EN NOG ERGER MENSEN MOETEN DER EIGEN GAAN VERANTWOORDEN NOU DAT ZOU IK DUS ECHT NIET DOEN HOUD DE EER AAN JE EIGEN DAMES
Thunderangel, mijn laatste berichtje was niet veroordelend bedoeld. Het was bedoeld om mijn mening uit te leggen, ik bedoelde er niks mee ten opzichte van jou! Ik kan er ook niet zoveel aan doen dat ik deze mensen ken, zegt verder niks over mij persoonlijk hoor (ook lekker veroordelend om te zeggen trouwens...) Voel je niet zo aangevallen en lees dan wat ik schrijf, dan zou je het misschien begrijpen. Het is goed bedoeld hoor!
Misschien moeten we met z'n allen eens een meeting houden, om het WWW komt het toch allemaal zo hard en veroordelend over, want ja zo kwam jouw reactie op mij over. Misschien als je tegenover me staat en het dan uitlegt, het heel anders overgekomen was... mijn voorstel, we doen gewoon een meeting
knaagt je geweten ofzo? opdat je denkt dat we jou persoonlijk aanspreken? mijn verhaal was in het algemeen, en ja jij reageerd er toevallig op, dus vandaar dat ik daar dus weer op reageer, jij doet toch uitspraken zoals, ,..en ze vragen maar voor alles bijstand aan en tv en pc etcetc blabalabla maar ja de tijd zal het leren, meestal piepen de mensen die het grootste oordeel klaar hebben, het ergst en het eerste wanneer het hun een keertje zal tegenzitten in deze maatschappij,...
thunderangel heel veel gezondheid en mooie dingen voor jou en jouw baby. Ik vind het al van moed betuigen om er voor uit te komen dat je bijstand nodig heb. Ik ben blij dat ik niet in zo'n situatie zit. Het lijkt me heel erg om die stap te moeten gaan nemen, dat je afhankelijk wordt van anderen. Niemand wil dat toch? Jammer dat er soms anders over gedacht wordt, komt mede door mensen die profiteren van deze regeling. Maar die hou je toch in de samenleving. De goeden lijden onder de slechten, om het maar even zwartwit neer te zetten.We zijn er toch om elkaar te helpen? Althans zo ben ik opgevoed, ben blij dat ik wat kan bijdragen aan iemand die het minder heeft dan mij. Meid straks als de baby er is en je alles weer op een rij heb dan zal het zonnetje vat weer voor je gaan schijnen, in ieder geval heel veel succes in je verdere leven en ik heb bewondering voor je dat je er zo eerlijk voor uitkomt.
Sommige mensen hebben het ECHT nodig en zijn in die situatie gerold zonder hun schuld. Sommige mensen maken misbruik van de situatie en verpesten het voor de eerstgenoemde groep. Beetje jammer dat die eerstgenoemde groep zo aangevallen wordt...
ps zelfs in een VRIJ democratisch land, moet je respekt en begrip geven , om dit ook te kunnen ontvangen,..... wie weet heeft die meid wel meer aan deze maatschappij bijgedragen ,,..dan dat een ander ooit nog voor elkaar zal krijgen,.... werk je uberhaubt? of heb je een rijke man die alles regelt? of rijke komaf? kun je het alleen aan als ie er niet meer is? heb je garantie bij je baas, dat ie jou nooit zal ontslaan? doen je kids het goed? kan je wel honderd vragen stellen, maar krijg er waarschijnlijk toch geen antwoord op,...... en tja ach wie ben ik om dan ook met vooroordelen te komen ,........ waar heb jij trouwens de garantie vandaan, dat jou nimmer nooit iets kan overkomen? die wil ik namelijk dan ook wel aanschaffen
We zijn er toch om elkaar te helpen? Althans zo ben ik opgevoed, ben blij dat ik wat kan bijdragen aan iemand die het minder heeft dan mij. Ik wilde toen straks zoveel schrijven dat ik het belangrijkste vergat maar jij zegt het percies goed. Die andere die hier zo hard een oordeel over hebben willen alleen maar ik ik ik ik ik ik ik . Zoals ik al zei ik ben gelukkig niet in die situatie maar ook wij hebben slechte tijden gekent en die zullen er vast nog wel meer komen. groetjes jeslin
Ik vind dat we gewoon moeten ophouden met zeuren met z'n allen! Het wordt een welles-nietes spelletje, en daar heeft de TS niks aan. Laten we blij zijn dat we in nederland leven. Laten we blij zijn dat er mensen op zoiets kunnen terugvallen als het allemaal even tegenzit. En laten we vooral blij zijn, dat mensen op zoiets kúnnen terugvallen voor het belang van zijn/haar (ongeboren) kind! Zij wil het beste voor haar kind, en dat is begrijpelijk. Welke moeder wil dat nou niet? Doodnormale mensen, zoals jij en ik, hebben ook de kans om hier (ooit) een beroep op te moeten doen. Het is verkeerd te denken dat je het voor de rest van je leven prima voor elkaar zult hebben omdat het nu allemaal zo lekker loopt. Zoals ik al eerder zei: financiele zekerheid heb je NOOIT! Laten we asjeblieft ophouden met elkaar aanvallen. Maar laten we elkaar helpen. En als je dan graag ergens op wilt reageren/discusieren, ga vooral je gang, maar probeer minder bot over te komen.
Laten we asjeblieft ophouden met elkaar aanvallen. Maar laten we elkaar helpen. En als je dan graag ergens op wilt reageren/discusieren, ga vooral je gang, maar probeer minder bot over te komen. ZO IS HET MAAR NET
Er zijn veel moeders die een voorbeeld kunnen nemen aan TS, zij doet er (in mijn ogen) in ieder geval alles aan om haar kind met LIEFDE op te voeden. Ik begrijp ook wel dat je kind niet alleen met liefde groot kan worden, maar ze doet er in ieder geval wél alles aan om dadelijk, als haar baby geboren is, goed beslagen ten ijs te komen. Helaas is het tegenwoordig niet altijd zo dat je eerst huisje, boompje, beestje meer kunt hebben alvorens voor een kindje te kiezen (wat trouwens niet wilt zeggen dat dit de ideale situatie is, want idealistme is een mooi streven, maar niet haalbaar), soms is er niets te kiezen en dan is het alleen maar fijn dat er een bijstand is die mensen zoals ThunderAngel kunnen helpen. Sommigen onder ons kunnen het zich veroorloven om een gloednieuwe kinderkamer te kopen (net zoals ik), dat is toch alleen maar mooi. Dat zou TS ook wel willen, maar dat kan helaas niet. Wat moet ze dan? Haar kindje in een doos laten liggen? Nee hoor, ik ben blij dat er zoiets als een bijzondere bijstand bestaat en jammer dan maar dat ik daar 45 uur per week voor moet werken en veel belasting voor moet betalen, maar misschien ben ik wel 'de volgende', dan ben ik toch ook blij dat het bestaat? ThunderAngel; jij komt er wel hoor!
Ach wat een gedoe hier.. De Nederlandse staat heeft hier een potje voor beschikbaar gesteld. Als je denk dat je er recht op hebt, altijd doen! Wij hebben genoeg inkomsten, maar als ik ergens geld vandaan kan plukken, doe ik dat zeker! Ik betaal ook genoeg belasting en zal zeker niet schromen om dat terug te pakken. Ik denk dat de mensen die hier het hardste schreeuwen gewoon jaloers zijn. Of dat ze ook zelf wat zwart werken. Niet eidereen heeft gelijke kansen in het leven, of het nu aan jezelf ligt of aan de situatie waarin je opgroeit. Als mensen zo dom willen zijn om geld te laten liggen, prima doe het dan niet, dan is er extra voor de mensen die het wel willen! Ik hou me warm aanbevolen! Ik zou zeggen ga ervoor meid, jij weet tenminste dat je ergens geld voor kan krijgen! Pak het dan! En het komt vast allemaal goed met je kindje! Die heeft straks niks te kort, daar zorg jij wel voor! Succes
ach ik ben blij dat ik heel hard heb moeten knokken voor een goed en eerlijk bestaan, ik ben dankbaar voor al het goede wat er nu op mijn pad komt en als ik daar een ander van kan laten meegenieten , geniet ik alleen maar meer,... ik heb altijd hard gewerkt en goed geld gehad, en heb ook de hele slechte tijden gekend,... ik heb gelukkig heel veel vd wereld gezien ,.. en kan me gelukkig in elke situatie in leven ,...... heb veel moeten doorstaan, maar ja daarom ben ik misschien nu zo dankbaar dat ik kan zeggen ,.... dat ik nu beloond ben voor mijn harde knokken in het leven ,... en ben ik heel dankbaar dat ik dit allemaal niet voor niets heb gekregen,.... wat is levenservaring toch een mooi item nou de zon schijnt, een mooie zonnige dag,... geniet er van ,................ en laat het niet verpesten door al die uitkeringtrekkers (cynisch) bijstand aanvragen en uitkering trekken zijn niet 1 en hetzelfde hoor ;D daaaaaaaaaaaaaaaaag fijne dag
Ja, gelukkig wel Het was even tussen alle reacties door lezen, maar ik heb aan vele reacties ook echt wat gehad (toch leuk om te weten dat sommigen hier kundig zijn, anderen kwamen weer met handige tips en links). Heb in ieder geval antwoord op mijn vraag, en ben weer een stukje mensenkennis rijker! Wat wil een mens nog meer 8)
nou TS veel succes dan ,.. ennuh laat je niet zomaar wegsturen bij de bijstand hoor, ook jij hebt gewerkt en belasting betaald, dus ja ook jij hebt recht op rechtsbijstand! al moet je dit vaak gewoon weer zelf terug betalen,.. maar als dit jou nu helpt, opdat je er laters mee verder kunt, gewoon doen,.. in het belang voor jou en je kindje ,...... mocht je een poosje verder alles weer op de rails hebben, kun je altijd je studie nog oppikken ,..... fijne zondag
Des te meer waardeer je bepaalde zaken meer, dat is alleen maar mooi.. ; Oh, kijk dat is mooi! Veel succes met alles! En petje af hoor meid! Jij en je zoontje komen er wel! Laat je niet gek maken!