Ik ben van Friese afkomst, dus zal voor de nieuwsgierige onder ons het vertalen. Althans, zo goed mogelijk! Ik woon inmiddels al 14 jaar niet meer in Friesland. Dach minsken fan heit en mem, Hjirbij stjoer ik jimme in foto fan myn beppesizzer, Nadine Meerstra. De foto is in pear wiken ferlyn makke, op \'e dei dat Nadine dy 14 wiken te betiid geboaren is, thús kaam út it sikenhûs. Se wie op dy dei presies 16 wiken en sit hjir foar it earst bij har mem en heit thús op \'e bank. Foar ús is it fansels de poppe fan it jier, mar we drage har hjirby foar foar de poppe fan maaie. hertlike groetnis, Lobke Plantenga Nadine Meerstra Dag mensje/mensen van papa en mama. Hierbij stuur ik jullie een foto van mijn omazegger, Nadine Meersta. De foto is een paar weken geleden gemaakt op de dag dat Nadine 14 weken te vroeg is geboren, thuis kwam uit het ziekenhuis.. Ze was op die dag precies 16 weken en zit hier voor het eerst bij haar papa en mama thuis op de bank. Voor ons is het fansels?! de baby van het jaar, maar we dragen haar hierbij voor, voor de baby van mei. Hartelijke groeten, voor de expert op de Friese taal gebieden, correct me if i"m wrong!
Ik lees net het Friese stukje terug en volgens mij klopt daar iets niet. Er staat: op die dag was ze precies 16 weken, moet dat niet 26 zijn?
Ik heb zo het vermoeden dat dit verhaal wel een apart stem-topicje mag zijn Heb gestemd. Leuk, dat Fries he. ALs je het hardop leest is het een stuk begrijpelijker.