Bijzondere bijstand voor baby uitzet?

Discussie in 'De lounge' gestart door ThunderAngel, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    owja er wordt zoveel geschreven dat ik het effe niet meer wist

weet je waar die stomme belasting centen naar toe gaan naar mevrouw bea met haar kinderen want daar betalen wij dan belasting voor

nee laat ze mij belatsing centen maar lekker geven aan de minder bedeelde hier in nederland bea heeft al genoeg

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    :thumup:

Deze reactie vind ik heel begrijpelijk, ik snap niet dat mensen misschien niet eerst vragen hoe het zit voor ze conclusies trekken!

@onzewonder; wat had ze dan volgens jou moeten doen toen ze erachter kwam dat ze zwanger was?

3. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Beetje vreemde reactie om te zeggen dat het iemand eigen schuld terwijl toch alles heeft gedaan een zwangerschap uit de weg te gaan en toch zwanger raakt :confused: je mag toch hopen dat de anti-conceptie van tegenwoordig ook daadwerkelijk zorgt dat je niet zwanger raakt maar ja die ene procent die toch zwanger word.

En verder vind ik sommige reacties echt van de zotte hoor maar dat is mijn mening :rolleyes:

4. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb ook niet gezegd dat het NIET mijn verantwoordelijkheid is. Blijf jij maar lekker bij je mening hoor, misschien als je zelf eens in zo'n situatie komt dat je er heel anders tegenaan kijkt...want geloof me ik had precies dezelfde mening als jij 3 jaar geleden, toen ik hier nog niet doorheen gegaan was. Je mag dan 4 jaar ouder zijn, maar dat wil niet persé zeggen dat je wijzer bent (vat dit niet verkeerd op, ik zeg niet dat je dom bent of niets weet o.i.d)

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Laat je niet gek maken meid , jij hebt je plan getrokken over hoe je het gaat doen dadelijk met je kleine , en je bent niemand ook maar een antwoord schuldig ....

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Nou ik denk niet dat het slim is dat ze is gestopt met werken en/of studie!

Ik snap best dat beide teveel van het goede was/is, maar komop....je hebt ook de verantwoording nu/dalijk voor een kind....dan kan je toch niet thuis gaan zitten en je handje op houden. (Nee ook niet alleen tijdens de zwangerschap.)

Ik snap dus best dat er potjes zijn voor mensen die het echt nodig hebben, maar in dit geval twijfel ik daar echt aan.

Al gun ik het je (en ieder ander ook trouwens) van ganser harte dat je het krijgt hoor, zal mij verder niet uitmaken. Dus succes met de aanvraag!

7. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik hoop dat heel veel mensen hier nooit in zo'n situatie terechtkomen waar ze tóch een uitkering moeten aanvragen. Hoeveel geld je nu verdient zegt helemaal niks over later. Mogen jullie nooit een ongeluk krijgen en gehandicapt worden en dan de rest van jullie levens van de uitkering moeten leven. Ik zou ook hetzelfde gedaan hebben. Ik geloof niet in abortus en ik zou álles gedaan hebben voor mijn baby. ThunderAngel, trek je er niks van aan. Over een aantal jaren, als je je studie hebt afgemaakt en veel geld verdient, zul je je hier niks meer van herinneren....

8. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Dat is waar, ben ik ook niet :) thnx! :D
    Maar toch voel ik me altijd geroepen toch te reageren, want ik ben altijd (zelfs op het www :rolleyes: ) bang voor "wat de mensen van me zullen denken". Maargoed, ik heb nu mijn verhaal hier neergezet en verwacht echt geen medelijdende reacties ofzo, zit ik al helemaal niet op te wachten, maar een beetje minder bot zouden sommigen wel kunnen doen. Maarja, ik probeer me er gewoon nix van aan te trekken, al is het moeilijk.

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Ze zegt toch echt wel dat ze max. 3 maanden na de bevalling terug wilt gaan werken hoor...

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Maar waarom is ze nu gestopt met werken bedoel ik de hele tijd........dan had ze die bijzondere bijstand niet nodig!

11. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Die mensen reageren alleen zo omdat ze denken alles te weten , ik vind dat ze het recht gewoon niet hebben maar goed het is een vrij land dus alles kan , jij hebt misschien geen man die de vaste lasten opvangt als je inkomen wegvalt , en solliciteren als je zwanger bent is ook geen succes .. en dan is de enige optie in zo'n geval een uitkering aanvragen totdat je je wel zelf kan redden ....

12. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    En al die bijstandsmoeders die er rondlopen in Nederland dan? (en over heel de wereld)
    Zijn dat dan automatisch slechte, onverantwoordelijke moeders? Die hun "handje op houden"? Ik vind je reactie ronduit grof. Natuurlijk zijn er altijd mensen die gigantisch misbruik maken van de Sociale Dienst, maar er zijn er ook zat die niet kunnen werken (een vriendin van mij had een WaJong uitkering, zij is gewoon afgekeurd psychisch wegens ADHD, en heeft ook een kindje op de wereld gezet en zij is een hele goede moeder die ALLES voor haar kleine over heeft)

Ik vind een uitkering ook niet ideaal, en was ook liever gewoon nog lekker aan het werk geweest en dan over een paar weken met zwangerschapsverlof (oja, is dat dan geen handje ophouden in jouw optiek :rolleyes: ), maar in mijn geval zat het er gewoon echt niet in. Ben eerder dit jaar compleet ingestort waardoor ik echt niet meer KON werken of studeren, toen heb ik ook GGNet ingeschakeld dus ik WERK tenminste wel aan mijn problemen!

13. Niet meer actief

Ik blijf inderdaad bij mijn mening! Want ik denk maar zo... net als wat iemand hierboven ook zegt... je stopt met je studie! Je hebt wel degelijk recht op studiefinanciering en in jouw geval kan je zelfs rond de 1000 euro krijgen (is wel incl lening) maar je gooit nu alles in 1 klap weg! En dat is naar mijn mening wel dom.

Ik ben inderdaad 4 jaar ouder.. en ik heb geknokt voor alles.. en nadat ik alles op een rij had en financieel alles goed haalbaar was begonnen aan een kindje. En ik kan mijn verantwoordelijkheid dragen naar mijn kind toe. En ook al zou ik er ooit alleen voor staan zal ik er alles aan doen om mijn kind een goed leven te geven en zou ik werken!

Daarmee krijg je genoegdoening en voel je je ook echt verantwoordelijk voor je kind. En mij hoor je niet zeggen dat je je kind weg had moeten laten, want daar had ik ook mijn opmerking voor klaar gehad. Maar zeg nu eerlijk.. je mankeert niks aan je hoofd noch armen of benen.. en je bent niet ziek, maar zwanger. Dus je kon best gaan werken of doorgaan met school. En het laatste was dan in jouw geval het beste geweest, want dan weet je zeker dat je dadelijk na je studie een goede baan zou krijgen waar je je kindjes een goede basis mee kan geven.

En ja ik durf dus te zeggen ondanks dat ik maar 4 jaar ouder ben dan jij, dat ik inderdaad iets verder na denk.. en in zon soort situatie zou ik nooit komen, dat weet ik zeker (hoe raar dat ook klinkt ) En zoals ik al zei al kom ik ooit wel in zon situatie, dan draag ik alle verantwoording en ga ik hard werken.

14. Niet meer actief

daar ben ik het niet mee eens, want ze kan echt wel studiefinanciering krijgen als ze gewoon door was gegaan met der school... ik werk zelf bij een kantoor heb een 2500 zaken van het IBG in behandeling..en ik kom heel veel meiden tegen die zwanger zijn of zijn net bevallen en wonen zelfstandig en krijgen wel een studiefinanciering van 1000 a 1100 euro... is wel incl lening, maar ze leren wel door! En dat wil ik er alleen maar mee zeggen dat dat gewoon niet slim is van haar eerder zonde. Ze kan dat makkelijk combineren. En ze kan zelfs dadelijk als het niet meer gaat met haar opleiding omdat ze hoogzwanger is en/of bevallen is een pauze inlassen (althans in veel gevallen is dat echt wel bespreekbaar)

15. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Sorry, maar hier maak ik me toch wel heel kwaad om. Ik heb misschien geen lichamelijke of psychische afwijkingen nee, maar ik was echt niet meer in staat om me te verzetten. Meisje, ik heb in een relatie gezeten die werkelijk HELS was, en het was eveneens een HELS karwei om daaruit te komen, maar dat is me WEL mooi gelukt, mede omdat ik voor mijn kindje gekozen heb en niet voor mijn ex, waardoor ik in totaal 3x in het ZIEKENHUIS geslagen ben, alle andere keren kwam ik er gelukkig beter vanaf, en dan heb ik het nog niet eens over de geestelijke mishandeling en wat voor impact dat op mij gehad heeft. Waar iemand anders zich misschien van kant gemaakt had, heb ik voor mijn kindje gekozen, al heb ik het niet breed. Jouw veroordelingen maken mij kwaad, verdrietig, en ik heb het idee dat als je de ernst van mijn voormalige situatie had geweten, je heel anders gepraat had.

16. Niet meer actief

Meid dat is neit mijn bedoeling. Kijk wat jij zegt over je ex.. zon leuke relatie heb ik ook gehad hoor, voordat ik mijn droo man nu heb.... dus daar weet ik alles van!

Het is niet alleen voor jou bedoeld, maar voor de mensen in het algemeen... het is toch ook een feit als je niks mankeert je toch gewoon kan werken of zeg ik nu iets verkeerds? Lijkt mij niet? Ik heb ook diverse nare situaties mee gemaakt..en het is een knappe keus van jou dat jij wel voor je kindje gekozen hebt, maar was het niet verstandiger geweest om wel door te gaan met je studie? Laten we eerlijk wezen?

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ongelooflijk sommige reacties. Erg duidelijk dat sommige mensen er helemaal NIETS van begrijpen.
    Belastinggeld betalen, tja dat moet nu eenmaal. Ik vind het ontzettend nuttig, veel mensen hebben het (helaas) hard nodig! Maar erom druk maken, dat heeft toch geen nut? Betalen moet je toch wel ;).
    En dan nog iets: stel dat jij op een dag in de bijstand komt, dan ben je maar al te blij dat wij belastinggeld betalen! Want zonder dat zouden er veel mensen op straat leven zonder eten!

En dan nog iets...Voor de mensen die zeggen dat zij hard hebben moeten werken voor de kinderkamer: jullie hebben het wel gered! En jullie KUNNEN werken, das ook een groot verschil. Sommige hebben simpelweg geen diploma kunnen halen, OM WAT VOOR EEN REDEN DAN OOK. En ja, na je 30e krijg je nu eenmaal geen studiefinanciering meer. Dus naar een goede, betaalde baan kan je dan fluiten.

Ik schaam me werkelijk de ogen uit mijn kop voor sommige reacties hier.
    ThunderAngel, ik heb respect voor je meid!

Als er van de 100 gezinnen er maar 1 gezin het geld werkelijk nodig hebben, dan ben ik er trots op dat ik dat ene gezin kan helpen door belastinggeld te betalen!

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Jeetje zeg, al die meningen van mensen die niet half op de hoogte zijn van de hele situatie... En de ts maar braaf antwoord geven steeds. Ze vraagt toch om duidelijkheid omtrent een bijzondere bijstand, toch niet of iedereen een mening wil geven over een niet vanaf de computer te beoordelen situatie? Zitten jullie allemaal in de bjzondere-bijstand-jury ofzo?

Ik kan je niet helpen, wij kunnen het makkelijk betalen, dus heb er geen ervaring mee. Het zal toch lekker worden dat als ik het om wat voor reden dan ook niet zou kunnen betalen, een ander maar voor me beslist dat ik geen kinderen zou mogen krijgen. Ik hoop dat je snel weer wat overzicht in je hoofd hebt, het lijkt me namelijk best een rotsituatie waar je je in bevind!

19. ThunderAngel

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    NATUURLIJK was dat verstandiger geweest, daar is geen twijfel over. Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Ik KON het gewoon tijdelijk niet opbrengen, bij GGNet waar ik me destijds heb aangemeld hebben ze toen PTSS (Post Traumatische Stress Syndroom) vastgesteld, wat het wel heel wat moeilijker maakte om elke dag van 8 tot 4 te werken en dan 's avonds naar school te gaan.

20. Niet meer actief

Wie is er hier boven de 30 dan? :rolleyes:

Deel Deze Pagina