je mag trouwens wel bij de novembermama's vragen die mij live hebben gezien met mijn jongste zoontje.of het nou echt zo raar is een moeder met bl en kinderen.
Wat een leuke voorbeeld!Zie dat is wat ik zal doen met mijn kindje!Schijt aan anderen en lol trappen!Maar met structuur en regels (voordat daar weer over gezeken word )
zie mezelf ook niet met een agenda klaar staan "volgende week vrijdag kunnen we van 13 uur tot 14 uur wel even een boswandeling maken" brrr denk eerder dat een kind daar iets aan overhoud. (word later een controlefreak ofzo)
En daarmee kun je natuurlijk exact iedere situatie beoordelen vanaf je computer. Waan je jezelf een psycholoog, of vergis ik me en ben je er één? Ruby: Hihi als ik jou voorbeelden zo lees, mag ik mezelf ook wel eens laten testen op borderline... Ik denk dat ik mijn heerlijke bedje maar eens ga opzoeken...
En toen was het stil.......Ow en btw ik ben voogd over mijn zusje zij heeft het syndroom van down...Ze heeft het beter dan ik heb,en een best bedrag op haar bank staan (want ja bordies kunnen sparen Als we geld hebben...Zij heeft haar eigen UITKERINGSLOONTJE) Ze woont perfect samen met 5 mensen,ze is van de week naar giethoorn geweest op vakantie... Ik heb haar woning uitgekozen,en ik koop haar spulletjes haar kleding ALLES!Als je kijkt hoe goed zij het heeft,dan weet je dat ik mijn kindje het zelfde zal geven....en dan heb ik het nog maar alleen over de geld zaken....
ja precies, zo was mijn moeder altijd, verschrikkelijk! (ze heeft waarschijnlijk autisme, is nog niet gediagnostiseerd)
Wat wil je daarmee zeggen? Dat jij de maatstaaf bent voor alle borderliners? Dat het niet gezegd mag worden dat men eerst zijn zaakjes ( in het koppie of financieel of beide ) op orde moet hebben alvorens men aan kinderen begint ( borderline of geen borderline )
Ten eerste: dat moet je toch écht beter gaan lezen. Ten tweede: algemeenheid? je gaf mijn situatie als voorbeeld, dat lijkt me toch niet zo algemeen vind je wel?
Tuurlijk, je hebt gelijk als je vind dat iedereen zn zaakjes op orde moet hebben. Alleen ben jíj niet degene die kan bepalen of wij alles op orde hebben of niet. Dat is het verschil .
Nee 100% niet de maatstaaf...Ik heb een uitkering,en mijn zusje...Dat is wat ik wou zeggen...En nog eens geen maatstaaf,voelt alsof jullie een soort haat hebt tegen ons armoedigen...Psychisch gestoorden...Alles wat anders is neerhalen...Wat leer jij je kids dan?Vooroordelen rulez? Het leven is juist zo leuk omdat we anders zijn,wat mensen doen die anderen neerhalen omdat zij zo perfect zijn...Hmmm...Het is toch wat...Een mening zou kunnen zijn van mijn kant uit: OMG jullie met jullie flitserige auto's soms 2 per huishouden!En 2 fietsen in het hok Kan toch niet gekker worden!En het kunnen betalen van een vakantie in het BUITENLAND!Sjonge jonge!Niet normaal meer hoor!
Ik ga nog een kleine toevoeging doen voor de mensen die graag veroordelen: Probeer dingen te vragen, en niet suggestief te oordelen wanneer je de behoefte hebt om iemand te 'helpen'. Ik zie een heleboel suggesties die je, door simpelweg vragen te stellen, waarschijnlijk kunt schrappen. Als je dingen echt graag wil analyseren: zorg dan dat je over de juiste informatie beschikt. (Joh, hoe denkt je psycholoog erover? Heb je je jeugd voor je gevoel evengoed een beetje verwerkt) etc. etc. Ik zie veel mensen klakkeloos aannames doen over iemands leven, waar ze totaal geen verstand van hebben. Ik dacht het ook altijd wel te weten, maar weet nu wel, mede door mijn studie, dat situaties een stuk complexer in elkaar zitten dan iemand zo even vanaf de zijlijn kunnen beoordelen. Ik weet ook wel dat dit een zinloos betoog is, sommigen hebben simpelweg niet het vermogen om verder te kijken, vragen of denken, maar ik probeer het toch. Vooroordelen zijn eigenlijk vrij simpel te voorkomen. We hebben ze eigenlijk allemaal wel eens, maar soms moet je verder denken, en jezelf afvragen of je daadwerkelijk weet waar je over praat. Kruip niet in de huid van een psycholoog, daar wordt je ook niet voor betaald... En nu ga ik echt slapen...
LindaEjimofor, brrr... Wat heb jij een nare hooghartige manier van schrijven... Jij mag het stukje van Nikita boven je wel een paar keer lezen zodat het op je inwerkt. Je kunt overal een mening over hebben en ik hou er erg van als mensen die mening ook geven, ook al is die mening scherp. Maar jij bent totaal niet bereid om naar een andere kant van het verhaal te luisteren. Je weet het veel beter. Met die houding leert een mens niets, dus je doet jezelf tekort.
Nee, vast niet. Zei ik ook niet. Ik vroeg me gewoon af of je zelf wel doorhebt hoe het soms overkomt.
Dat is helaas het nadeel van een fora .....ik wacht met smart op het eerste fora waar je niet meer hoeft te typen maar gewoon gezellig de hele dag kunt webcammen.