Je hebt inderdaad makkelijk praten. Je kent mij situatie niet, en je gaat over mij oordelen. Wie ben jij, God? Dacht het niet he. Over de discussie dat ik te jong ben, daar ga ik niet meer op in. Ik ben moe gevochten. Tis toch ook te belachelijk voor woorden dat ik aan zo iemand als jij zou moeten verantwoorden. Nee hoor, ik sta boven dat. Als je het niet erg vind, ga ik hier weg want ik moet zeggen dat ik behoorlijk verdrietig ben van o.a. jou reactie. Oh en btw, WAAR heb jij gelezen dat ik in een financiele slechte situatie zit? Ik had toch echt duidelijk uitgelegd dat wij allebei werken, vast huisje hebben en GEEN uitkering. Maar goed, zal wel aan mij liggen. Als het dus aan jou ligt ga ik mijn droom niet achterna. Dus. Laat me niet lachen. Doe ik namelijk mooi wel. Mijn droom is kinderen krijgen, en dat ga ik proberen te verwezenlijken! Als het ons gegund is heb ik over een tijdje een prachtig wonder in mijn armen liggen. En hoe zielsgelukkig zal ik dan zijn .
Oh maar ik had het niet specifiek over jou. Ik heb het over smoekie en nikita en anderen die laten weten dat zij wél bereid zijn zich in te leven in anderen .
ik had het ook niet specifiek over jou in mijn uiteenzetting, dus dat je je aangesproken voelt ligt niet aan mij
zo jullie zijn nog een aardig tijdje doorgegaan met mensen beoordelen kan alleen maar zeggen lieve meiden laat je niet kisten door die hoogbegaafde tutjes die het allemaal wel zo goed hebben bla bla bla ik neem me petje af voor jullie
ik wens ts heel veel sterkte en vind het moedig dat ze er helemaal voor gaat! er staan een paar nuttige tips in dit topic en ook een paar goede adviezen, de rest 'ene oor in, andere uit' kan me voorstellen dat je je er kwaad om kan maken, maar sommige zitten hier volgens mij alleen te wachten op topic's waar ze eens fel hun 'mening' kunnen geven (de 'sensatiezoekers'). en sommigen denken doordat ze zelf 'iets' hebben meegemaakt te kunnen oordelen over een ander: NOT! bovendien zal het mij een zorg zijn waar belastingcenten naartoe gaan, liever naar moeders die bewust de keuze maken om voor hun kind te zorgen dan onzinnige dingen waar genoeg ander belastinggeld heengaat. je hebt niet voor deze situatie gekozen maar kiest er wel voor om je schouders eronder te zetten en er voor te gaan heel veel sterkte
ik ga er van uit dat je er toch iets voor moet doen om een kind te krijgen, en dat wat je ervoor doet is meestal een keuze. Maar daar gaat het volgens mij niet om. @ Dayenne: misschien heb ik de verkeerde voor me maar jij was toch de dame met posttraumatisch stresssyndroom type 2 die ging stoppen met school? Als dat klopt zou ik in jouw situatie niet nu voor een kind kiezen, maar dat is mijn mening. iedereen moet doen wat hem/ of haar goed lijkt. Maar ik denk dat jij je ook wel in kunt leven in mijn gedachte dat er veel mensen een kind krijgen die daar beter even mee zouden kunnen wachten.
Ik ben degene met PTSS en borderline ja. Ik stop (misschien!) met school omdat ik een goede baan heb. Verder heb ik ook al 100x gezegd dat mijn behandeling op zn einde loopt wat betekend dat het super goed gaat. Want borderline gaat nooit over, maar valt wel te behandelen waardoor je ermee om kan gaan. Dus als het aan sommigen van hier ligt mag ik nooit kinderen 'nemen' want borderline gaat nooit over. Lekker boeltje hier zeg.
en even over het oordelen zonder iemand situatie te kennen. ik oordeel niet, en niemand van jullie vraagt naar mijn situatie dus het is meer pot verwijt de ketel zou ik zeggen. Ik ben geen hoogbegaafd tutje, net als iedereen doe ik ook wat ik kan doen om voor mezelf te voorzien. Of dat nu een uitkering of werk is dat maakt me niet uit. ik werk in het onderwijs en zie daar helaas wel veel resultaten van slechte keuzes. en daar bedoel ik niemand specifiek mee hier. Maar ik mag toch wel zeggen dat IK het van sommige mensen niet begrijp. mijn goedkeuring heb je zo ie zo niet nodig in het leven wel?
Dat hoor je mij absoluut niet zeggen. Ik denk dat alleen jij en je partner dat kunnen beoordelen. Ik gun iedereen kinderen, echt waar. Maar er zijn wel mensen met borderline die misschien niet voor een kind kunnen zorgen. daarom zei ik al, ik heb het niet persoonlijk over jou. maar van sommige mensen begrijp ik het soms niet sorry. Dat heeft echt niks met jou te maken
ik ben even de weg kwijt. Waar gaat het nu over? * de voorwaarden voor bijzondere bijstand? * het terecht bestaan van uitkeringen in het algemeen? * het goede moeder zijn van eigenlijk ieder forumlid, want op iedereen is vast wel iets aan te merken. Zo lees ik hier over wat psychische afwijkingen...zelf werk ik 32 uur, da's ook funest voor een normaal kind schijnt. * het pas zwanger mogen raken als je je leven op orde hebt (en houdt natuurlijk)? kortom, ik ben de weg een beetje kwijt
Ten eerste: oh nu ben ik plots wél een dame. Ten tweede: precies...MIJN situatie. Die jij dus niet kent .
deze discussie is volgens mij al twee keer afgerond, waarom dan toch steeds maar doorgaan? Vind ik eerlijk gezegd een beetje kinderachtig...
@ Dayenne: sorry maar ik vind dat jij als eerste nogal heftig reageert. Hoezo ben je nu ineens wel een dame? zei ik ergens van niet dan? ik heb echt geprobeerd om in mijn eerste bericht niemand specifiek aan te spreken. Gewoon omdat ik als vorbeeldleeftijd 18 had genomen betekende niet dat het over jou ging. Jou naam staat daar ook nergens in. Ik heb ook gezet als je bijv. borderline hebt, ik had ook iets anders kunnen neerzetten autisme of dis. dat heeft mijn zus namelijk. dus wederom echt maar een voorbeeld. sorry als je je aangesproken voelt/ voelde maar zoals ik al eerder zei ging het niet specifiek over jou. Jij hebt recht op jouw mening en ik op de mijne. Ik heb de mijne geven, jij de jouwe ook volgens mij; heb een voorstel: let's agree to disagree.
Ik wist niet dat je het niet over mij had. Ik werd namelijk gister aangevallen omdat ik 18 ben én borderline heb. Dus ja, als je dat als voorbeeld neemt dan voel ik me wel aangesproken ja. Sorry dat ik heftig reageer, ik dacht echt dat je het over mij had. Fijn dat je het even opheldert. En ja ik weet dat ik fel ben, maar dat komt omdat sommige mensen nogal snel over mij oordelen en daar kan ik écht niet tegen