Wat een grote bekken hier! Fantastisch toch dat Nederland een vangnet heeft? In Amerika heb je wijken die niet eens een postcode hebben. Die mensen bestaan dus officieel niet. Ze hebben geen werk, geen uitkering, geen verzekering en komen daar NOOIT MEER UIT. Al willen ze nog zo graag. Met je rotte tanden en kapotte kleding is het lastig solliciteren. Wat een fijn idee dat dat ons niet zal gebeuren.
Nu ik het teruglees begrijp ik dat het zo is overgekomen. Dat was niet helemaal de bedoeling, laat ik het duidelijker uitleggen. Mijn moeder is manager op een kantoor dat inkomens in beheer heeft van mensen die niet met geld om kunnen gaan. (inkomensbeheer/geen zware schulden) Ik weet dus hoe weinig sommige mensen per week krijgen, maar en zijn landelijke grenzen volgens mij. Met 24 euro per week zit je daar dik onder, dus dan doe je toch echt iets heel slecht. Hoe ik het verder zelf wel of niet voor elkaar heb, heeft er verder helemaal niks mee te maken.
Ok komt ie ! HEEL GOED LEZEN OK! ik weet precies van hoe of wat! 1, ik heb ook diverse malen door mijn ex lieftallig behandeld, ook in het ZH gelegen etc etc, ben toen gevlucht en ben uiteindelijk in de USA gaan wonen, kwam terug werd weer in NL ingeschreven... bam had ik even mooi 25000 euro schuld! 2. ik wilde niet bij de pakken neer gaan zitten ben toen alles gaan oplossen! en hoe ben gaan werken, net zo lang gewerkt tot ik een goed salaris had.. uiteindelijk ben ik de WSNP ingekomen... heb maar leifst 450 euro PER MAAND INGELOST! na 3 jaar dat gedaan te hebben alle extras te hebben afgestaan etc etc heb ik toch maar mooi gered... en wel doordat ik niet bij de pakken neer ging zitten en maar dacht oow trek mar een uitkering ga dan maar een schuldenregeling aan (terwijl ik kan werken bladiebladiebla) nee ik ben er voor gegaan, heb de verantwoording op genomen en heb er kei hard voor gewerkt... En ja mag ik dan nu huisje boompje beestje hebben? ik heb 1 zoontje hard voor geknokt ook.. via de MMM.... super man die mij helemaal begreep en steunde in alles.. dus ga mij niet vertellen van hoe of wat ... Ik kan me heel goed inleven in haar situatie.... maar ik kan van mij zelf zeggen dat ik er SUPER HARD voor geknokt hebt.. en ja dan mag ik nog even wat zeggen...ondanks dat ik een kind wilde heb ik er ales aan gedaan om NIET zwanger te worden omdat de situatie er niet na was! En nadat alles was opgelost alles afbetaald zijn wij er wel voor gegaan..... Ik ben ook helemaal klaar met dit topic, en kan me niet bommen of er iemand rijk is of niet... maar het kan me wel intereseren dat mensen zwanger worden gepland of niet gepland met een bult schuld, en dan gewoon schijt hebben, want ach ga de WSNP of schuldenregeling maar in, kost je amper wat.... 40 euro per maand (met andere woorden je lost geen moer af en na 3 jaar lachen ze zich suf) dus misbruik maken! en als klap op de vuurpijl bijzondere bijstand aanvragen whahahahaha lach me suf het zou verboden moeten worden echt hoor! Dat is mijn mening zooo ik ga er vantussen mijn ZOONTJE! flink shoppen van mijn zuurverdiende centjes waarvoor ik hard gewerkt heb!
Maar ik denk dat de situatie van de TS toch even wat anders is. Je bent er voor gegaan zeg je, je hebt de verantwoording genomen en je hebt er keihard voor gewerkt, maar jij was niet ongepland zwanger... Dus jij kon gewoon gaan solliciteren. TS kan dit niet, want je weet zelf ook wel, dat geen 1 werkgever een zwangere vrouw aanneemt... En zoals TS al eerder zei kon zij door omstandigheden niet meer werken of studeren en loopt nu onder behandeling bij GGnet. Dus de situatie is dus even anders... Als ik mij niet vergis ligt het minimum bij 40 euro per week! Weet nou niet of ik het goed heb, maar 24 euro is echt te laag!
Onzewonder: Wat rot voor je dat je het zo zwaar gehad hebt! En dat meen ik. Je hebt jezelf er goed uitgeknokt, daar heb ik wel respect voor. Ik denk alleen dat het niets te maken heeft met wat je hier schrijft: Ook denk ik dat je mogelijk de situatie niet zou kunnen handelen wanneer je in die periode ongepland (want je kunt niet altijd alles voorkomen, ts gebruikte de nuvaring) zwanger was geweest.... Misschien was je dan ook wel gebroken, en had je een PTSS vor je kiezen gehad. In denk dan ook dat je nooit je eigen situatie mag vergelijken met die van een ander. Ts is jou niet, en heeft een hele andere belevingswereld dan jij. Iedereen reageert geestelijk anders op bepaalde situaties. Ik heb een behoorlijke rotjeugd gehad, en de buurvrouw is 'alleen maar' mishandelt, wat slechts een klein onderdeel is van mijn rotjeugd. Mag ik haar dan veroordelen omdat zij het geestelijk zo zwaar heeft, en ik geestelijk zo sterk? Mag ik daarom zeggen: Ik heb het veel zwaarder gehad, dus waar zeur je over? Nee natuurlijk niet! Wat voor de één een peuleschil is, is voor de ander allang geen peanuts meer....
Ongepland zwanger raken heeft niks met IQ te maken... En het topic gaat niet over slimme en domme mensen, maar uit jou reactie blijkt dat jij je wel heel wat beter en slimmer voelt dan de meeste andere hier!
You go girl, sommige mensen hebben nou eenmaal minder draagkracht als andere! Daar is voor de rest niks van te zeggen!
Ik geloof niet dat iemand er vrijwillig voor kiest om in de financiele problemen te komen. Als je er iin zit is dat natuurlijk heel vervelend en daar kun je niks aan doen. Ik ben net als vele anderen hier ook heel blij dat het in Nederland zo geregeld is dat er voorzieningen zijn. In India liggen mensen naast de weg letterlijk dood te gaan omdat ze geen ziektenkosten kunnen betalen... Ik gun iedereen een waardig bestaan, en ook iedereen een kind. Als mensen elkaar nou eens gewoon zouden respecteren zouden we allemaal op een andere manier al rijk zijn...
Je hebt daar wel eenpunt dat je dan nog werk, maar goed sommige dames hebben zelf niet een goed betaalde baan of werken helemaal niet.. Je weet nooit hoe het leven loopt. Je hebt maar 1 zekerheid in het leven en dat is dat je dood gaat... Ik wou dus alleen maar zeggen, dat wat er ook gebeurt in het leven en dat je aan de bel moet trekken bij de soos, je blij bent dat het bestaat! Het geld ligt niet voor het oprapen, een bijstands uitkering is niet zomaar aangevraagd. Ten eerste heb je het niet 1,2,3. Het is een strenge controle, juist omdat veel mensen er misbruik van hebben gemaakt moeten de goede er onder leiden. Bijzondere bijstand krijg je ook niet zomaar! Goed, ben ik blij dat ik een leuke, goed betaalde baan heb, maar mocht ik ooit in de situatie komen dat ik in de bijstand kom, ben ik blij dat er iets als dat bestaat!
goh zeg, ik zit hier echt met verbijstering dit topic te lezen... wat een afspiegeling van de samenleving hier ik ben altijd recht voor zijn raap en heel eerlijk maar als ik zie hoe sommige mensen hier reageren (sommige zelfs die mij wel eens op de vingers hebben "getikt" dat ik zo "recht voor zijn raap" ben, en dat het soms wel iets tactischer zou mogen ...dan kunnen mijn reacties nog wel als "heilig" verklaard worden zeg... wat zijn vele toch geweldig hier zeg (althans dat vinden ze zelf) wat een inlevingsvermogen toch weer iemand die ook "in de shit" heeft gezeten weet precies hoe het zit (newsflash iedereen is anders ook de situatie) .... bah bah, je wordt gewoon misselijk van sommige reacties zeg...tis voor degene die zich hoog boven de TS en andere verheven voelen te hopen dat ze nooit in zo'n situatie zullen komen dat ze dit soort dingen nodig hebben om er een beetje bovenop te komen en tuurlijk overkomt het jou de verhevenen niet stel je voor zeg... ...geloof me het kan iedereen overkomen, ik spreek dan wel niet uit persoonlijke ervaring, maar ik ken wel iemand die overal voor geknokt heeft op een gegeven moment alles had wat een mens zich eigenlijk maar zou kunnen wensen en uiteindelijk toch hier aan de overkant op het bankje belandde wachtend tot het 17.00 uur was tot de opvang om de hoek weer openging... goh jaja wat zijn we soms geweldig zeg... meid ik heb respect voor de manier hoe jij ermee omgaat en hoop van harte dat het je lukt om alles op een rijtje te krijgen al zal het niet makkelijk zijn...ja je hebt bewust gekozen om dit kindje te behouden maar vraag me wel af wat je dan volgens andere had moeten doen omdat je de financiën niet helemaal op orde hebt?... (had ze het dan moeten laten weg halen ofzo?)... meid ga er lekker voor zou ik zeggen, nog even doorbijten en over een tijdje kijk je heel anders terug.... succes. liefs smoekie
wat een gemopper, gemekker en gezanik af is er hier toch af en toe. Iemand stelt een vraag en krijgt de hele klere zooi over haar heen. Het gaat er in dit geval niet om wat wij vinden van een uitkering, maar of er andere meiden zijn die deze weg hebben bewandeld en hun reacties daarop. Ik lees echt niet alle topics die geopend worden omdat mijn interesse daar niet naar uit gaat, of ik heb er geen ervaring mee. Ik lees alleen de dingen die voor mij interessant zijn en probeer te reageren op vragen waar ik een antwoord of een begripvol woord voor heb. Misschien zitten sommige meiden iets te veel op dit forum en moeten ze een hobby er naast gaan zoeken. Er is meer in de wereld dan alleen dit forum en zwanger worden/zijn! Misschien iets voor een nieuwe poll? Hoeveel uur per dag zit je op dit forum...denk dat je je rot schrikt!
@Mil, Ik sta voor het eerst sinds ik hier op het forum zit (en dat is al een tijdje) echt met open bek te lezen wat sommige schrijven zeg... @onzewonder (of bedoelde je eigenlijk ons wonder? komt qua ABN iets beter over maar goed)....lullig zat dat je het niet altijd makkelijk hebt gehad, maarre is dat dan een vrijbrief om zo over iemand te oordelen, dus met andere woorden jij hebt het slecht gehad, iemand anders heeft het slecht en jij weet precies hoe dat is? zijn niet alle situaties anders, en nog belangrijker is niet ieder mens anders? iedereen reageert anders, de een heeft meer hulp in zijn of haar omgeving dan de ander.. jeetje meid wat een verhevenheid lees ik in al jouw berichtjes juist iemand als jij die een kut periode heeft gehad zou juist meer medeleven moeten tonen want jij weet blijkbaar uit ervaring dat het niet makkelijk is hoe kun je dan zo schandalig bot zijn om haar zo op die manier aan te vallen zoals jij hier hebt gedaan... die reacties van jou en sommige andere hier ? bah bah
toch even een korte reactie: Dat veel mensen een mening hebben zonder de volledige situatie van TS te weten lijkt mij logisch. TS verteld dan ook niet het hele verhaal in haar intro. Dus we weten alleen wat zij aan het bgein verteld, op basis van die uitleg geef je een mening. Mijn zus heeft een dissociatieve stoornis met borderline kernmerken. Is voor 75% - 100% afgekeurd, heeft een WAJONg uitkering omdat ze nooit heeft kunnen werken. Dus ik begrijp de situatie wel. Maar mijn zus werkt nu toch 2 halve dagen per week waar ik veel bewondering voor heb, en heeft gezien haar situatie en klachten er voor gekozen om GEEN kinderen te nemen. Omdat ze gewoon emotioneel en financieel niet in hun onderhoud kan voorzien. Ik vind het goed dat er voor sommige mensen in dit land gezorgd wordt omdat zij dit zelf niet kunnen. Maar ik denk wel dat er veel mensen voor in aanmerking komen die naar mijn mening niet ECHT hulpbehoevend zijn. Ik kan mij voorstellen dat mensen zich daar kwaad over maken. Wij werken ook allebei, ik ben zelf 24 en heb als eens thuisgezeten met een depressie. Ik zou ook graag minder gaan werken straks maar dat is financieel niet haalbaar. Dus wij moeten met z'n 2en fultime werken. Tja dan is het wel eens zuur om te zien dat alles aan je voorbij gaat, elke tegemoetkoming krijgen we niet. Vaste lasten zijn voor ons ook hoog, erg hoog. Ik snap niet van sommige mensen (maar ik ken dan ook het hele verhaal niet dus bij voorbaat sorry) dat je als je 18 bent, bijv. borderline hebt en ook nog eens financieel slecht zit waarom je dan een kind neemt. TS heeft er niet voor gekozen maar sommige anderen in dit topic wel. Dat vind ik ongelofelijk. aLs je 18 bent ga dan studeren als je nog kunt, en neem dan geen kind in zo'n situatie. maar misschien heb ik makkelijk praten