Mijn dochter is sinds afgelopen zaterdag ziek. Ik zal even bij begin beginnen: Zaterdag begon ze te vertellen dat ze buikpijn had. Dit werd steeds erger. Zuchten en lopen deed zeer, ook haar rug doet pijn. Na een tijdje begon ze te krijsen van de pijn en hebben we HAP gebeld. Daar konden we paar uur later terecht. En we moesten urine inleveren. Gelukkig was ze ondertussen gekalmeerd. Bij de arts was er volgens haar niks aan de hand urine was ook in orde dus blaasontsteking was uitgesloten.Wel zei ze nog even dat het een blindedarmontsteking kon zijn en dat ging met pieken en dalen. Maar op dat moment leek het er niet op. Als ze weer erge pijn kreeg en/of koorts moesten we weer bellen. Wij naar auto lopen en ja hoor pijn kwam weer opzetten, bij de auto krijste ze alles weer bij elkaar. Met krijsend kind in wachtkamer gezeten en werd in apart kamertje gezet. Toen arts kwam was ze van ellende al op mijn schoot in slaap gevallen. Maar ook nu deed de arts niks. Smiddags kreeg ze koorts en weer naar HAP. Gelukkig andere arts en die heeft haar heel goed onderzocht en gezegd dat we haar heel goed in de gaten moeten houden en maandag haar urine op kweek moeten zetten want blaasontsteking was zeker nog niet uitgesloten. Zondag en maandag geen koorts meer en lekker vrolijk, dinsdag weer koorts en pijn, woensdag niks aan de hand en ja hoor vandaag weer koorts en pijn😳 Morgen krijgen we uitslag van de kweek. Ze heeft 1 keer gezegd dat haar plas heet was verder doet plassen geen pijn zegt ze. Kunnen ze blaasontsteking hebben zoals zij? Dat de pijn en koorts komt en gaat? De 1e arts heeft mij best bang gemaakt en hoop maar dat het niet haar blindedarm is. Wie heeft er ook ooit zoiets mee gemaakt? Vast niet helemaal hetzelfde want tis echt een vreemd verhaal
Hmm dat is naar ja..! Niet meer laten wegsturen hoor. Dit is niet oke! Ik had vroeger ook altijd veel buikpijnen. En ineens was het zo erg (wel nog steeds op en af) en het bleek ook een blindedarmontsteking. Enige nadeel is dat je geopereerd moet worden en dus onder narcose moet. Maar verder kan je prima zonder dat ding hoor! Maar ee blaasontsteking kan heel bijzondere klachten hebben soms. Dus ja dat zou maar zo kunnen. Vooral goed in de gaten houden dus..!!
Pff dat kan dus heel lang duren met de blindedarm? Ik ben niet zo bang voor de operatie ed, meer bang dat het straks te laat is en geperforeerd. Als het morgen echt geen blaasontsteking is wat kan ik dan doen? Bloedonderzoek eisen? Kunnen ze daar wat uit halen? Ik hoop gewoon bijna dat het een blaasontsteking is al is dat ook niet fijn en komt vaak terug. Maar dan weten we tenminste wat er is
Als het de blindedarm is dan kunnen ze dat in het bloed zien. Dan zijn de ontstekingswaarden verhoogd. Zijn die waarden niet verhoogd is de kans echt klein dat het de blindedarm is.
Is er bloed geprikt? Want een ontsteking zou in het bloed te zien moeten zijn. Verder kan ze ook last hebben van dr darmen, dat kan ook echt pijn doen. Heb je zicht op haar ontlasting patroon? En de koorts, is dat net verhoging of echt flinke koorts? Maar zeker niet af laten schepen hoor! Blinde darm kunnen ze ook met een echo bekijken geloof ik.
Bij blinde darm is er meestal geen koorts, hooguit wat verhoging. Ontstekingswaarden is een andere indicatie daarbij. Dus wrs is het dat niet! Het blijft wel moeilijk om met zekerheid te zeggen weet ik uit ervaring. Bij mij ging men opereren terwijl men het echt nog niet zeker wist. Maar de buik. .. Daar kan vanalles mee zijn! zitten zoveel organen in.
Dat ze geen echo hebben laten doen in het ziekenhuis ivm mogelijke blindedarm. Een blindedarm die ontstoken is moet er zsm uit. Hebben ze tegen mij verteld. Ivm het doorbreken en de maag-darm in houd in de buikwand kan komen en je dan verder van huis bent. Apart dat ze jullie zo lang laten lopen. Ben je nog bij je eigen huisarts geweest?
Ja ik heb dinsdag gelijk weer huisarts gebeld en ben langs gegaan. Die wou kweek afwachten. Haar temp is niet echt hoog, tussen 37,8 en 38,2. Zaterdag had ze wel 39,2 voor het slapen gaan. Dus dat vind ik eigenlijk ook wel beetje verontrustend want idd ze hadden tegen mij gezegd dat echte koorts niet bij blindedarm hoort maar meer verhoging. Als er niks uit de kweek komt ga ik zeker wel een afspraak maken, al doen ze even een bloedtest of een echo. Dan kunnen ze die blindedarm iig uitsluiten en kan ze rustig uitzieken O en ontlasting is eigenlijk goed. Ze heeft jaren een poep probleem gehad maar sinds ruim 3 weken poept ze elke dag zonder problemen. Behalve zaterdag en gister dan, maar verder echt elke dag. Haar ontlasting is goed, niet hard en ook niet te zacht.
Kan het niet zo zijn dat ,vanwege het feit dat ze jaren een poepprobleem heeft gehad, er misschien nog ergens ontlasting vast zit in de darmen? Mijn dochter heeft ook poepproblemen gehad en op een gegeven moment kreeg ze, toen wij dachten dat ze goed poepte, wat dunnere ontlasting, maar had ook enorme buikpijnen, op en af, niet continue. Omdat ze op een gegeven moment gilde van de pijn, zijn we ook bij de HAP belandt en daar gaven ze aan dat het best zo kon zijn dat er nog ontlasting in de darmen zat wat er niet uit kon. De arts heeft toen best veel gevoeld en geduwd op haar buikje. Toen was ze overigens ook pijnvrij en rustig. Vlak na dat onderzoek, we waren al bij de apotheek (in hetzelfde gebouw), kreeg ze weer enorme pijn en gilde het uit. Ik heb haar daar toen op de wc gezet, waar ze ontzettend veel poepte. Haar ontlasting was daarvoor dunner, maar op dat moment kwam er ook hardere poep uit en heel veel. Daarna was het over . zo bizar, terwijl ze ruim een week enorme pijn had . En wij dus ook dachten aan haar blindedarm. Het was dus haar darmen, die een constante peristaltische beweging maken en als er nog iets in zit wat harder is, of vast zit, kan dit gigantisch veel pijn geven. Hoe reageert ze op haar buikje aanraken? Kan ze trouwens springen? De arts bij de HAP gaf dat bij ons ook aan als indicatie, als het de blindedarm is, kunnen ze echt niet springen. Succes morgen! Hopelijk weet je snel meer en anders verder laten kijken, ze heeft pijn, dat is indicatie genoeg!
Ja hoor. Ik kon dat tenminste wel. Ik had ook wat verhoging 's ochtends. Liep er al een paar dagen mee. 's Avonds bij het avondeten voelde ik een soort steekje, rechts van mijn navel. Nog op de fiets naar een ouderavond van school geweest, deed wel wat zeer, beetje zeurderig. Dacht dat het eten verkeerd viel. Thuis in bed werd de pijn erger, pcm genomen, hielp niet. Woensdags nog een beetje aangemodderd. Toen donderdags maar naar de huisarts. Die dacht ook eerst blaasontsteking, maar te veel pijn daar voor. Dus het zekere voor het onzekere, toch naar het ziekenhuis voor een echo. Dat duurde wel 45 min want echoscopiste nr. 1 twijfelde, echoscopiste nr. 2 ook. Toen kwam de radioloog er aan te pas en die zag wel een ontsteking. Toen naar de SEH, want van daaruit word je opgenomen. Daar 2 chirurgen in opleiding, die twijfelden ook nog. Kwam er een echte chirurg. Die zei tegen de 2 dames in opleiding: "...let maar eens goed op..." Hij drukte 2 vingers naast mijn navel diep in mijn buik en liet ze in één keer los, nou ik vloog zowat tegen het plafond van de pijn. "Zien jullie wel" zei hij tegen de chirurgen in opleiding.
Pfff nou ik teken ervoor dat het dit is!!! De huisarts had in haar buikje gevoeld en er zat wel wat maar niet veel. Toen we thuis kwamen moest ze gelijk poepen Maar had jou dochter er ook verhoging bij? Want heel eerlijk hier heb ik ook aan gedacht en met mijn huisarts dinsdag besproken. Kan heel goed dat de darmen aan nieuwe situatie moeten wennen. Maar waarom heeft ze koorts/ verhoging. En waarom doet het zeer met lopen/ zuchten, hoesten ed. Bukken en ja springen doet ook zeer. Maar als de dokter haar darmen voelt en ook daar bij blindedarm dan geeft ze geen kik. Ik ga lekker slapen en eerste wat ik doe is HA bellen. Bedankt allemaal voor jullie reacties!! Lucht erg op dat ik even mijn verhaal kwijt kon en voel mij er nu ook even niet alleen voor staan. Want ja mannen kunnen er zo makkelijk over denken. Ach is vast griepje. Wordt vervolgd!! Slaap lekker allemaal
Nee, wel wat minder woensdags overdag, maar is niet echt weggeweest. Ik zei tegen mijn vriend dat als donderdags de pijn nog zo was ik maar even naar de huisarts moest.
Het is geen blaasontsteking. Dokter belt mij tussen de middag en dan maar even verder bespreken Op dit moment heeft ze 37,7, ze zegt dat het alleen pijn doet met lopen verder niet. Ik hoop echt dat er verder onderzocht wordt, het zit mij niet lekker.
Voor de zekerheid vragen voor een verwijzing vooreen echo. Bij stil liggen en zitten had ik ook niet echt last. Sterkte en beterschap, hopelijkhebben jullie gauw meer duidelijkheid.
Ik zou ook eisen dat er meer onderzocht word. Bloedonderzoek en echo oid. Met de blindedarm had ik ook niet continu erge pijn. En met erp drukken was ook heel wisselend wat pijn deed. Uiteindelijk bleek mijn blindedarm er niet veel langer moeten zitten..! Dus gewoon achter je gevoel aan. Het standaardbeeld is niet altijd wat voor iederee op gaa. Daarbij is het moeilijk aan te geven of de oijn van je dochter echt weg is of niet. Sterkte!
Mijn neefje had en geen koorts en geen verhoogde bloedwaardes, toch had hij blindedarm ontsteking. Was alleen op de echo te zien. Zou dus zeker voor een echo vragen ook.