Bijzondere bijstand voor baby uitzet?

Discussie in 'De lounge' gestart door ThunderAngel, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb een bon van Baby In Beeld cadeau gekregen van mijn zus...

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nou staan jullie lekker voor gek met jullie vooroordelen?

Niet bij stilgestaan zeker dat ze het misschien kado heeft gehad,

:)

Voel je maar lekker lullig!

Dit is de site die ik bedoel.

: http://www.gratisoptehalen.nl/

Ik heb ook weleens wat aangeboden. Een wasbak. Iemand kon het prima gebruiken. En ik was blij het kwijt te zijn. Vaak gewoon prima spul!

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Dan maar een vooroordeel: HET MOET NIET GEKKER WORDEN!

En de mensen die modaal verdienen, of net boven het sociaal minimum zitten?
    Nee, ongelijkheid troef in Nederland!

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja precies mischien krijgt ze die pret echo van haar ouders of wat ook kadoo

en indd je kan ook bijzondere bastand aanvragen als je je eigen kapot werk van 9 tot 5 maar gewoon maar een minimun loon beurt

k heb ook bijzondere bijstand aan moeten vragen twee jaar geleden en kreeg 350 euro maar ik werkte me eigen ook nog eens een slag in de rondte

heel veel mensen denken meteen ow die vraagt bijstand aan terwijl ze niet werkt

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

:thumup: Je was me voor , ik sta af en toe versteld dat ze het durven zeggen ... maar dat zal wel aan mij liggen [/b]

6. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ten eerste heb ik niet vooraf gekozen voor dit baby'tje. Het was ongepland en ik gebruikte de Nuvaring, die volgens de huisarts nog betrouwbaarder zou moeten zijn dan de pil...niet dus! Ik heb wel voor dit kindje gekozen toen ik er eenmaal (na bijna 12 weken) achter kwam dat ik zwanger was. De beslissing was moeilijk maar ik sta er nog steeds voor de volle 100% achter en ben blij dat ik mijn kindje niet heb laten aborteren.
    Ik wist van tevoren dat ik het financieël niet breed zou hebben, maar heb toch gekeken wat de mogelijkheden zijn. Ik ben tijdelijk gestopt met mijn studie en heb (voor het eerst in mijn leven) een WWB uitkering aangevraagd. Ik heb altijd bijbaantjes gehad om mezelf te onderhouden en zelfs toen ik studeerde (in de avond en ik had geen recht op StuFi) heb ik alles zelf betaald. Nooit, maar dan ook nooit heb ik geprofiteerd van iemand anders belastingcenten, en nu ik dat een keer doe uit pure noodzaak krijg ik zulke reacties. Ik snap het ergens wel, ik zie ook vaak mensen die zich "laten afkeuren" terwijl ze gewoon kunnen werken en daar dan ook nog over opscheppen. Daar kan ik mijzelf ook heel erg kwaad om maken en dát zijn de mensen die je zou moeten aanspreken op het misbruiken van jouw belastinggeld.

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hey leuk voor je....ik was degene die begon over die pretecho trouwens...

En nee ik voel me er helemaal niet lullig bij dat ik dat noemde, maar dat geld had wel beter besteed kunnen worden als je bijstand nodig hebt voor de uitzet, en daar blijf ik bij :rolleyes:

8. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja, zelf had ik dat ook nooit kunnen betalen, zo'n pretecho. Maar wat ik gewoon duidelijk wou maken is dat ik het cadeau gekregen heb, dus dat kan ook nog.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nou ik vind dat je je wel lullig moet voelen.

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @Thunder Angel; je hoeft je voor mij niet te verdedigen hoor, dat ik denk dat familie die weet hoe jij er financiël voorstaat mss een practischer kado had kunnen schenken dat is mijn mening!

Wat ik alleen niet snap is waarom je je studie niet af kan maken en/of meer kan werken nu je zwanger bent.....

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Kijk dit kun je allemaal krijgen:

Zwangerschapstijdschiften Veel zwangerschapstijdschiften en ook boeken aan aangeboden.
    2715 XZ/Zoetermeer Contact

Kinder teken tafeltje Zie marktplaats http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 26xref%3D1
    2715 XZ/Zoetermeer Contact

Babyspullen Maxicosy, autostoeltje, 3 traphekjes, kinderwagen, buggy
    1272 GN/Huizen Contact

Loopkar Loopkarretje van Ikea, zgan kleur: lichtblauw materiaal: hout met rubberwielen (verstelbaar)
    1054 WZ/Amsterdam Contact

Peuterfietsje Peuterfietsje van Loekie
    1054 WZ/Amsterdam Contact

Slabben Een zak met slabben
    8251 DB/Dronten Contact

Borden en bestek Ik heb nog een aantal bordjes en plastic bestek voor baby/peuter
    8251 DB/Dronten Contact

Boxkleden Ik heb 2 box kleden liggen. Wie wil ze op komen halen?
    8251 DB/Dronten Contact

Kinderwagen Een vierwiel Quinny kinderwagen. Onderdelen: wieg, kinderstoeltje en regenscherm voor de wieg. In redelijk goede staat.
    3526 JP/Utrecht Contact

Houten zandbak Hoi hoi ik heb nog een houten zandbak staan. wie komt hem ophalen voor ie naar het grofvuil gaat? groetjes bianca
    2547 EB/Den haag Contact

Zandbak Blauwe schelp, deksel is als zwembadje te gebruiken.
    8012 CX/Zwolle Contact

Babyspullen Ik heb nog wat babyspullen staan deze zijn overbodig geworden wegens het staat dubbel hier niet het allernieuwste maar wel nog te gebruiken
    6365 AL/Schinnen Contact

Driewieler Kunstof blauw met gele driewieler. kind kan met gordeltje vast gezet worden.hij gaat weg omdat wij ruimte gebrek hebben en mijn zoon nu op een fiets met zijwieltjes fietst.
    2037 RH/H'lem Contact

Auto kinderstoel Auto Kinderstoel Auto kinderstoel - Bimbo Royal - 9-18 kg - E4 keurmerk - bekleding beschadigd Op verzoek kan per mail een foto verstuurd worden
    6601 TX/Wijchen Contact

Kindermatras 110x55 Gekocht voor 7,50 op marktplaats, maar door meetfout niet goed. 110x55 zijn de exacte maten.
    3521 EL/Utrecht Contact

Muskietennet Wit muskietennet voor over een inklapbaar babybedje (langwerpig)
    3844 NE/Harderwijk Contact

3 babyflesjes Even nieuwe spenen erin en je kan er nog lang plezier aan hebben, heb een foto eventueel.
    2253 TM/Voorschoten Contact

Ledikant matras Maat 60 bij 120 Kan vanaf volgende week worden gehaald
    8464 PA/Sintjohannesga Contact

Kindervideobanden Videobanden voor kinderen Foto van banden aan te vragen.GERESERVEERD
    5271 GV/Sint Michielsgestel Contact

Baybadje Lichtblauw babybadje
    2275 TB/Voorburg Contact

Maxi cosi Heb hier nog een maxi cosi wie hier behoefte aan heeft kan hem komen halen stuur niet op.
    3931 AE/Woudenberg Contact

Maxi-cosi en kinderwagen Beide donkerblauw
    2231 VA/Rijnsburg Contact

Badstandaard Badstandaard voor babybadje. Badzitje (voor kinderen die nog niet zelf kunnen zitten) krijg je er ook bij.
    7203 GE/Zutphen Contact

Kinderstoel Kinderstoel ook te gebruiken als tafeltje en stoeltje kunsstof van stoeltje is gescheurd maar er zit nu een stoffenhoes om.
    3925 VE/Scherpenzeel Contact

Rode buggy Rode buggy; geen foto aanwezig in goede staat, ivm inmiddels te grote dochter.
    5361 CG/Grave Contact

Driewieler caddy donkerro Donkerroze driewieler merk caddy; is nog helemaal goed, alleen wat roestig hier en daar
    5361 CG/Grave Contact

Plaspotje Blauw potje, nauwelijks gebruikt helemaal in nieuwestaat
    3438 CB/Nieuwegein Contact

Kinderbadje Ik heb een groot baby/kinderbadje staan. Er kunnen ook peuters in. Makkelijk om bijvoorbeeld in het grote bad te zetten. Hij is groter dan een gewoon babybadje.
    3438 CB/Nieuwegein Contact

Kinderledikantje Goed ikea babyledikantje,lindegroen. met ongebruikt passend ikea matrasje.
    9801 MN/Zuidhorn Contact

Kinderledikant Grenen Ledikant lengte 120 cm inclusief matras
    1443 LS/Purmerend Contact

Kinderwagen en buggy in 1 Mooie donker blauwe kinder wagen waar de baby heerlijk in kan liggen de eerste maanden daarna te gebruiken als buggy
    1544 PR/Zaandijk Contact

Gereserveerd box Zonder spijlen,veiligheidsglas. ideaal en mooi afgewerkt. afm 139 cm x 98 cm
    6533 SV/Nijmegen Contact

Lampenkap vliegtuig Ik heb een lampenkap van een vliegtuig. Het is rood, wit en blauw van Mickey Mouse. Propellor is beschadigd, maar makkelijk te vervangen. Ook leuk als decoratie.
    3813 KZ/Amersfoort Contact

Wipstoel Een blauw wipstoeltje, nauwelijks gebruikt. snel ophalen anders gaat het met de grofvuil mee
    1066 XC/Amsterdam Contact

Diverse kleertjes Meiden winterjasje74 en winterslaapzak ,fleecedekentje en lakentje lente/zomerkleding vanaf maatje 80(geen dure merken) gratis af te halen alleen voor de minder bedeelden onder ons alles in goede staat zonder vlekken(niet uitzoeken in een keer)
    6374 GN/Landgraaf Contact

Reisbedje voor kindje ba EEn reis bedje voor een kind /1 jaar oudebaby. Ik had deze voor mij nichtje als deze kwam logeren maar nu is deze te groot daarvoor. Deze was 5 jaar en paste er niet meer in
    3014 TN/Rotterdam Contact

Baby en kind Kinder ledikant met matras + 3 standen wandelwagen.
    1628 SW/Hoom mn Contact

Paarse rugdrager Paarse rugdrager. is erg handig. zie foto Advertentienr.:11944874813
    2013 PK/Haarlem Contact

Babyfloat Gratis af te halen my first babyfloat. zelf maar twee keer gebruikt.
    2013 PK/Haarlem Contact

Babybox Stevige houten kinderbox, met verstelbare bodem. Moet wel op nieuw geverfd worden.
    9646 DK/Veendam Contact

Wipstoeltje Wipstoeltje Af te jalen in Bad Bentheim. Ca 15 minuten vanaf Oldenzaal
    7558 HG/Bad Bentheim Contact

Box Eenvoudige jaren70box, wit geverfd
    2564 AD/Denhaag Contact

Speelzand Wij ruimen onze zandbak op en hebben het speelzand over. Interesse?
    5237 HT/Den bosch Contact

Box Ik heb nog een box die buiten gebruikt is, dus niet mooi meer, wel functioneel voor buiten!
    7688 PG/Daarle Contact

Badstandaard Badstandaard voor babybadje.
    9351 SB/Leek Contact

Jong.schoenen maat 34 3 Paar jongensschoenen maat 34, blauw/grijs met klittenband, zwart met klittenband, bruin met veters en een paar groene regenlaarzen. Alles is maat 34.Ik heb ze gekregen,maar ze zijn mijn zoontje te groot.
    1326 BG/Almere Contact

Bambino Draagzak voor bab Blauwe draagzak van Bambino...
    6644 BA/Ewijk Contact

Autostoeltje Nog goed te gebruiken Maxi Cosi
    1081 CX/Amsterdam Contact

Knuffels 2 zakken vol met knuffels, niet gebruikt, hebben enkel op plank gestaan
    5632 MS/Eindhoven Contact

Kinderwagen Kinderwagen. donkerblauw met figuren. Hij moet nog wel schoongemaakt worden, want hij staat al een tijdje buiten. Het is een kwestie van de bekleding te wassen..... De wagen heeft zwenkwielen en een bagagemandje.
    6043 WB/Roermond Contact

Babybadje Babybadje met standaard, wit van Bébé-Jou
    3707 VC/Zeist Contact

Commode Witte commode met opzetstuk ziet er nog goed uit links kastje met deur, rechts 2 vakken.
    9804 RT/Noordhorn Contact

Meisjes winterjas Rose paarse winterjas maat 92/98
    3132 VR/Vlaardingen Contact

Stoelverhoger Op te halen bij ons:een stoelverhoger die je onder je stoel vast kan maken.volgens mij is-ie van het merk maxi cosi
    2172 SJ/Sassenheim Contact

Kindersandalen Ik heb donkerblauwe kindersandalen van het merk Bunnies, maat 30.In goede staat. Mijn dochter past ze niet meer. Wie kan ik er blij meemaken?
    2282 CG/Rijswijk Contact

Kinderlaarsjes Roze suede kinderlaarsjes maat 23. Zien er nog goed uit, zijn hier te klein geworden.
    8464 PA/Sintjohannesga Contact

Kinder hemeltje plus dekb Een baby hemel van winnie de pooh en het dekbedovertrekej het is voor een ledikantje het dekbedje is wel wat vaker gewassen dus er zit iets kleurverschil in met het hemeltje wel zelf ophalen verstuur het niet
    2411 EE/Bodegraven Contact

Tummy Tub Zo'n wasemmer om kindjes in te badderen. Blauw doorzichtig. Wordt niet verstuurd.
    6605 KG/Wijchen (bij Nijmegen) Contact

Quinny kinderwagen Donkerblauwe kinderwagen met reiswieg, je kunt er een buggy van maken met een zitje, er moet 1 gesp worden vervangen van de buggy. wasbare stof
    5043 XS/Tilburg Contact

Wandelwagen Wij hebben nog een oud model wandelwagen met groen gebloemd motief op 4 kunststof banden, wie kunnen we hier blij mee maken? Misschien handig voor bij opa en oma. Oud model met boodschappen rekje er onder.
    7636 RL/Agelo Contact

3 wiel buggy Goede buggy. Handvat zit niet meer helemaal in het rubber (zie foto) en het mandje onderin is er ook niet meer. Alle 3 de banden zijn goed. Zonneklep is nog goed en er zit een klein tasje aan de rugleuning. Foto op aanvraag
    7542 ER/Enschede Contact

Kinder- en wandelwagen Merk Teutonia, oerdegelijk. Bekleding donkerblauw/lichtblauw (buitenkant effen donkerblauw, binnenkant patchworkachtig. Vooral de 'bak' voor de kinderwagen ziet er nog heel goed uit. Accessoires: luiertas, dekbedje.
    3028 EK/Rotterdam Contact

Box voor baby en kind Box is een jaar gebruikt en mist alleen een lade en de orginele schroeven ontbreken. verder prima box. gratis op te halen
    2013 GE/Haarlem Contact

Babycommode Licht gele babycommode, met 2 ecru gordijntjes. Veel bergruimte.
    6231 LK/Meerssen Contact

Tummytub Gratis tummytub af te halen in utrecht oost. Klein scheurtje in de rand, niet storend
    3581 JD/Utrecht Contact

Een wipstoeltje Heel leuk wipstoeltje,nog helemaal in orde. Er zit alleen een potloodstreep op en die krijg ik er niet af.
    4651 LS/Steenbergen Contact

Spijkerbroek Gratis spijkerbroek voor meisje van 8 of 9 jaar ongeveer. Maat staat er niet meer in, maar ik schat dat het ongeveer die maat is. Knieën wat vaal. Liefst ophalen. Geen foto beschikbaar.
    6911 BR/Pannerden Contact

Trui 140 146 Pampolina Gratis gebreide trui, Pampolina maat 140/146. Blauw, bruin. geen foto beschikbaar, nog in goede staat, liefst ophalen.

Ecco schoenen, maat 27 Gratis Ecco schoenen, heel donkerblauw met gele accenten, maat 27. De schoenen zijn in principe in goede staat. De neuzen zijn na 1 keer wel versleten. Mijn zoontje kan ze niet aan. Liefst ophalen, geen foto beschikbaar.

Knuffelbeertje Gratis knuffelbeertje, ongeveer 15 cm hoog, voornamelijk blauw. Geen foto beschikbaar. Liefst ophalen.

1 tas met babymeisjes kle Maat 56/62/68 rompers sokjes truitjes en broeken,jurkjes wel allemaal 2dehands (verwacht geen super mooie spullen) snel ophalen, alleen bellen, geen emails
    3205 BV/Spijkenisse Contact

Videoband Sneeuwwitje Wij hebben een kindervideo van het sprookje Sneeuwwitje (niet de Disney-versie, maar een gewone. Maakt voor kinderen niet uit, want deze vinden ze ook leuk).
    2151 GG/Nieuw Vennep Contact

Flippo`s 2 boeken flippo`s compleet + een losse zak vol
    7256 KL/Keijenborg Contact

Box Ik heb een houten box op wieltjes staan. Hij ziet er nog goed uit, is gebruikt voor 1 kindje en heeft daarna 5 jaar op zolder gestaan. Misschien een likje verf, maar dat hoeft echt niet.
    4007 VY/Tiel Contact

Inklapbare wandelwagen Goed gebruikte blauwe driewielkinderwagen. Ziet er nog goed uit, nog prima voor een dagje bos of strand. Kan niet meer op de rem.
    3245 RA/Sommelsdijk Contact

Buggy Stevige buggy, gebruikt, maar nog in prima staat. Ligt bij ons overcompleet op zolder.
    3245 RA/Sommelsdijk Contact

Kindervideobanden Diverse kindervideobanden van sesamstraat
    7325 RS/Apeldoorn Contact

Babyspeelgoed Wat tutpoppejes een wagenspanner met beertjes en 2 houten speeldingetjes. mail maar voor een foto.Alleen afhalen.
    9581 KZ/Musselkanaal Contact

Prikbord Prikbord met blauwe rand, leuk voor kinderkamer
    3701 JL/Zeist Contact

Friso h.a intensief Af te halen een pak friso h.a intensief 1. Er zit nog maar een pak van 350 gram in de doos. Tht 09-2008. Zsm af te halen.
    6191 SZ/Beek Contact

Regenkap buggy Ik heb hier nog een bijna nieuwe en onbeschadigde regenkap voor een buggy liggen. Deze kan je klemmen op een bepaald type? buggy. Fotoos ed via mail verkrijgbaar.
    1695 BV/Blokker Contact

Rieten bankje voor kinder Hallo ik heb een leuk rieten bankje staan,wie wil het op komen halen.Mijn kids gebruiken het niet meer.
    3195 TD/Pernis Rotterdam Contact

12. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Tja en zo hebben we allemaal onze mening! :rolleyes:

13. dat is hartstikke lief van je zus!

ook ik voel me overigens niet lullig...ik had gelukkig al aangegeven dat het niet een persoonlijke aanval is op jou omdat ik je situatie niet wist.
    opzich vind ik voor mensen zoals jij, ongepland zwanger.. dit een mooie oplossing en ben blij dat je iig zo dan je kindje toch de dingen kan geven die t nodig heeft.
    alleen komt het helaas ook voor dat er mensen misbruik gaan maken van zon bijstand. mensen die dus echt voor een kleine gaan, maar geen rooie cent hebben, daar vind ik dit dan te gek voor woorden voor!

liefs marieke

14. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Hey goeie tip Bosi!

15. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    zou jij je niet lullig voelen als je alleen net als ThunderAngel raagt of je a recht zou hebben op bb en dan zo afgekaffert worden door sommige omdat het van hun belasting centjes is die zei betalen fuck die belasting centen man jeetje

16. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Oh dat had niet echt met de zwangerschap te maken, kon het gewoon even niet meer aan de studie af te maken en er ook nog naast te werken, ik ging 5 avonden per week naar school en overdag werkte ik, en heb heel wat te verwerken gekregen de afgelopen 2 jaar, moest even geestelijk alles op een rijtje krijgen. En ja dat de zwangerschap daarbij kwam, maakte het wel extra zwaar.

17. nicole26

nicole26 Niet meer actief

En even over die belasting centen , ik heb liever dat het aan zoiets opgaat dan weer een onbenullig monument of een nog een extra bult in de weg :) en zo heb ik nog wel duizenden dingen die ik onzin vind , maar belasting betalen doen we toch , dus dat is wel het laatste waar ik me druk over maak waar het naartoe gaat ...

18. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    @MJASON & BOSI
    Volgens mij waren jullie het met elkaar eens en spreken jullie nu de verkeerde aan...lol

Maargoed....vraag die bijstand aan en wacht af of je er recht op hebt ja of nee, zo ja heb je een mazzeltje!

19. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Iemand vroeg trouwens hoe ik dat dan straks ging doen met de kleine, als hij geboren is.

Simpel; ik ga dan weer aan het werk. Tegenwoordig krijg je kinderopvangtoeslag, en dat ben ik nu al aan het regelen (de opvang, niet de toeslag, voor ik daar weer gezeik over krijg). Maximaal 3mnd na de bevalling (als alles een beetje normaal verloopt) wil ik weer gewoon aan het werk zijn. Nu heb ik 652 euro WWB per maand, toen ik werkte had ik ruim 1000 euro. Dan heb ik helemaal NIETS meer nodig van je belastingcenten, wees maar niet bang.

20. Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen ,maar heb hier wel mijn mening overk laar... sorry is fout misschien, maar ik vind het BELACHELIJK! ik heb ook hard moeten werken om de babykamer te realiseren en alle overige dingen!

Heb je verhaal gelezen, maar dan nog is het hoe dan ook jouw verantwoording niets is 100% veilig... daar blijf ik ook bij...

Deel Deze Pagina