Bijzondere bijstand voor baby uitzet?

Discussie in 'De lounge' gestart door ThunderAngel, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    :)

ehm ff voor de goede orde hoor, niet iedereen weet wat zijn of haar partner achter de rug uitspookt.... :( je zal de 1e en enige niet zijn hoor die er ineens achter komt dat je partner op jouw naam en of op beider namen iets besteld heeft of een of andere lening heeft afgesloten :(

oordeel niet zo snel over andere zeg, het kan jou morgen overkomen al zegt je (te) grote ego van niet :(

en daarbij niet iedereen wantrouwt elkaar dat ze vinden dat een samenlevingscontract nodig is....

goh wat weet iedereen het toch weer goed zeg (kots kots)

blij dat mensen als jij het niet voor het zeggen hebben in Den Haag dan zou je over een paar jaar echt kunnen spreken van armoede in Nederland want dan is alles iedereens eigen schuld en hebben ze nergens geen recht op, hadden ze maar beter moeten weten...

wel eens gehoord dat je in je leven moet leren van je fouten?
    Nee zeker? zeer waarschijnlijk heeft zij hier nu een heel dure levensles uit kunnen trekken die ze liever niet had gehad, wie ben jij of een ander om haar de hulp te ontzeggen die haar er weer bovenop helpt?

dus bij iemand die iets te hard rijdt op de snelweg, brokken maakt en nog overlijdt ook (kan iedereen gebeuren iedereen rijdt wel eens te hard) is het "eigen schuld dikke bult"?

hm tja het zal wel....

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Als ze eerst alles op een rijtje had gezet, was ze zelf bij hem weggegaan, niet zwanger geraakt, geen schulden gehad, niet in de schuldsanering terecht gekomen en had ze nu geen bijzondere bijstand nodig gehad.

Maar ik houd maar op, anders wordt Natasja boos ;) . Ik steek maar een sigaretje op....

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

:eek: We hebben hier iemand in ons midden die perfect is en nooit fouten maakt mensen! :eek:

Hallelujah!

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ehm er misschien bij stil gestaan dat ze daar pas achter kwam op het moment dat hij vertrok?

enne dat niet zwanger raken misschien heb je daar die klepel ook weer bij laten hangen, ze is zwanger geworden ondanks de Nuvaring (die nog betrouwbaarder moet zijn dan de pil)....dus wat lul je nou?

van zulke kortzichtige reacties krijg ik echt kippevel zoveel egoïsme in 1 persoon :(

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    :rolleyes: en verder :-#

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ja, daar kies je voor als je je niet goed beschermt. We leven in 2007, niet in de Middeleeuwen! Maar geef de Nuvaring maar de schuld. Makkelijk.

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb het idee dat mensen die zo bevooroordeelt zijn niks in hun leven hebben meegemaakt.

Snel een oordeel klaar hebben, omdat het hun toevallig goed af gaat...
    Idd je weet nooit hoe het leven loopt, voor hetzelfde geldt denk jij het nu leuk voor elkaar te hebben en dan ben je blij dat je kan terug vallen op de voorzieningen voor de minder bedeelden onder ons...

In de bijstand zitten lijkt mij geen pretje, ik zie het aan mijn clienten. Hebben amper geld om eten te kopen, laat staan om af en toe iets leuks te doen...
    Dus de voedselbanken moeten bij deze ook maar afgeschaft worden?
    Gewoon de afgekeurde artikelen van de supermarkten in de vuilnisbakken pleuren! Hoppa, maakt het uit dat ze er de mensen die minder geld hebben blij kunnen maken!

Iedereen moet blij zijn dat er zulke voorzieningen zijn!
    Anders was de armoede nog groter in Nederland.
    De mensen die geen dak boven hun hoofd kunnen betalen, dus op straat leven, die geen eten hebben, dus het criminele pad op gaan.
    Dan al die kinderen die geboren worden, want tsja, ziekenfonds verzekering kost geld en er is dus geen geld voor een anticonceptie...
    Kinderen die ook crimineel worden, gaan stelen, bedelen noem maar op!
    De mensen die drugs gaan gebruiken, omdat ze dan de pijn, kou etc niet voelen.

Dus daarom moet iedereen blij zijn dat wij een land als Nederland wonen, want dan hebben wij deze problematiek niet!

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ze was goed beschermd!
    Ze gebruikte de nuvaring toch? :rolleyes:

9. randi

randi Niet meer actief

ze was beschermd maar blijkbaar is lezen niet je sterkste kant :rolleyes: enneuh zou het kunnen dat je aandacht tekort krijgt? heb zo het gevoel dat je expres dergelijke reacties zet voor de tegen reacties en anders wens niet snel iemand wat ellede toe maar het zou eens niet slecht zijn voor jou om je eigen portie eens te krijgen dan ga je wat minder zweven en hoogmoedig doen
    just my 2 cents

10. Niet meer actief

In principe hoef je niet ongewild zwanger te raken ;) ( door de pil te slikken èn een condoom te gebruiken )
    Het verbaast mij dat zo veel meiden ongewild zwanger raken.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Als de huisarts tegen haar zegt dat de nuvaring nog veiliger is dan de pil, kan ik mij voorstellen dat je dan niet aan een condoom denkt!

12. randi

randi Niet meer actief

sorry maar ik ben zo'n geval die onder de 1% valt van zwanger geraken door de pil perfect te gebruiken, niet dat het ongewensd is en financieel mogen wij ook niet klagen maar heb als ik jonger was ook wel zwarte sneeuw gekend. en je kan nu wel zeggen gebruik er dan nog een condoom bij maar stel jezelf eens de vraag gebruikte jij die ook na je bevalling?

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Als je daar zo graag over wil oordelen, waarom vraag je er dan niet gewoon naar? Nu constateer je iets wat misschien wel heel anders gelopen is.... Overigens heb ik, voordat ik trouwde, ook vijf jaar geen samenlevingscontract gehad. Ik zag daar geen belang in zolang we nog niet over kinderen nadachten. Een hoop veroordelingen, en weinig vragen. Lijkt mij de omgekeerde wereld!

Thunderangel: Ik maak met mijn IQ van 136 ook nog een hoop grammaticale fouten, dus dat zegt allemaal weinig... Ik schreef vandaag in een studieverslag Veitelijk en Feranderen.... Dit heb ik overigens nooit eerder gehad, volgens mij een typisch gevalletje van zwangerschapsdementie. Moest er wel even hard om lachen... Net zoals ik al drie keer heb gezegd dat ik in augustus uitgerekend ben, in plaats van April...

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wat had ze op een rijtje moeten hebben dan?

ze is zo maak ik uit haar verhaal op ineens achter gelaten door haar ex met al die schulden....ze kwam er pas met 12 wkn achter dat ze zwanger was...

ze heeft altijd naast haar (avond) studie (die ze nu even terzijde heeft gezet maar later weer oppakt) bijbaantjes gehad om niet haar hand op te hoeven houden ze kreeg ook geen studief...en nu is het zo ver dat ze wil weten hoe ze recht kan hebben op die eenmalige bijdrage voor de baby uitzet en dan wordt er over haar heen gewalst als ware het een wegdek die platgewalst moet worden..

jij en vele andere zouden je moeten schamen voor hetgeen jullie plaatsen...jullie hebben denk ik de helft nog niet gelezen van haar verhaal :(

wat een verschrikkelijke egoistische alleswetende mensen heb je toch op de wereld zeg...bah bah ..

Thunderangel...laat die stumperige berichtjes lekker voor wat ze zijn, wees trots op jezelf dat je alles in je uppie probeert te redden en als er dingen zijn waar je recht op kunt hebben en die je ongetwijfeld ook nodig zal hebben ga er dan achteraan meid....

je gaat het echt wel redden hoor daar ben ik van overtuigd....

liefs smoekie

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Overigens denk ik dat we solliciteren naar een slotje...

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben zo allergies voor bekrompen mensen! Bah!

17. Niet meer actief

Ik gebruikte die ook ja..

18. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oke even serieus...Wát wil je hiermee bereiken?

19. randi

randi Niet meer actief

nu nog steeds in combinatie met de pil ? :confused: nou proficiat dan want dan ben je echt wel één van de uitzonderingen

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ruzie met haar man! En wilt hier afreageren ;)
    * Om ook maar zomaar conclusies te trekken*

Deel Deze Pagina