Mijn dochter roept de gekste dingen om aandacht te krijgen als ze in bed ligt. Laatst met die warmte was het 26 graden op haar kamer roept ze 'mama ik heb zo'n koude voeten, ik wil sokken! Ik vind het wel bijzonder van haar dat ze goed is in sudokupuzzels.
Als wij weggaan bij visite/dokter of waar dan ook, dan geeft mijn zoontje mensen heel netjes een handje. Heel keurig, maar soms gaat ie wel vijf keer terug om nog een handje te geven
Hier kan ze al twee kleuren herkennen en benoemen... blauw en groen! Ze roept dan bijv op de fiets: 'mama, auto blauw!' Vind ik best knap... Ook kan ze zo lekker klimmen en klauteren: pakt mijn handen vast, klimt tegen mijn buik en borst omhoog om vervolgens op mijn schouders te gaan zitten (aan de voorkant dus) en dan maakt ze een soort van salto achterover weer terug op de bank! Weet niet of dit bijzonder is, maar ze geniet er zelf zo van dat ik het ook helemaal geweldig vindt... Ze kijkt dan zo trots! Ook kan ze al veel kinderliedjes meezingen en bij sommige liedjes heeft ze ook een 'dansje'... Super schattig! Maar sluit me aan bij Cygnet2, ze kan me zo raken in mijn hart en een gevoel van trots, liefde en blijdschap geven. Dat heeft nog niemand ooit zó kunnen doen....
mijn zoon kan zijn naam herkennen en is erg goed in de uitspraak van zijn woorden. hij kan tot 20 tellen (en slaat 3 over) en bovenal... hij kan keigoed voetballen
hahahah grappig is dat he. Zoiets deed mijn zoon ook vandaag. Hij ging steeds kleine beetjes poepen zodat ik steeds naar boven ging om hem te verschonen. Hij helemaal rood aangelopen, maar hij kreeg wel weer wat aandacht. Wel heel irritant op dat moment :x
LOL @ SLIMMERIKKEN!!!!!!!!! Ik vind het vooral bijzonder, dat ook al lijkt iets eng... ze het toch probeert! Gister was het in een keer, kijk mama, ik heb een worm vastgehouden, maar wel aan het puntje hoor.... zo maar in ene, terwijl ze daarvoor hard ging roepen dat er een worm was en die weg moest. En zelf aan geven dat ze iets niet meer wilt, zo als bv met haar tuttie, daar was ze klaar mee, en ze vraagt er dan ook niet meer om. Lekker ruggegraatje dus
Ik vind het knap dat mijn zoontje van 2,5 zindelijk is, en zichzelf aan- en uit kan kleden, inclusief rits dichtdoen . Verder vind ik het knap dat hij op zijn leeftijd al zo goed kan onderhandelen. B. ? Zullen we een boterham eten? Straks mama, eerst even auto's spelen, o-ke?.
ik vind het heel knap van mijn zoontje dat hij 2 talen kan (engels en nederlands) maar ook echt dingen vertaald en door heeft dat ie 'grappig' aan het doen is. dan zeg ik iets dat ie niet verstaat en zegt ie: 'heh?' dus dan zeg ik: 'wat zeg je mama?' en zegt ie vervolgens tegen mij; 'what did you say mummy?' hij noemt zijn vader altijd daddy, ik ben mama en hij is daddy. nu weet hij wel dat daddy in het nederlands 'papa' is en als ie in een gekke bui is, roept ie ineens heel onschuldig vragend 'papaaaaa???' en als zn vader dan reageert dan kijkt ie hem tocheen potje ondeugend aan verder is ie een enorme wijsneus en kletskous en zit ie heel erg in de vragende fase. why, what, how etc... gister vroeg ie bijvoorbeeld ineens of zijn 'babybrother' al kan praten en hoe hij uit mijn buik gaat komen. nou verzin daar maar eens een peuterpuber antwoord op
Ik vind het knap dat mijn dochter: - Zindelijk was met 2,5 jaar overdag - Kan tellen van 1 t/m 20 - In het engels kan tellen van 1 t/m 10 (lang leve Dora ) - Kleuren, cijfers en letters kan herkennen Maar wat iemand hier al zei, ze is op sociaal vlak ook lief voor anderen. Gaat troosten als iemand verdrietig is of pijn heeft. Dat vind ik belangrijker.
En ik vind het erg knap dat ze weet hoe ze met mijn tablet om moet gaan, compleet met aan- en uitzetten, harder en zachter, zelf alles opstarten...Nog beter als papa
ook even boffen met mijn kanjertje! *toen hij 2 was , was hij zowel overdag als tijdens nacht volledig droog *hij wordt deze zomer 6 en kan hoelahoepen als de beste, minutenlang * hij doet niks liever dan leesboekjes foutloos overtypen * als hij ZIN heeft, legt hij puzzels van 120 stuks
Mijn allerliefste kleuter (5 jaar, 5 mnd.) leest leesboeken voor groep 4 binnen no time uit en rekent al tot twintig (optellen en aftrekken), kent de tafels van 1 t/m 5 en heeft voor iedereen een praatje klaar en is gewoon heerlijk stabiel.Hij maakt legpuzzels van 250 stukjes. Mijn allerliefste peuter (2 jaar, 8 mnd.) was binnen twee dagen zindelijk, is heel zelfstandig en is een heerlijke schat die gewoon graag zijn eigen ding doet.