hmm ik weet niet wat al die dingen betekenen maar in sommige gevallen kun je niet anders en ik denk dat velen dat niet willen zien.
kheb eerlijk gezegd nergens de indruk gekregen dat dat het geval was eigenlijk.... nu ben ik hier niet degene met een goed inkomen maar mijn man die als zelfstandige werkt wel, maar desalniettemin kan ik me wel degelijk voorstellen hoe TS nu in de rats zit voor iets waar ze "NIET BEWUST" voor gekozen heeft, maar wel de keuze heeft gemaakt om er het beste van te maken.....en dat zij "pakt" wat ze "pakken" kan..... wij krijgen ook nergens wat van terug, en hebben net ook weer de jaarlijkse aanslag van pakweg 16000,- binnen gekregen een lekker bedragje wat we over moeten maken naar de belastingdienst...daar kan anderhalf gezin in de bijstand een jaar van leven.... tuurlijk vindt ik het belachelijk dat er mensen "zomaar" steun trekken als ze wel willen maar niet kunnen werken, maar soms doen er zich situaties voor waarin dat gewoon niet kan.... ik heb dan liever dat "dat geld" aan dit soort dingen besteed worden dan aan weer een of andere (wat al eerder gezegd is) monument van ik weet niet hoeveel tot, of 600.000 euro voor integratiebeleid waar niemand iets aan heeft maar goed "al het belastinggeld" komt in 1 pot wat weer verdeeld wordt over tig andere dingen dus tja....iedereen betaald nou eenmaal belasting en als je zoveel belasting moet betalen houd dat ook in dat er ook "genoeg" binnen komt.... dat soms vergeten wordt dat ook de vaste lasten vaak hoger zijn doet niet ter zake want daar heeft een ander die wel baat heeft aan dergelijke toeslagen niets mee te maken.... tis idd wat jij aangeeft dat "regelt" men in Den Haag daar kun je een ander niets over verwijten.... ik zie het gewoon zo dat sommige iemand gewoon iets niet gunnen omdat "zij" het niet krijgen.... laat een ander in zijn waarde...zeker als iemand het al "zwaar" genoeg heeft gehad en er het beste van probeert te maken...
ik had ook geld voor de uitzet kunnen krijgen + een babyuitkering. eerst twijfelde ik of ik het wilde aanvragen , maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan. ik wil namelijk niet het gevoel hebben dat ik van andermans centen leef.en ik heb ook nog NOOIT een cent aan iemand anders gevraagd. de kinderwagen,box,kleding,kamertje heb ik allemaal zelf nieuw gekocht. maar toch kan ik ook heel goed begrijpen dat sommige mensen het wel aanvragen, baby's zijn nu eenmaal duur, en sommige mensen hebben gewoon geen andere keus. Groetjes Siem
Hebben we hier nu eigenlijk al antwoord op gehad? Volgens mij is dit het topic. ThunderAngel, ik wil je heel veel sterkte wensen met deze hele toestand. Wat fijn dat je tenminste nog bij je ouders terecht kan en dat je aan het uitzoeken bent hoe het allemaal weer op te lossen! Het lijkt me erg zwaar allemaal, wat jij hebt meegemaakt en nu nog meemaakt. Ik vind het heel erg knap van je dat je zo doorzet en zoekt naar oplossingen. Dat het nu even niet lukt met school en werk, dat komt straks vast wel weer. Dat is van latere zorg. Jij en je nog ongeboren kindje zijn nu belangrijker. Gezondheid is het rijkste bezit! Misschien zijn er nog andere instanties oid waar je recht op hebt? Misschien heeft iemand daar tips over? Ik zelf mag mijn handen dichtknijpen over het feit dat we het lekker voor elkaar hebben (tot nu toe). Niet vreselijk ruim, maar ook zeker niet slecht. We maken allemaal keuzes in het leven die wij voor onszelf de beste vinden. Graag zien wij dat anderen dat ook zo zouden doen, maar dat is niet haalbaar. Ik ben erg blij dat we hier in Nederland veel potjes hebben en dat er wat mee gedaan wordt. Niet altijd even belangrijk, maar ze zijn er. Maak er dus gebruik van. (geen misbruik) Nogmaals ThunderAngel; heel veel sterkte en geniet van je zwangerschap en vooral ook van de pret-echo! Liefs, Aleida
Oja en laten we niet de discussie over hoogbegaafdheid gaan voeren zeg. Wat een onzin. Ik heb 2 IQ testen gehad waaruit 119 en 120 kwamen (om het even dus ), dit is volgens mij niet hoogbegaafd maar wel bovengemiddeld. Dus iemand die dan zegt "daar ben ik te slim voor" en vervolgens wel een gigantische grammaticafout maakt in haar USERNAME komt helemaal niet zo hoogbegaafd op mij over. Daarmee veroordeel ik overigens niet haar als persoon, want ze heeft ook het nodige meegemaakt heb ik gelezen. Hoogbegaafdheid heeft niets te maken met bijstand, er bestaan zowel hoogbegaafde hoogleraren, professor dr.'s als "bijstandstrekkers". Dat heeft niets met je IQ te maken, de bijstand. En als ik zo dom zou zijn volgens degene met die grammatica-onwaardige username (namen noemen is zo lullig ) had ik echt mijn VWO-diploma niet gehaald en ook nog eens een propedeuse Integrale Veiligheidskunde op HBO-niveau ([sarcasme mode aan], oja dit maakt mij wel dom, want na je VWO kun je naar de universiteit, wat DOM van me dat ik dat niet gedaan heb zeg! [/sarcasme mode uit]
Nee, je hebt momenteel gewoon geen keuze. Rot voor je, maar het is eenmaal niet anders. En je hebt hier zelf niet voor gekozen, dat is nog het ergste. De enige keuze die je hebt is proberen in deze kutsituatie er toch het beste van te maken, en dat doe je ook! En daarom mag je best trots zijn op jezelf! U go girl!
Wat lief van je!En met jou komt het wel goed!Je maakt van een lastige situatie een positieve!Je denkt vooruit,en daarom petje af! En wat spannend dat je beeb komt in januari! (and men suck!) Sommigen dan he...Hihihi
Ja idd erg spannend, kan nu al bijna niet meer wachten om te zien hoe hij eruit zien, maar ik moet nog even geduld hebben 3 maandjes... En inderdaad, sommige mannen zuigen en dan niet alleen aan lollie's, ook in het dagelijks leven Gelukkig zijn er ook nog lieve zorgzame betrouwbare mannen, en ik kom er misschien nog wel eens eentje tegen, maar voorlopig ben ik daar ff niet op gefocust.
Ja TS heeft antwoord gehad op haar vraag. Even terug lezen dames, ik heb namelijk het antwoord gegeven een aantal pagina's terug.
Nog een keer: Antwoord: Baby-uitzet Inleiding Als u een kind verwacht, dan krijgt u te maken met extra kosten. U heeft allerlei spullen nodig voor de baby, zoals bijvoorbeeld een babykamer, babykleding en verzorgingsproducten. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan luiers, een badje en speciale zeep en zalf voor babys. Hierna wordt ingegaan op de volgende onderwerpen: Recht op bijzondere bijstand Vorm van de bijzondere bijstand Wat uw gemeente heeft bepaald Recht op bijzondere bijstand In het algemeen geldt dat van u wordt verwacht dat u voor de kosten van een babyuitzet spaart. Dit geldt ook als u een inkomen op of rond het niveau van een bijstandsuitkering heeft. In uitzonderingssituaties kan de gemeente aan u voor de kosten van een babyuitzet toch bijzondere bijstand verstrekken. Uw gemeente zal dan wel beoordelen of: De babyuitzet noodzakelijk is Er sprake is van bijzondere omstandigheden De kosten van de babyuitzet niet op een andere manier kunnen worden betaald Gedacht kan worden aanhet afsluiten van een lening bij een bank U de kosten niet uit uw inkomen of vermogen kunt betalen Voor het recht op bijzondere bijstand is van belang welk deel van uw inkomen of vermogen u kunt gebruiken om de kosten zelf te betalen. Zie verder: U heeft onvoldoende draagkracht. Daarnaast is van belang dat u ook aan de (overige) voorwaarden voor het recht op bijzondere bijstand voldoet. Zie verder Voorwaarden . Vorm van de bijzondere bijstand De bijzondere bijstand kan in drie vormen worden verstrekt. In principe zal uw gemeente bij bijstand voor een babyuitzet de onderstaande volgorde aanhouden. Uw gemeente mag van deze volgorde afwijken. Borgtocht Als u niet heeft kunnen sparen voor uw duurzame gebruiksgoederen, zult u eerst moeten proberen om de goederen met geld uit een lening te betalen. Soms kan de kredietverstrekker vragen om een borgtocht, als zekerheid dat de lening wordt terugbetaald. Wordt uw bijzondere bijstand verleend in de vorm van een borgtocht, dan houdt dit in dat u een lening afsluit ter hoogte van het bedrag van uw bijzondere bijstand. Vervolgens staat uw gemeente borg voor uw aflossingsverplichtingen. Dit betekent dat als u uw aflossingsverplichtingen niet nakomt, uw gemeente in uw plaats deze aflossingverplichtingen zal nakomen. In dit geval wordt (een deel van) uw schuld bij de oorspronkelijke kredietverstrekker overgenomen door uw gemeente. U moet dan uw schuld (leenbijstand) aan de gemeente terugbetalen. Zie verder: De bijstand is aan u geleend. Bijstand in de vorm van een lening Als u geen lening kunt krijgen bij een reguliere kredietverstrekker of de gemeentelijke kredietbank, dan kan de gemeente besluiten om de bijstand als lening te verstrekken. U moet de bijstand dan aan de gemeente terugbetalen. Zie verder: Bijstand als lening . Bijstand om niet Als laatste mogelijkheid kan de gemeente u bijstand om niet verstrekken. Dit wil zeggen dat u de bijstand niet hoeft terug te betalen. U kunt bijvoorbeeld denken aan een situatie waarin u door een schuldentraject geen schulden mag maken. Hoogte van de bijzondere bijstand Bij het bepalen van de hoogte van de bijzondere bijstand voor een babyuitzet, mag de gemeente uitgaan van de richtprijzen die vermeld staan in de Nibud-gids. Wat uw gemeente heeft bepaald Uw gemeente heeft het volgende bepaald over het verlenen van bijzondere bijstand voor een babyuitzet: Site: http://www.rechtopbijzonderebi.....ex/pid/343
Wat is niet zo? Dat zij het zo opvat, of dat vrouwen met borderline geen kinderen zouden moeten hebben? 8)
OMG hou aub op met ouwehoeren!Je fokt iedereen elke keer weer op wat mankeert jou,ga je moeder plagen!