Binnenkant/buitenkant?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LiveLoveLaugh, 31 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

vanaf 16 weken voelde wij een van de twee babys ik voelde echt borreltjes :) mijn gynaecoloog zei dat dat goed zou kunnen. Nu ben ik morgen 21 weken en voel ik ze wel wat meer, maar het rare is ik voel ze ook als ik mijn hand tegen mijn buik aanleg dus van de buitenkant maar niet van de binnekant (snappen jullie het nog)?
    Voorbeeld:

Bij de 20 weken echo zei ik, onze kindjes zijn zo rustig misschien krijgen we wel rustige kindjes (of iets in die trant) waar op de echo vrouw mij aan keek nou ik voel ze anders wel tegen de echoknop bewegen dus ze zijn zeker niet rustig.. Maar ik voelde dat gewoon niet??

Ik vind het zo onlogisch klinken dat ik ze meer aan de buitenkant voel dan aan de binnekant.. Nu weet ik dat het langzaam aan allemaal gewoon komt want ik voel de kleintjes steeds meer en duidelijker maar ik vind het gewoon vreemd haha..

Groetjes!

2. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    het ligt net eraan hoe ze liggen vaak is het met de voetjes of handjes idd aan de buitenkant.
    Doordat ze nog lekker kunnen draaien zitten ze steeds ergens anders.

En zo te lezen heb je er nog 2 !

Bij me vorige zw schap voelde ik ook meer aan de buitenkant als ik me hand erop legde en als ik iets zag bewegen in het midden en wou me hand erop leggen dan was het al weg hihi.

Hoe verder in de zwangerschap hoe minder ruimte.
    En de mijne was heeeeeeeeeeel druk en ze is een echte doorslaper vanaf dag 1 en uitslaper. maar heeft wel energie voor 10!
    En snachts was ze het drukste (gelukkig merkte ik er niks van)

3. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig! Dus het kan wel en het is niet raar.. Nu kan ik gewoon ja zeggen als mijn vriend vraagt of dat de kleintjes waren haha. Eergister en gisteren heb ik echt het jongentje voelen 'schoppen' helemaal geweldig dus ik weet dat het nu wel steeds meer komt.
    Haha wow klint wel goed hoor uitslaper én doorslaper ;)!

En verwacht jij ook een tweeling (pendel)?

Groetjes

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Vorige zw schap heb ik amper wat gevoeld zonder me hand erop te leggen ivm met me buikwand waar in 2010 verdovende vloeistof in is gespoten maar als ik me hand erop legde voelde ik het heel goed en als ik in bed lag zag je gewoon het echt alle kanten op gaan

Yep me dochter slaapt vanaf dag 1 door en was 10 dgn te laat
    Nu ook echt net als mama uitslapen hihi.

Pendels zeiden 3x 2ling (had gekund komt voor in familie)
    Maar gelukkig 1:D

Maar ben bang dat ik deze keer wederom weer weinig ga voelen ivm keizersnee en me gevoel in de buik is nog niet helemaal terug.
    Maar weet nu van de vorige keer hand erop leggen en dan voel je het heel goed

Wat we ook wel eens deden is in de buik zachtjes prikken dan ging de kleine zich verplaatsen die reageerde er zo goed op!!

Heb je 2 of 1 eiige 2ling?

5. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wow dat is dan ook raar.. dat dat allemaal zo kan. Maar gelukkig dat je de kleine wel voelde en dadelijk dan ook weer hoogstwaarschijnlijk voelt als je je buik aanraakt. Ja haha dat doe ik ook soms dan ga ik ze gewoon 'lokken' en ik doe heel afentoe een muziekdoosje op mijn buik zetten (off topic zou dat kwaad kunnen nu met bijna 21 weken?) en dan begint het meteen te rommelen en vandaar ook dat ik die duidelijk trap voelde!! Oh blijft zo bijzonder he!

Wij krijgen een twee-eiige tweeling! Een jongen en een meisje!! Oh jammer haha dat jullie er een krijgen :p nee is net zo goed, mooi en bijzonder! Maar een tweeling bevalt me tot nu toe zo goed dat ik helemaal een voorstander ben haha (vraag me maar over een paar maanden of jaar of ik dit wil herhalen ;) )

6. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Uitlokken deden wij ook hoor en leek of ze het leuk vond ook!
    Ze reageerde er zo goed op, en als je dr nu uitlokt met kietelen of prikken net zo hihi
    en ik slaap met muziek en je merkte dat ze daar ook op reageerde erg apart he

leuk 2 eiig en ook nog een jongen en een meid!
    Hoe weet je dan dat je je jongen voelde? lijkt me zo mooi en apart om mee te maken.

We hebben er al 1 en als het er 2 waren was het zeer welkom maar wel effe schrikken hoor!
    Heb ook een angelsound die gebruikte ik regelmatig echt grappig ze ging alle kanten op dus ook daar reageerde ze op

ik voelde ( en me vriend ook) pas na 20 weken wat als je hand erop legde, terwijl je op de echos druk was en de geneocloog kon het zelfs voelen met het echo apparaat dat ze aan bewegen was.
    wel vreemd als je het zelf niet voelt hoor
    het heeft zijn voordelen want kon heeeeeeeeeerlijk doorslapen en uitslapen!

Leuk 2 ling ben benieuwd hoe het is als je verder bent wat je dan voelt als ze beide alle kanten op gaan hihi

7. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja dat lijkt met het muziekdoosje ook of ze willen aangeven dat ze er niet van houden haha. Maar dat is ik ook mijn intentie om dadelijk voor het slapen gaan het muziekdoosje aan te zetten in de hoop dat ze daar dan op reageren ja.

Tot nu toe ligt de jongen rechts van mij en zou het meisje als eerste komen (volgens de echoscopiste) uiteraard kan dat nog allemaal veranderen want ik las gisteren nog toevallig tot de zevende maand kunnen ze er nog om 'vechten' wie als eerste komt en de sterkste zou dan winnen dus... gelukkig zijn wij allebei geen vechters maar wel koppig haha dus ik ben benieuwd.

Begrijp ik een tweeling moet je wel even verwerken hoor haha en vooral als je er al een hebt dan lijkt mij dat juist zwaarder.. Ik ben niks anders gewend jij hebt al een kleine rondhuppelen.

Ja dat was precies ook zo bij mij de echoscopiste voelde de kleintjes tegen de echoknop en ik voelde gewoon niks -.-' dus thank god for the angelsound haha echt fijn hoor!! Ben al zo onzeker..

8. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Hier zie ik ook soms mijn buik bewegen als ik niets voel. Is wel uitzonderlijk geworden, want het is een sterke kerel!

Vriend heeft ook al vaak hem gevoeld dat ik niets voelde, zal ook in het verschil zitten tussen draaien/bewegen en echt schoppen

9. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aah wauw daar verheug ik me ook zo op haha dat ik echt mijn buik zie bewegen :)!

Ja dat kan inderdaad kloppen. Ik heb het gisteren nog mee gemaakt mijn vriend helemaal blij, ik voel iets ik zo uh ja ja dat kan :)

10. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik kan niet wachten tot ik mijn kleintje kan voelen!

Als ik mijn hand op mn buik leg voel ik echter alleen mijn darmen bewegen. Ik weet cker dat t mijn darmen zijn want dat voelde ik ook altijd voordat ik zwanger werd;)

Deel Deze Pagina