Bijzondere bijstand voor baby uitzet?

Discussie in 'De lounge' gestart door ThunderAngel, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    als ze geluk hebben ;)

2. Niet meer actief

Ja hoor, gooi alles maar op je k*tjeugd... :rolleyes: :rolleyes:
    Effe serieus, denk je niet dat het beter is als je eerst aan die therapie begint , en het krijgen van een kindje op een laag pitje zet? ( serieuze vraag )
    Ik weet natuurlijk niet in hoeverre jouw kutjeugd en je borderline stoornis jouw leven en dat van jouw familie/vriend beinvloed... maar mij lijkt het niet echt verstandig om aan kinderen te beginnen als je je leven nog niet op rails hebt.

3. Niet meer actief

Als dat zo was zou je nu nog niet aan kinderen beginnen.
    Een kind heeft niks aan een moeder die last heeft van stemmingswisselingen en anders psychische problemen ten gevolge van een klotejeugd en nog niet verwerkt zeer. ;)

4. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hmmm linda en stel nou dat je al een kindje hebt en de diagnose word pas later gesteld?

moet je dan je kindje wegdoen ofzo?

ik zit ook nog in therapie,moet je mij toch eens uitleggen wat ik dan met mijn kinderen zou moeten doen?

en btw die therapie is er op gericht om jezelf beter te handelen.heeft niks met je opvoed capaciteiten te maken.

omdat er toevallig een paar idioten in het nieuws zijn geweest die hun kindjes iets aangedaan hadden en het toen maar op borderline gooide denkt heel nederland ineens dat iemand met borderline geen kinderen groot kan brengen,.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    a) Is het niet beter om gewoon antwoord te geven op datgene wat de ts vraagt? Ik bedoel: Als Dayenne beoordeelt wil worden zal ze vast een topic openen.

b) Ik heb ook een rotjeugd gehad, er niets aan overgehouden (ja oke, een stukje eigenwijsheid dan) maar zou het niet in mijn hoofd halen een ander te veroordelen omdat ze er misschien wel last van heeft.

c) Heb je enig idee wat voor een jeugd ze heeft meegemaakt? Nee? Waarom durf je dan zo stellig een mening aan te nemen? Psychologie gestudeerd? Dan zou ik het misschien enigszins een klein beetje begrijpen, maar gok dat je geen universitaire studie psychologie gedaan hebt (klein gokje...)

d) Wie zegt dat ze haar leven niet op de rails heeft? Ze heeft stoornissen, maar wie zegt dat ze daar niet over in gesprek is met haar psycholoog? Weet jij of ze groen licht gekregen heeft van haar psycholoog? Om zwanger te worden? Waarschijnlijk is die iets meer op de hoogte van haar situatie....

Wat flauw dat de ts niet gewoon de antwoorden krijgt waar ze om vraagt...

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    JOU lijkt het niet verstandig, maar mij wel want ik WEET wat ik wel en niet kan. Ik weet ook ik hoeverre mijn stoornis mijn leven beinvloed...en das niet veel (meer). En wie zegt dat ik mijn leven nog niet op de rails heb? Heb ik dat ergens neer gezet? Of denk je dat omdat je volgens jou met borderline NIKS op orde hebt?

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    juist bij mij staat de psycholoog achter mij bij mijn kinderwens en mijn zwangerschap.

betreft de stemmingswisselingen,zou eens goed hier rondsnuffelen op het forum.volgens mij heeft elke zwangere vrouw daar last van.

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Dank je Nikita ;)

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Volgens mij ben jij niet mijn psycholoog, of wel soms?. En kun je dus ook al helemaaaal niet weten of ik uberhaupt stemmingswisselingen heb en of ik mijn jeugd heb verwerkt. Of ruik je dat daar vanachter je beeldschermpie?

10. Niet meer actief

Daar gaat het nu toch niet om Ruby. ;) Tuurlijk , kun je je kinderen niet wegdoen.
    Ik zeg ook niet dat een borderliner geen kinderen kan opvoeden , maar ik vind het wel dom als iemand die -blijkbaar- haar rotjeugd nog niet heeft verwerkt en binnekort aan een therapie begint probeerd zwanger te raken.
    Maak dan eerst die therapie af en begin dan pas aan kinderen. Want zoals ik al zei : een kind heeft niks aan een moeder met stemmingswisselingen en een kind zet je leven op zijn kop :) Kan " zo iemand die haar jeugd nog niet heeft verwerkt en nog aan een therapie moet beginnen " dat wel aan? Het belang van het kind hoort voorop te staan,vind ik. Maar dat is mijn mening , wat zij doet is haar zaak. ;)

11. Niet meer actief

Ik weet wat borderline is/inhoud en ik lees tussen de regels door. ;)

12. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Waar moet ik het dan op gooien? Ik heb die stoornissen gekregen door mijn slechte jeugd, dus zeg jij maar waar ik het dan op moet gooien.

Om even antwoord te geven op je serieuze vraag: ik loop nu tegen het einde van mijn therapie (wat ik al had gezegd). Ik heb nu ruim anderhalf jaar therapie gehad, waaronder EMDR (trauma VERWERKING ;)).

Ik heb ook al gezegd dat ik vind dat mijn kinderen een stabiele moeder verdienen. Dus zou ik niet aan kinderen willen beginnen als ik zo labiel als wat zou zijn (zoals sommigen van dit forum mij volgens mij zien).

13. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    dayenne laat ze toch lullen wijfie

jij weet toch beter

14. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Dat verschilt per persoon....Borderline is in vele mates

15. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Knap van jou.
    Dan weet je ook wel dat er verschillende gradaties in zijn of niet? ;)

16. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    ik weet het *zucht* je hebt helemaal gelijk hoor
    maar ik kan er echt niet tegen

17. Niet meer actief

Ja ;)

18. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik ook niet hoor....Werd al pissed toen ik de topic las daarna door de k** opmerkingen over bps...

19. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    En kan je dan vanachter je computer beoordelen of dat ik mijn kinderen goed kan opvoeden met mijn borderline?

20. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou bij mij is de diagnose pas gesteld toen ik al twee kinderen had.

en geloof echt niet dat mijn kinderen er iets van meekrijgen.

trouwens een moeder met borderline heeft ook zijn voordelen hoor.lekker impulsief naar het strand rijden als het slecht weer is met regenlaarzen en een dikke jas aan op een verlaten strand zandkastelen bouwen.
    of samen met de kids ineens even een trampoline kopen die net zo groot is als de tuin en daar samen met hun op gaan staan te springen.

het heeft nl. voor hun ook hun leuke dingen dat niet alles supergestructureerd gaat.

Deel Deze Pagina