En nu ben ik er echt klaar mee!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisszy, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik moet even mijn frustraties kwijt over het slaapgedrag van mijn meisje van 18 maanden!
    2 maanden geleden heb ik ook een topic geopend over dat ze elke nacht begint te krijsen en alleen maar slaapt bij ons in bed.
    Nou, je raadt het al: elke nacht slaapt ze tussen ons in... ;)
    Normaal wordt ze tegen 2u wakker en nemen we haar bij ons.
    Afgelopen 1,5 week kwam ze steeds vroeger en de laatste 3 avonden was ze er al om 23u! Dus ik moest dan naar bed, anders zette ze het weer op het krijsen.

Nu zijn we zover dat ze niet eens gaat slapen! Ze is 15 min stil geweest en toen begon ze te schreeuwen. Ik ben bij haar geweest, kusje+knuffel en uitgelegd dat ze moet slapen en nu ligt ze al 30 min te gieren. En toen ik net bij haar was, was het lachen en gek doen!
    En ik VERTIK het om nu op zaterdagavond om 21u naar bed te gaan omdat mevrouw dat "wil"! :x

Ik ben nu 36 weken zwanger en de nachten beginnen me uit te putten. Ik slaap toch minder relaxed met Zoë naast me en bovendien begin ik me nu toch echt zorgen te maken over hoe het straks moet als de kleine er is en nachtvoedingen krijgt (ze gaat ook bij ons op de kamer slapen). Is het dan elke nacht feest?!

Het laten huilen lukt nu niet. Ik ben kapot als ik een nacht mis of maar een paar uurtjes slaap. En ik heb mijn energie zo nodig straks voor de bevalling.

Ik zit nu te huilen achter de laptop, mijn vriend is aan het werk en is pas tegen middennacht thuis. Ik zit er gewoon even helemaal doorheen. Ik heb het gevoel dat ze gewoon een spelletje met me speelt. Ik ben zo moe...:(:(:(

2. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh jee wat heb jij het pittig op het moment zeg! Van zulke nachten trekt geen mens laat staan als je hoogzwanger bent!

Ik kom net kijken en kan je dus niet echt voorzien van goede tips. Maar wellicht om wat slaap te kunnen pakken dat je man bij haar op de kamer gaat slapen, matras op de grond bij haar?
    Las laatst ook hier ergens op het forum dat iemand dat had gedaan omdat hun kindje opeens bang was door de regen. En dat het heel goed gewerkt heeft.

sterkte in ieder geval en hopelijk krijg je tips waar je wat aan hebt!!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Eerlijk: ik zou haar toch laten huilen. Ze eist zo steeds meer op en over 4 weken is het toch ook niet handig als ze tussen jullie in ligt?
    Het is ook geen spelletje, maar voor haar gewoon een fijne gewoonte. En hoe fijn het ook is voor haar, het werkt niet voor het gezin.

Ik geloof best dat het moeilijk is. Misschien kun je met je man afspreken dat je de nacht verdeeld. De ene bijv tot 3 uur de huilbuien. En de ander vanaf 3 tot de ochtend? Als ze erg doorzet (wat wel zal), kan de ander ook nog beneden op de bank slapen ofzo..
    En dan morgen met haar middagdut ook weer plat gaan liggen,

Veel sterkte met dit probleem!

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Och meis toch, ik las het al op Hyves :(
    Ik weet precies wat je doormaakt...wij hebben dit geouwehoer net achter de rug. Het heeft 2 maanden geduurd.
    Wij zaten er ook helemaal doorheen, we wisten ons geen raad meer. Hij heeft ook de nachten bij ons in bed doorgebracht, al heb ik altijd gezegd dat ik dat nooit zou doen. Ik denk dat dat jouw gedachte ook is geweest. Dan weten we gelukkig allebei waar we over praten he :). Ik ben met Ryan naar de huisarts geweest toen en heb iets gevraagd voor het slapen. Naja je krijgt dan te horen dat het er allemaal bij hoort bij de leeftijd en dat we consequent moeten blijven bla bla bla, maar die man heeft makkelijk praten. Hij zal dit probleem niet hebben. Maar we hebben uiteindelijk wat gekregen en het helpt super! Ik heb het een paar nachten gebruikt en hij sliep als een roosje. Het is niet echt een slaapmiddel maar een drankje waardoor hij makkelijker in slaap komt en minder snel wakker wordt. Heb nog een half potje staan en gebruik het nu alleen in noodgevallen.
    Meid, ik heb zo met je te doen. Jij bent hoogzwanger en je hebt alle energie nu nodig. Mijn duimen draaien hier dat ze heeeel snel weer lief gaat slapen.
    Het gebeurt nog wel eens een paar keer in de week dat hij wakker wordt maar we laten hem nu huilen. Meestal valt hij na 10 minuten in slaap.

5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent! Mijn dochter had het een poosje terug ook, heb haar toen geprobeerd te laten huilen maar t hielp niet. T klinkt misschien gek, maar rond deze tijd schijnen kinderen te gaan fantasiedromen. Ze kunnen dan dromen en werkelijkheid niet goed scheiden (gaat je kindje nu bijvoorbeeld ook je na doen, in rollenspel zeg maar? kopjes thee maken enzo) dan zou het dat kunnen zijn.
    Vaak helpt een lampje op de kamer rond deze tijd, zodat ze niet bang zijn. Het kan namelijk goed zijn dat je meisje bang is alleen, en daarom bij jullie wil liggen. Ik zou in dit geval toch kiezen voor troosten, het is gewoon een fase die weer over gaat, maar wel heel piitig is, zeker als je hoogzwanger bent! Het troosten zou ik dan ook op haar eigen kamer doen, met haar in haar eigen bed! Dat moet haar veilige plekje zijn namelijk.

Je zal al wel een hoop geprobeerd hebben, maar misschien is dit iets om over na te denken... Ik wens je veel sterkte, ik weet hoe pittig het kan zijn als je niet aan je slaap komt en hoogzwanger bent.. Liefs

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wat vervelend dat jij je zo moe en uitgeput voelt op dit moment in je leven! Kan me voorstellen dat je het graag anders zou zien!

Meid, zou je meisje ook niet aanvoelen dat er vanalles staat te veranderen en bang zijn voor wat er zal gebeuren?

Mij lijkt het voor iedereen fijner om haar de geborgenheid te geven die ze nu wil. Kan je niet even naast of bij haar gaan liggen/zitten tot ze slaapt en dan stilletjes weggaan?

7. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ohhh wat herkenbaar!
    Mijn oudste is ook zo'n slechte slaper en ik heb 36 weken zwanger nog een paar nachten op het laminaat naast dr gelegen (niet aan te bevelen voor je lijf ;))

Ik was er toen ook zoooo klaar mee dat we dr toch hebben laten huilen. Het is heeeel moeilijk maar ze ging toen iig weer slapen. Nogsteeds wordt ze meerdere x-en per nacht wakker maar dan is het meestal even een kusje en ze slaapt weer verder dat vind ik niet zo erg.

Ik wil je iig heel veel sterkte wensen!
    * En ik ren nu weer even naar boven ;) *

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    jeetje, dit kan echt zo niet, heb zo met je te doen. Wij hebben hier gelukkig een hele fijne slaper, zelf ben ik 34.3w zwanger, en weet dus precies wat je lichaam van je vraagt en hoe hard je, rust en slaap nodig hebt met een dreumes er bij.

Als ik je verhaal zo lees, zou ik toch echt proberen om ze hoe ontsettend moelijk dit is, te laten huilen, doe zelf oordopjes in en probeer er niet aan te denken, dit zal vast een paar dagen duren mocht het helpen om haar te laten huilen, maar je zult wel door moeten bijten, zeker omdat je hoogzwanger bent en eigenlijk niet veel tijd meer hebt, om het zo kort door de bocht maar even te zeggen.
    Ik zou absoluut kiezen voor de optie tanden op elkaar bijten, haar naar bed brengen hoe je altijd doet, haar lekker weltrusten wensen en zeggen dat mama maar bv 1/2 keer terug komt en bij de laatste keer terugkomen uitleggen dat dit de laatste keer is, en je nu echt niet meer terug gaat komen. Zou toch probren om hierin door te bijten.
    Onze meid slaapt echt de laatste maand perfect te noemen, totdat ik dit 3 dagen terug dus opmerkte, de avond er na, ze begon steeds te huilen, we waren al verschillende keren terug geweest, had alles al uitgesloten en zeg na de 5e keer of zo tegen mn man laat ze maar liggen, hij wilde ze gaan halen, maar volgens mij was er niets of niets ernstigs, ze huilde nog geen 3 min, lijkt altijd zo lang, gelukkig laten liggen en na 5 min was het stil, niets meer gehoord, volgende avond, geen enkel probleem meer. Nu is dit natuurlijk helemaal niet extreem, maar wel ben ik echt blij dat we toch niet toe hebben gegeven haar er uit te halen, wie weet hoe de volgende avond dan was gegaan.
    Gezien jou toestand, zou ik toch de harde manier op zn minst voor 3 dagen vol proberen te houden, dan zou je na 2 dagen toch wel vooruitgang moeten merken, zo niet, je hebt het in ieder geval geprobeerd door alles op alles te zetten en niet straks als de kleine er is nog meer drama te hebben.

Veel sterkte meid!! Dit is echt zwaar K*t en zo extreem vermoeiend

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Lieve meiden,
    Dank voor jullie reacties! Ik ben intussen nog een keer bij haar geweest. Heb even met haar gezeten op haar eigen kamertje en nadat ze was bekomen van haar hysterische bui kon ze weer lachen. Er is dus echt niks.
    Ook heb ik mijn vriend gebeld, ik weet hij kan niks doen nu maar trek het nu erg slecht zo alleen.
    Ze krijst alsof iemand haar wat aandoet! En dat nu al 2 uur lang.
    Hoe lang gaat dit door? Ik moet straks ook naar bed en dan? Toegeven? Dan heeft ze weer haar zin...
    Ik heb ook geprobeerd om een lampje aan te laten op haar kamertje (ze heeft sowieso een stekkerlampje) maar lijkt alsof ze dan nog harder begint te krijsen. Nu heb ik het licht op de gang aangelaten maa nog weinig effect.
    En weet je, dan kom ik bij haar en dan zit ze in haar bedje te snikken en dan gaat het echt aan mijn hart!

Maar weet je wat het ook is, door haar moeilijke slaapgedrag kan ik gewoon niet goed genieten van mijn verlof en zie ik er tegenop als de baby er straks is.

@Elke
    Daar hebben wij ook al aan gedacht, dat ze voelt dat er iets groots staat te gebeuren. En mede daarom en omdat ik het gewoon niet trek, hebben we haar bij ons laten slapen.

@ontzettendtrotsemama
    Ja, in die fase zit ze nu zeker! En ik merk ook omdat ze bij ons slaapt dat ze nu regelmatig wakker wordt van een nachtmerrie, maar kan haar dan makkelijk troosten omdat ze naast me ligt.
    Pfff... moeilijk hoor!

@Diddlemouse
    Hoe lang heeft dat laten huilen dan geduurt bij jullie meisje?!
    Ik vind het geen probleem als ze 's nachts wakker wordt en dan na een kusje weer verder slaapt. Zo is het eigenlijk vanaf dat ze een maand of 7 was altijd geweest. Tot 2 maanden terug, toen begon het feest. Jij ook sterkte!

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Goh meid, wat een lastige situatie.
    Ik ben bang dat het voor je dochtertje gewoon gewenning is. Helaas moet je dat toch zien te doorbreken en het liefst voor je bevalt. Laat haar gerust huilen. Je kent het huiltje van je kind het best, dus hoor je vanzelf wanneer het echt is. En als het echt is geef ze dan wat drinken of haal ze even naar beneden, maar leg ze daarna weer in haar eigen bed. Hoe moeilijk het ook is ze zal er aan moeten wennen dat ze 's nachts in haar eigen bedje moet slapen. Probeer in ieder geval consequent te zijn. Misschien is het slim ze ook eens een nachtje uit logeren te brengen, dan kan jij bijslapen. (en misschien slaapt ze daar wel door) En als ze overdag ook nog slaapt, pik dan ook die uurtjes mee. Je hebt je rust hard genoeg nodig. Sterkte ermee.

11. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    oh lief je weet mijn tip, die dus niet helpt:p dus weet het ook ff niet meer. als ik het kon (als in; als ik om de hoek woonde) had ik het in de avond van je overgenomen (ian kan wel op jamie passen:p) en was ik met liefde je persoonlijke nightnanny geweest maar helaas gaat dat niet..zoe mag met alle liefde tot de bevalling bij ons komen logeren :D maar dat is ook niet de ideale oplossing lijkt me:p
    ik blijf met je meedenken, heb hier het boek: jo frost supernanny liggen en zal die zo nog ff doorspitten voor tips..
    xxxx

12. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @schaapje
    Ik heb ook wel het idee dat ze me snapt. Als ze op 22u30 nog gilt, ga ik weer opnieuw naar haar toe en zal haar opnieuw uitleggen dat ze moet gaan slapen en dat mama niet weer langskomt.

Mijn vriend belde net even terug en zei ook dat ik haar moet laten huilen en af en toe troosten maar haar in haar eigen bedje moet laten liggen. maar met z'n tweeën gaat het net wat makkelijker dan in je eentje...

13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hoe gaat het nu? Heeft ze het inmiddels opgegeven?

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ze heeft het een paar nachten volgehouden om pas om een uur om 5/5.30 in slaap te vallen. Het is zooo moeilijk ik weet er alles van. Lisa is ook altijd een slechte slaper geweest (behalve de periode dat ze ingebakerd lag) en zal ze waarschijnlijk altijd wel blijven.
    Maar ik had oo zoiets van dit kan gewoon niet zo gaan als de baby er straks ook is. Ze moet gewoon gaan slapen.

1 geruststelling, de 2e kan totaal anders zijn. Mn jongste is nl. een ontzettende goede slaper, die hoor je snachts dus echt nooit!!

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Oeiii, gevaarlijke uitspraak. Moet je nooit hardop zeggen :)

16. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Sjanienu
    Nou het is nu sinds een minuut of 2 stil!! Ik wou net weer naar boven omdat we weer een half uur verder zijn.
    Ben benieuwd of dit het einde betekent van gekrijs en het begin van een rustige nacht...

@Diddlmouses
    Lisa is qua slapen dus net als Zoë! Ik heb haar vanaf 2 maanden ook ingebakerd omdat ze zoveel huilde de eerste maanden. En altijd wakker 's nachts...
    Ik moet wel zeggen dat het overdag slapen goed gaat, elke middag netjes 2 uurtjes gemiddeld dus daar mag ik echt niet over klagen!
    (klop af*klop af*klop af*)
    En inderdaad, ik hoop zo dat ons tweede meisje wat makkelijker slaapt!! Dit houdt niemand toch vol zo?!

@Sweetmarije
    Dank lieverd!

Ik ben zelf ook weer wat rustiger. Ik heb al mijn tranen eruit gegooid en even met mijn vriend praten heeft ook geholpen. En ben maar begonnen om nog een lakentje voor de baby te maken voor de afleiding...

17. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    meis, het is bijna 22.30 hoop echt dat ze niet meer huilt voor je, maar het kan best heel lang (voor ons gevoel dus nog veel langer duren) zeker omdat ze het eigenlijk al bijna 2 mnd vol houd.

Als ik jou was, zou ik me op de bank installeren, doe oordopjes in, zet de babyphone uit en probeer zelf te slapen op de bank (zal vast niet lukken) maar geef er echt niet aan toe,anders is het weer voor niets geweest, en besluit echt een laatste keer te gaan en niet weer. Zet het alarm van je GSM op bv trilfunctie leg deze bij je zodat je, mocht je in slaap kunnen vallen (boven zal vast niet lukken als ze zo krijst) dat je over een uur toch even wakker wordt om te checken of het stil is en alles ok is.
    Het is keihard, en ik denk dat ze ook echt heeeel lang vol kunnen houden, maar op een gegeven moment zijn ze ook doodop en vallen ze echt in slaap.
    Dit is echt niet leuk, hou vol, het lijkt een beetje een, de aanhouder wint strijd waarin jij de aanhouder moet zijn.
    Zou toch proberen dit vol te houden voor 2/3 avonden en hopelijk is alles dan meteen ook klaar, maar dan moet je wel echt heel consequent zijn en heb je misschien toch nog de kans om iets te rusten voor de kleine.

18. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    pff meis, gelukkig, hopen dat het goed gaat, ik zou in ieder geval niet meer gaan, ze is nu stil geworden uit zichzelf, en kan dit ook weer een tweede keer.

Hier zat ik ook 2 dagen geleden een beetje te zweten op de bank of ik het wel goed deed... omdat ze zo perfect sliep de laatste maand daarvoor ook goed, maar vaak moesten we wel 10 x terug om in te slapen. na z on lange goede tijd dat ze weer in 1 x wakker werd na even dacht ik ook ohhh nej he niet weer, gelukkig hebben we niet verder toegegeven en was het zo klaar na 5 min huilen.

Duim voor je!! Volhouden meid!! Je doet het voor jullie allemaal

19. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik heb het boek er ff bijgepakt en het enige wat er staat wat zou helpen is idd laten huilen (controlled crying technique) dus eerst er heen gaan, geen oogcontact maken en zeggen dat ze moet gaan slapen, daarna 2x zolang wachten en weer naar binnen enz. enz. en steeds langer wachten. er staat dat het de volgende nacht al beter moet gaan. maar helaas staat er niet bij; tips voor zwangere vrouwen die dit moeten doorstaan:S dat is dan helaas wel weer jammer, het boek gaat natuurlijk uit van mensen die 1 of 2 nachten met slaaptekort lichamelijk EN geestelijk wel aankunnen. (probeerde het bek er ok bij te pakken na jamie zn ziekenhuis bezoek en dat werkte ook niet, er wrdt ook alleen uitgegaan van gezonde kindjes...)
    verder staat er ook; heb je je kind overdag minder aandacht gegeven (wat mij in juw situatie niet meer dan logisch lijkt) dan voelen ze dat aan. er staat: soms kan het kind zich achtergesteld voelen omdat het minder aandacht heeft gekregen overdag dan gewoonlijk. dan is het wakker worden een protest om te laten zien dat ze meer aandacht wil van je.
    dus het kan inderdaad ook zijn dat ze gewoon voelt dat de situatie nu anders is en er iets groots staat te gebeuren.
    verder kan ik je nu ook niet helpen, vind het zoo vervelend voor je!!!!

20. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Schaapje
    Dank voor je lieve woorden! Ik kan me herrinneren dat je 2 maanden terug (toen ik mijn eerder wanhoopskreet-topic had geopend) ook zo aardig was.
    Ze is nu ongeveer een kwartiertje stil, wat ook wel mocht want ze was doodop! De babyfoon had ik idd ook op stil gezet (kan aan het aantal streepjes wel zien hoe ze tekeer gaat) want ik kan er niet naar luisteren. Het gaat dwars door mijn hart heen. Voor mijn gevoel ben ik dan echt een ontaarde moeder.
    Ik ben nou heel erg benieuwd of ze vannacht nu ook komt of zo moe is dat ze doorslaapt.

@Sweetmarije
    Dan heb ik het volgens nanny Frost het goed gedaan, denk ik.
    Ik heb de laatste dagen echt heel erg veel aandacht voor haar. Bogy is ook een weekje uit logeren dus we zijn de hele dag thuis nijntje kijken, boekjes lezen, kleuren etc...
    Kon ze het me maar vertellen, was zoveel makkelijker! ;)

Deel Deze Pagina