Wat mij een beetje stoort aan deze uitspraak, is dat jij hier opnieuw een oordeel velt over iets waar je niets over weet. Want wie zegt dat iedere hoogbegaafde een tutje is en dat hoogbegaafden altijd uit de hoogte reageren. Ik ben zelf hoogbegaafd, en door dit soort vooroordelen val je net altijd overal buiten. Maar goed, over dit topic. De TS heeft gevraagd hoe ze die bijstand kan krijgen, niet wat wij er van vinden.
Wat een oordelen allemaal zeg Tis een groot forum dus te verwachten maar beetje jammer ,,wordt iets gevraagd en uit eindelijk wordt diegene de grond ingeboord en zo worden er steeds meer mensen bij gehaald,, Laat ieder lekker in zn waarde en kijk eerst na jezelf
zo stoort het mij al 18 pagina's lang dat vrouwen met wel een goed inkomen hun kinderen aan de drugs helpen, geen liefde kunnen geven, en geen invoelend vermogen hebben...
Ik heb niet de hele 15 pagina's gevolgt, ben tot de 2de gekomen. Heb mijn partner het een en ander vertelt omdat ik best boos wordt hier op. Wij zijn beide kleine zelfstandige. Dat houdt voor mij in dat ik ( geziende onrust de laatste maanden) maar moet afwachten of ik uberhaubt geld krijg voor de dagen dat ik neit kan werken als ik ooit zwanger mag worden. ( terwijl mijn inkomen zelfs onder een wajong inkomen zit). Mijn partner heeft ooit een meevaller gehad en een mooi huis kunnen kopen. Nu mag hij daar grof over gaan betalen ( net een belasting aanslag van ruim 6duizend euro gehad). Dat je gebruikt maakt van de kanale die de overheid open stelt dat snap ik en daarom snap ik de topic startster ook wel. Alleen dat er bepaalde mensen altijd net buitende de pot pissen terwijl ze wel grof geld betalen vind ik belachelijk. Ik heb altijd keihard gewerkt en nooit een uitkering aan gevraagd, dus nog geen cent van een ander opgemaakt, maar ik krijg er neits voor terug...Niet in de zorg die ik eindelijk eens vraag, niet in de verzorging die een ander wel zomaar krijgt... Het is behoorlijk onredelijk allemaal. Maar daar moeten we Den-Haag voor bedanken en niet kwaad worden op iemand die er gebruik van maakt toch?
Is wel grappig dat dit eigenlijk aan de orde komt, want meestal zijn het de alleenstaande moeders die helpen dat hun kinderen aan de drugs gaan! Althans dat zijn de vooroordelen!
pas op wat je zegt joh, je wordt neergesabeld hoor! Ik ben het wel een beetje met je eens, ik voel het ook zo. Toch heb ik door wel het hele topic te lezen, ook wel andere inzichten gekregen, en is het voor iemand zonder baan eigenlijk nog oneerlijker. We moeten er maar niet vanuit gaan dat iemand voor zijn of haar lol in de bijstand zit...
Ik weet niet of dat op mij sloeg Guppie 81, maar ik voel best mee met de TS hoor. Ik vind het goed dat ze probeert het zo goed mogelijk te regelen voor haar kindje. Niet iedereen heeft het zo breed en daar moeten mensen met wel een goed inkomen ook rekening mee houden. Het is niet altijd een keuze voor mensen. Daarom snap ik niet zo goed waarom je mijn opmerking boven die uitspraak zet.
Moet me toch even van het hart dat ik het hier totaal niet mee eens ben. Vrijwillig ervoor kiezen is niet het goede woord, maar als iemand willens en wetens 2 keer zoveel uitgeeft dan er binnenkomt, al jarenlang steeds te maken heeft met deurwaarders etc. dat kun je er in mijn optiek WEL zelf wat aan doen. Misschien door slecht inzicht in de financien, het ontkennen van reeds bestaande problemen of andere oorzaken loopt het op die manier, maar dat wil niet zeggen dat je er niks aan kan doen. Oh ik praat nu over ervaringen met mijn broer, ik bedoel niemand van hier, voordat ik het dadelijk gedaan heb... @TS; heb je mijn berichtje nog gezien op pagina 10? Over mijn collega die allerlei baby-spullen weg wil doen. Ik hoor wel of je interesse hebt.
Nu ik terug zit te lezen zie ik nog een ander discussie over psychische welstand en zwanger worden... ALs prof vind ik dat je idd je leven redelijk onder controle zou moeten hebben voor je echt aan een zwangerschap denkt. MAar op het moment dat je een diagnose hebt houd dit in dat je al onder behandeling bent. Dus waarom zou je dan niet? Er zijn zat ouders die voor de zwangerschap niets mankeren en dan na een jaartje of wat ineens een burn-out of wat ook krijgen en dan ineens de weg kwijt raken. Je kunt in het leven niets voorspellen en dan zouden we allemaal nooit aankinderen meoten beginnen. Uiteraard zie ik genoeg voorbeelden van hoe het met mensen mis gaat door foute die ouders hebben gemaakt. Het aller aller beelangrijkste is dat je je kind uitlegt wat er aan de hand is en waarom je soms zo of zo doet....
ik heb niet alle antwoorden gelezen, maar proef wel dat er een hoop mensen zijn die vinden dat ze er van alles vanaf weten en blijkbaar is kinderen krijgen alleen nog maar voor de rijken. tsssss..... alsof de TS voor haar lol in een dergelijke financiele situatie zit. aan iedereen met de vooroordelen: je kunt je ook eerst afvragen hoe het zo komt dat ze dat geld nodig heeft en wie zegt dat iemand die eenmalig bijzondere bijstand nodig heeft per definitie niet voor een kind kan zorgen? voor al die 'intelligente werkende belastingbetalende mensen' hier hoor ik toch een paar hele domme reacties! mijn belastingcentjes mogen absoluut gebruikt worden om minder fortuinlijken een fijn leven te kunnen bieden!
Ik wordt graag neergesabbelt voor mijn eigen mening... omdat ik niet graag in een wereld leef waarin ik die eigen mening niet mag hebben... Tuurlijk zitten sommige mensen niet voor hun lol in de bijstand, dat is ook waarom ik schrijf dat we niet de mensen die er inzitten moeten veroordelen, maar het feit dat eht door den-haag gewoon aantrekkelijk wordt gemaakt om nog liever een uitkering te trekken dan, bv zoals ik, hard te werken in je eigen zaak... Overgens ben ik het niet helemaal eens met de uitspraak dat men er niet voor kiest. We leven op dit moment in een staat die gelukkig weer wat meer werk gelegenheid kent. En waar diverse projecten zijn gestart om bv mensen met een psychische problemen, maar ook met lichamelijke problemen toch aan een baan te helpen ( het zij vrijwillig met behoudt van uitkering, maar er wordt wel gewerkt). Er zijn extremen situaties waarin je idd echt niets anders kan dan een bijstand aanvragen, maar dna blijft eht wel een keus of je er in wil blijven hangen of niet... Je creeert je eigen leven...
Hoogbegaafdheid is in mijn geval regelmatig een grote handicap hoor, dat is echt niet iets waar je jezelf hoger dan een ander door waant Ik weet niet meer wie die opmerking maakte, maar ook daar kun je mensen onterecht mee kwetsen en veroordelen... Kunnen we nu echt niets beters verzinnen dan elkaar beoordelen zonder iets over iemands leven te weten? Als de titel nou 'ik heb borderline en twijfel over mijn kinderwens' was, dan had het een ander verhaal geweest lijkt me...
Nou, mijn partner heeft een eigen zaak (ik zat daar tot vorig jaar ook in) en denk niet dat hij het nog met het inkomen van een uitkering zou kunnen. We verdienen niet belachelijk veel, maar wel bovenmodaal. Als ik zie wat de ts krijgt met haar uitkering, denk ik niet dat je daar erg jaloers op hoeft te zijn. Als je minder dan het bijstandsniveau verdient in je eigen zaak, zou ik daar ook niet mee doorgaan. Tenzij je potentie in je zaak ziet om flink te groeien, maar dan weet je dat je de eerste jaren op een houtje moet bijten. Dat moesten wij ook toen we net begonnen... Ik klaagde wel eens bij mijn vader dat we zoveel belasting moeten betalen. Hij zei: "Dan verdien je ook goed". En daar heeft hij gelijk in....
Bijzondere bijstand is iets anders dan een uitkering trekken... Er zijn genoeg mensen die knetterhard werken, en daarnaast een bijzondere bijstand ontvangen. Overigens stoor ik mee een beetje aan deze zin: Overgens ben ik het niet helemaal eens met de uitspraak dat men er niet voor kiest. We leven op dit moment in een staat die gelukkig weer wat meer werk gelegenheid kent. En waar diverse projecten zijn gestart om bv mensen met een psychische problemen, maar ook met lichamelijke problemen toch aan een baan te helpen ( het zij vrijwillig met behoudt van uitkering, maar er wordt wel gewerkt). Het komt nu over of het wel of niet werken de overhand krijgt. En dan is het ineens niet erg als je daarnaast een uitkering ontvangt? Ik snap het niet helemaal... Ik werk ook niet. Ben ik dan per definitie ook een slechte moeder? Of ging het hier al lang niet meer om...? Daarbij verschilt het werkaanbod per woonplaats/provincie enorm!
zo wat is hier wat afgekletst sinds gister! ik ga niet alles trug lezen maar ik hoop dat je mijn reactie niet zo negatief ervaart.. was gewoon bedoelt als goedbedoeld advies en tips. sommige situaties zijn ook niet in te calculeren en het is heel vervelend wat er met jou is gebeurt, dat spijt me echt voor je!
Hey meiden!Ik werk niet,heb bps en vermijdende pers. stoornis en de ziekte van crohn..Mijn vriend heeft ook bps...ik heb toren hoge schulden (zit daarvoor in de wsnp) We kregen bijz. bijstand toen we gingen verhuizen (voor meubels) Wat we teurg moeten betalen...We vallen tussen wal en schip met bepaalde uitkerings instanties (wajong,wao en bv de ww) Want we hebben gewerkt... We hebben tot nu toe 5 instanties die ons helpen,MEE,smo de terp,GGZ enz NU VRAAG IK JULLIE HEBBEN WIJ DE KEUZE? Want jullie zijn er hopelijk wel mee eens dat onze situatie voor een langere periode staat?