Ik ben al een tijdje bezig met afvallen en het gaat langzaam maar het gaat wel eraf! Ben nu 15 kilo kwijt maar er moet zeker nog eens 15-20 extra af. Ik wil hier ook wat extra oefeningen / trainingen bij doen maar ik weet niet zo goed wat een goed programma of wat goede oefeningen zouden zijn. Heb thuis een crosstrainer, hometrainer (die ik al veelvuldig gebruik) en ook nog dumbells van 1 - 2,5 en 4 kgs waar ik eigenlijk niet zo goed raad mee weet. Ik zou graag een goed schema/programma willen voor eigenlijk heel mijn lichaam. Dus niet alleen buik of billen maar ook zeker triceps + borstspieren. Weten jullie bv een goede dvd of site of iets anders waar ik een goede training zou kunnen vinden? Ik kan eigenlijk niet naar een sportschool aangezien mijn man heel vaak late dienst heeft en dan pas om half 11 thuis is. (ook in weekenden) Het zou dus fijn zijn om thuis wat oefeningen te kunnen doen maar er is eigenlijk zoveel informatie op internet dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie.
Goed hoor, al 15 kilo kwijt! Je zou kunnen kijken op fitnessblender.com. Ik heb daar ook al eens wat programmatjes van gedaan maar ik heb nog niks kunnen vinden wat ik echt een fijne workout vind. Ik ga wel sinds 2/2,5 maand naar de sportschool. Komende week vraag ik een instructeur naar wat oefeningen met dumbells want die heb ik ook thuis liggen.
Ik raak altijd gemotiveerd door Jen Selter. Ik volg haar op Facebook. Kijk eens op youtube. Ze heeft hele goede traningtips. Maar 15 kilo al?! You go girl!
Voor de beginner / gevorderde is Focus-25 van Shaun- T ideaal. 5 dagen in de week, 25 minuten per dag (behalve vrijdag dubbel day, dubbele work-outs) Je hebt enkel dumpels nodig en je kunt het gewoon thuis doen. Ik zou wel even kijken waar je het goedkoop kan kopen of eventueel down-loa-den.. Op dit moment doe ik Insanity, heeerlijk, harde en pittige work-out. Hierdoor veel minder stress en het gevoel erna heerlijk. Wel knap van je, 15 kilo! Heel veel succes verder
Staat meer dan genoeg op youtube aan oefeningen, maar snap dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Juist door de hoeveelheid. Persoonlijk zou ik zeggen. Koop 3 dingen... -Losse gewichten (dumbells) -Stang (barbell) met schijven -Bankje welke plat en rechtop (zithouding) kan. In principe heb je daarmee genoeg om krachtoefeningen voor je complete lichaam te doen. Het enige wat je dan hoeft te doen is bvb op youtube zoeken naar biceps oefening dus maar naar 1 spiergroep zoeken. Daar zijn er nog zat van te vinden, maar dan ben je al een heel stuk op de goede weg.. En zo gewoon ook voor triceps, borst, rug, schouders, benen.
Ik heb ook Insanity gedaan, heel zwaar, maar wel lekker! Ik heb ook de app "Trainingen" gebruikt en die van Popsugar. Die laatste heeft ook leuke trainingen. Ik ben bijna 14 kg kwijt en wil heel graag tot de 20 gaan. Maar t is zwaar nu. Ben ook aan t hardlopen, doe soms mee met bootcamps en ga naar de sportschool. Ik vaal niet af, maar kweek momenteel wel spieren. Fijn he, beter in je vel zitten?! Succes; je bent echt al een heel eind gekomen!
Bedankt!! Klinkt mss heel stom maar hoeveel gewicht zou je dan moeten gebruiken als beginner met een barbell?
Je kunt vaak complete sets kopen. Met zo'n 30-40 kg totaal. klinkt misschien wat zwaar, maar is opgedeeld in allemaal losse schijven zodat je langzaam kunt verhogen. Denk zelf dat 30kg meer dan genoeg is voorlopig. Dat zul je sowieso niet voor biceps nodig hebben, maar wel voor borst (bankdrukken) of deadlifts en squats.
cardio training en veel ook ,, elke dag 30 min ,je kan er onder verstaan lopen met tempo tot hardlopen en cardio training in een sportschool , fietsen en moutenbiken enz enz en na 2 maanden wat kracht training erbij maar niet meer dan 20 min interval training is het beste , maar is zeer zwaar voor het begin zou ik een tempo aan houden krijg je wat meer kracht en uithoudings vermogen kan je overstappen naar interval een fout die vele begaan , je hoeft geen uur tot 2 uur te trainen elke 2 dagen , ( 3 keer in de week enz enz ) je kan beter elke dag 20 a 30 min goed stevig bewegen krijg je meer resultaat van
Om af te vallen zou ik zeker langer als 20 minuten cardio aanraden. Een lichaam gaat pas vetreserves aanspreken na 20 minuten nonstop beweging. Dus beginnen op te bouwen en het zeker uitbouwen naar een uur. Gezien ts al geruime tijd gebruik maakt van een crosstrainer moet dat voor haar geen enkel probleem zijn. En hoezo na 2 maanden pas beginnen met kt? En waarom maar 20 min?
Inderdaad, niet zozeer krachttraining doen, maar meer cardio training om veel calorieën te verbranden. Gewicht zegt ook niet alles natuurlijk. Misschien ben je spiermassa aan het kweken en val je wel in kledingmaten af? Ik ben volgens mijn BMI net te zwaar (vanmorgen gewogen: 71,1 kg bij 1,66m), maar heb in verhouding wél een redelijk laag vetpercentage voor een vrouw (22%). Ik loop 3-4 keer per week hard, ook wedstrijden en klim 2 keer per week. Ik doe vooral cardio (oké, met klimmen train je ook zeker je armen) maar kweek zo ook spieren! En wat denk je van Nederland in beweging? Alle beetjes helpen!
Ik vind het ook best apart dat je zegt na 2 maanden pas krachttraining en niet meer dan 20 min? Ik ben 2,5 maand geleden begonnen met sporten nadat ik 20 kilo ben afgevallen, heb op de sportschool een sportschema op maat laten maken en ik start met ongeveer 1 uur krachttraining en eindig met 30 min fietsen. In die 2,5 maand nog bijna 4 kg afgevallen en het belangrijkste, een kledingmaat kleiner!
Ik ken alleen de (beginners) theorie, die ik zelf niet toepas maar dat komt omdat ik me nog prima vermaak op de crosstrainer en (nog) geen zin heb in krachttraining. Voor elke spiergroep 1 oefening pakken gevolgd door een half uur cardio. Ben je zeker anderhalf uur zoet mee. Tips van Inmensa houd ik ook ff in mn achterhoofd. Hoeft niet zo duur te zijn maar je kunt thuis wel ff vooruit.