Je komt niet eens in aanmerking! Studieschuld wordt op een gegeven moment ook na (10 jaar geloof ik) kwijtgescholden.. Dat sla jij dan toch ook niet af?
Meiden,meiden.. Waar gaat dit toch over? Het was toch een normale vraag wat TS stelde? Geef gewoon antwoord! Ik vind dat jullie elkaar nu aan het uitdagen zijn en sommige reacties vind ik echt niet kunnen. Laat iedereen in zijn waarde,er zijn toch ergere dingen in de wereld? Iemand kwetsen vind ik nergens voor nodig. Als jullie een beetje gefrustreerd zijn gaan jullie maar naar www.fok.nl. Die hebben daar een eigen forum voor Een discussie is leuk,hou het dan ook leuk....
Je studieschuld (als je die hebt bij de IB-groep) wordt na 15 jaar kwijtgescholden, tenzij je je partner's inkomen niet laat meerekenen met de aflossing. En dat doe ik niet, want zoals ik al zei, ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn schulden, niet hij. Dus waarschijnlijk in mijn geval zouden ze het pas over 30 jaar kwijtschelden. Dan heb ik het echter wel terugbetaald, al spreek ik over een erg groot bedrag.
Gelukkig wel! Ik kan toch niet thuis zitten als ik de verantwoordelijkheid heb om schulden af te lossen?!?!?! Dus wie is er nou dom ?
Oh, dan hebben ze mij verkeerd ingelicht! Zit dan met mijn dikke studieschuld! Een tip: kijk eens naar het verhaal achter de schrijver. Dan had zo'n reactie niet gehoeven!
Ze is achtergelaten door haar ex met torenhoge schulden. Daar is ze toch zelf bij geweest? Waarom had ze geen samenlevingscontract getekend? Ze is zelf verantwoordelijk voor haar eigen shit. Klinkt lullig, maar het is wel zo!
Daar is ze idd waarschijnlijk wel bijgeweest, maar misschien is het wel niet zo simpel gegaan als jij beschrijft... Ik ben liever niet zo beoordelend naar mensen toe, want voor het zelfde geldt zit er nog een verhaal achter... Is het onder dwang gebeurt e.d. Ze vraagt om raad en niet om zulk soort reacties....
Dan nog! Dan had ze weg moeten gaan en niet zwanger raken. Over het algemeen veroordeel ik mensen ook niet zo snel, maar je moet ze de kost geven die onnadenkend zwanger raken!
En het gaat niet om de schulden, want ze zit al in een schuldregeling, ze stelde een vraag over de bijzondere bijstand... Want ze is door andere redenen in de bijstand beland.