HOi, Ik lees bij n andere topic dat de kleine zich al optrekt met 6 maanden. Hier nog niet t geval. Maar wanneer zet je de box en de ledikant in de laagste stand? als ze zichzelf kunnen optrekken of daarvoor al om het te stimuleren (te leren staan dan). wat hebben jjullie gedaan? Ik wil het binnenkort namelijk gaan doen maar als t niets uit maakt voor de stimulatie dan laat ik t liefst nog even zo. wel zo makkelijk voor ons met niet zo diep hoeven te bukken, want Bas zit ook nog niet.
wij deden het ledikantje op de laagste stand met ruim 7mnd. een paar dagen kon ze ineens staan en stond dus ook in bed! toch blij ze dat niet deed toen ie halverwege stond, want dan had ze er zo uit kunnen vallen. misschien toch maar es omlaag zetten hoor! wel jammer van het tillen inderdaad....
Ja ik lees graag mee. Hier ook nog geen pogingen tot optrekken, maar je hebt een goed punt wat betreft stimuleren.
over stimuleren gesproken... wij hebben geen box, en de 1e keer dat ze ging staan was bij de poef op het tapijt in de woonkamer.... en toen was het hek van de dam!
Denk niet dat het bedje laag zetten nou zo'n stimulans is: in de woonkamer zijn genoeg kansen om daarmee te oefenen, (de bank waar een speeltje of iets anders interessants op ligt bijvoorbeeld). Hier wilden we het bedje laag zetten zodra Thirza zich op kon trekken. Is nog niet gebeurd, terwijl ze nu al een tijdje zich optrekt. We gaan dat vandaag toch maar even doen Ik zou het dus lekker even zo laten, want je moet wel echt hardstikke laag tillen, en als je kleintje nog niet eens zit, moet je echt helemaal omlaag Ik kan Thirza tenminste aan de handjes omhoog trekken, en haar vanuit staan straks uit het bedje tillen... scheelt een eind!
Wij hebben het gedaan toen hij zelf ging zitten. Vlak daarna trok hij zich ook op. Maar het zitten vond ik eigenlijk al gevaarlijk, helemaal in de box, omdat hij dan al boven de rand uitsteekt. Ik zag hem in gedachten er al overheen kukelen. Dat was met ruim 6 en een halve maand trouwens.
Bedankt voor jullie antwoorden. Hij trekt wel de doos met zn speelgoed om, mss dat hij zich daar aan wil optrekken. ik heb geen salontafel en de bank schuift makkelijk weg. Ik denk dat ik eind september alles omlaag zet, nog even n maandje bekijken en dan zowiezo doen idd met zitten en zo, lijkt me ook erg link in de box. wij zijn nu wel alles al basproof aan t maken in de woonkamer, cd's (stonden op de grond) aan de muur, kabels wegwerken, stellingkast bevestigen aan de muur, gootsteenkastje leeghalen met schoonmaakmiddelen etc.
hier ook nog geen optrekster . laat het bed en box ook nog mooi ff hoog staan (scheeld me veel til werk...)
Hier hebben we het met 8 maanden gedaan. Het voelde ineens niet meer veilig voor mijn gevoel en dat klopte, want heel snel daarna trok hij zich op. Stimuleren heb ik nooit gedaan en mijn zoontje liep met 12 maanden. Ze doen het vanzelf wel.
toen ze zich optrok aan t bed.je wilt niet dat ze erover heen vallen.en stimuleren??denk t niet hoor....dat doen ze idd wel als ze in de woonkamer bij je zijn aan de tafel of bank of wat dan ook.