Bijzondere bijstand voor baby uitzet?

Discussie in 'De lounge' gestart door ThunderAngel, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    zo denk ik er ook over

heb liever dat me geld naar bijstand moeders gaat dan naar die stomme koe van een bea die al genoeg van ons profiteert

2. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Omdat die het ZELF redden.

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik hoop dat je heel trots op jezelf bent dat je dit zegt, zegt misschien wel meer over jezelf...

4. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Jou reactie zegt ook verdomd veel over jezelf. Dat je nogal onwetend bent ;).

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    En oh ja ik ben heel trots op mezelf, dat ik de realitieit onder ogen zie ;).

6. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    de rijke worden alleen maar rijken

en de arme worden alleen maar armer

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Precies, zo zit het.

8. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    We hadden het niet over jou jeugd toch.....

Maar over het op de wereld zetten van een kind ja of nee zonder financiële (stabiele) omgeving.

en nu ik er iets langer over nadenk....klopt het niet, sommige vrouwen hebben wel alle middelen om voor een kind te zorgen en kunnen ze niet krijgen.

Dus bij deze neem ik die opmerking terug.

Jij kan wel kiezen om het niet te doen, juist omdat je geen stabiele basis hebt!

Zal je wel weer boos worden, maar dat maakt me niet zoveel uit, dit is hoe ik er over denk.

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Je hebt ptss, borderline, ben 18 jaar (geen werk als ik goed gelezen heb?) en je kiest bewust voor een kindje?
    sorry maar dat vind ik dus geen goed voorbeeld van de realiteit onder ogen zien.

en mvjason, waarom moeten de "rijken" er dan voor zorgen dat de armen niet armer worden? Iedereen in dit land kan alle kansen krijgen om zelf iets van zijn of haar leven te maken. We leven niet in een ontwikkelingsland!

10. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Wat een hoop onwetendheid hier zeg, zijn eigenlijk geen woorden voor. :confused: :rolleyes:

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Oh nee hoor boos word ik niet. Ik ben blij dat ik niet zo'n botte kop als jij heb ;).

Das het enige wat ik ervan wil zeggen.
    En oh, WE hadden het inderdaad niet over mijn jeugd. IK had er daarover ;).

12. Niet meer actief

@Guppie en Cellie :-# :-# :) :^o :thumup:

krijg steeds mails dat er antwoorden zijn geweest, ga dus toch wel eens kijken, maar ik houd mijn mond nog steeds =D> voor mijzelf....

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik heb PTSS, borderline (waar ik nooit meer vanaf kom) ben inderdaad 18 jaar en heb WEL een baantje EN een vaste huis én een VASTE relatie met een vriend die OOK een vaste baan heeft.
    Nog iets te zeggen..? Denk na voordat je zomaar iets roept ;).

Ik krijg intensieve therapie voor PTSS en borderline, maar zal er nooit helemaal vanaf komen. Ik ga nu de goede kant op, en werk keihard voor mijn geluk.

14. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Nu zeg ik is; AMEN.

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    sorry 2x

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Meiden... verdedig jezelf toch niet zo tegenover de wijzende vingertjes.
    Nergens voor nodig, en je loopt je alleen maar onnodig op te vreten.
    Als jij/jullie denken alles goed overwogen te hebben, is er werkelijk NIEMAND die jou wel of niet kan vertellen wel of geen kind op de wereld te zetten.

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Klopt heb je helemaal gelijk in. Maar ik wil niet dat ze het gevoel krijgen dat ze gelijk hebben, want wat ze zeggen over mij klopt totaal niet. Vandaar dat ik elke keer móet reageren.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik was al bang dat ik dat werk aspect niet goed gelezen had, vandaar ook dat ik erbij typte "als ik goed gelezen heb". Maar dan nog mag jij natuurlijk zo heftig reageren over het feit dat je wel een baan hebt. :rolleyes:

Ik heb een hele tijd gewerkt met meiden met borderline en ptss en ik vind het erg onverstandig dat je deze keuze gemaakt hebt. Als je straks zwanger bent mag je geen medicatie gebruiken. Je krijgt last van allerlei hormonen en weet jij veel wat er met jouw gemoedstoestand kan gebeuren. Je bent nog maar 18, alle tijd om eerst aan jezelf te werken!

19. Niet meer actief

HE HE! Eindelijk iemand die dit zegt.... wij zitten onze meningen en kritiek hier te leveren maar waarom! Eigenlijk is het belachelijk, maar jullie reageren er zo giga fel op! En daar reageren weer andere op! Sta er boven jullie weten het toch zeker zelf wel of je het goed of niet goed doet..... gewoon denken
    [-X :)

Ik zat hier dus echt op te wachten op dit bovenstaande... applaus!

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Cellie, vind jij dat ze "dan maar" voor een abortus had moeten kiezen?
    Dat is wel erg makkelijk vind ik. Wat is een stabiele basis? Wanneer is er een stabiele basis?
    Ik ken moeders van 17 die het 10 keer beter doen dat moeders van 30 met huisje/boompje/beestje.
    Wat als iemand gaat scheiden? Dan is de "stabiele basis" vaak ook even weg.
    Moet je die kinderen dan maar weg doen?

Een stabiele basis kan je niet garranderen, ook niet als je 30 bent.

Uit TS haar reactie's maak ik op dat ze hier goed over heeft nagedacht, dat ze alles voor haar kindje zal doen en dat ze na haar zwangerschap gaat werken.
    En jij maakt je druk om een bijdrage voor een kinderkamer? Wees blij dat ze het beste voor heeft met de kleine!

Deel Deze Pagina