Bijzondere bijstand voor baby uitzet?

Discussie in 'De lounge' gestart door ThunderAngel, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Goh, ik word eentonig; AMEN.

2. Niet meer actief

he damzz toch wat gezegd... pff nu weer.. nou nu ga ik echt ;)

:-#

:whistle:

3. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik hoef me zelf niet teverdedigen want ik heb er niks mee temaken heb niks van dit alles alles gaat hier heel goed huisje boompje beesje

maar maak zo kwaad over die fucking vooroordelen van sommige grietjes

die zelf denken dat ze het prachtig voor mekaar hebben

mensen lekker allemaal naar je zelf kijken en niemand hoef zig teverdedigen

4. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik las nu pas dat je erbij had gezet 'als ik goed gelezen heb'.

Even voor de goede orde, ik gebruik nu ook geen medicatie. Ik doe het op eigen kracht, en dat gaat me hartstikke goed af. Ik heb alle mogelijk scenario's bekeken die er eventueel zouden kunnen gebeuren, en nóg vind ik het een verstandige keuze. Omdat ik nu goed op weg ben. Ik ben al vele soorten therapie gehad, en ben dus nu bezig met de eindjes eraan breien. Zodat ik niet kan terugvallen in een depressie o.i.d.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik weet niet of je nu probeerd grappig te zijn? :(

6. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0

Nee ik vind absoluut niet dat ze daar voor had moeten kiezen! NEE

Ik moet zeggen dat ik met wat ik nu weet weinig heb aan te merken aan de topicstarter, ik vind het alleen zonde dat ze gestopt is met haar studie (maar dat zou ik tegen een ieder ander ook zeggen)....en tja minder wijs om nu zonder werk te zitten nu ze de centen nodig heeft.

Maar nee hoor verder ook geen bezwaar van dat potje, de regels zijn ervoor, past ze tussen de regels...prima!

7. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Je hoeft niet perse medicatie als je bps hebt,ik gebruik niks...
    Ben wel gek,maar ja kan ik niet veel aan doen...Diegene die zon grote mond had,ik krijg intensieve begeleiding in het werk over 2 jaar (ja je leest het goed 2 JAAR) Zonder hulp kom ik steeds weer in de wwb!Mezelf in de shit werken hahaha Ik kan er niks aan doen,dat mijn hersenen kortsluiten...Alleen rustig maken....Dus wat ik wil zeggen: SRY ik moet nog 2 jaar trekken van de soos...En misschien de rest van mijn leven SRY EXCUSSES!ECHT!(dus niet)

8. Smurfje02

Smurfje02 Lid

5 apr 2007
    42
    0
    0
    En TOEN liet je man je in de steek en verloor je je baan. Je valt in zo'n diep gat en kan het geestelijk niet meer aan!

Neeeeeeeeeeeeeeee, dan zou ik toch ook geen gebruik willen maken van het vangnet in de samenleving, de WWB.
    Wie zijn jullie te bepalen of iemand capabel is een kind op te voeden ja of nee?

Geld is niet alles, ken genoeg mensen met veel geld op de bank, zonder een band met het kind.
    Geld is makkelijk als je het hebt, maar geen voorwaarde voor onvoorwaardelijke liefde! Een kind komt dan niet per definitie te kort.
    Schijnbaar is geld belangrijker voor de "relschoppers" hier dan liefde.
    Wie zegt dat iemand met PTSS of borderline geen goede moeder is!

Vraag me echt af waar het heen gaat met Nederland met zo'n visie!
    GATVER!

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Dank je Smurfje :D

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik hoop en meen echt van harte dat je het gaat redden, ik heb van dichtbij gezien dat het leven echt heel moeilijk kan zijn met jouw stoornissen/syndromen. Ik gun je (en iedereen) een gelukkig leven, maar ik hoop dat je van mijn kant ook begrijpt dat ik het best risky vind. Je bent echt nog heel jong en dat maakt het (in jouw situatie) niet makkelijker.

mvjason, ik neem aan dat je mij zo'n grietje vind? Ik heb net zo goed mijn huisje boompje beestje en een inkomensverzekering voor het geval ik mijn baan kwijtraak. Als ik geen kritiek op een ander mag geven, waarom mag jij dat dan wel op mij?

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik begrijp het wel, ik vond alleen dat je wel erg snel je conclussie trekt. Dat ik medicatie enzo zou gebruiken. Ik snap dat je van dichtbij andere gevallen hebt gezien, alleen is het bij mij gelukkig niet zo.

Bedankt voor je gelukswensen ;).

12. Niet meer actief

Nee eigenlijk niet! Meende het serieus!

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Toch nog even mezelf verder uitleggen voor andere posters;
    ik heb niet gezegd dat iemand met wat voor stoornis dan ook geen goede moeder kan zijn. Ik heb wel gezegd dat een zwangerschap met hormonen en emoties erg zwaar kan zijn en dat je niet (eventueel) terug kan vallen op medicijnen. Ik weet best een beetje waar ik over praat, ik ben een vriendin verloren met borderline die het leven niet meer aankon. Borderline is echt een heel nare stoornis, wat ik niemand toewens en waarvan ik volledig begrijp dat een patient niet kan werken.

Ik heb helaas teveel gezien van mensen die hun kind niet een goede opvoeding of liefde konden geven. Ik heb helaas teveel kinderen gezien die geen liefde kregen.

Ik hou er nu ook mee op, want ik heb het idee dat dit een heel inhoudelijke discussie is, wat niet lekker loopt omdat we elkaars achtergronden niet kennen. Hoewel ik het wel zinvol vind om over dit soort dingen te discusieren.

14. Niet meer actief

Mee eens!

15. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    PRECIES!

En ik denk als iemand zo jong en onstabiel is dat dat idd helemaal fout kan gaan! En wie zal er de dupe van worden.......de kinderen!

Lees wel...het KAN!

En daar is geen bijstand tegen opgewassen, dat zal me dan echt een zorg zijn.

16. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Ok, over en uit! Bye.

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik heb het helaas ook te vaak gezien (lees ook zelf meegemaakt).
    En daarom zit ik nu in therapie. Omdat ik vind dat mijn kindjes een stabiele moeder verdienen.
    Verder, wij zitten niet in de bijstand, laat dat duidelijk zijn. Wij doen ook alles zelf. Daarbij komt ook dat wij geen ouders of familie hebben die ons (financieel) steunt, dus we doen alles alleen. En daar zijn wij mega trots op :D.

18. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oke :) Je berichtje kwam namelijk een beetje sarcastisch over op mij.

19. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Niet iedereen met borderline is hetzelfde, ook bij deze ziekte zijn er verschillende gradaties net als elke andere ziekte.

20. Niet meer actief

Sorry! :oops:

Deel Deze Pagina