Pesarium arabin(tegen vroeggeboorte) wel schimmeltje en veel afscheiding

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door natas89, 29 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natas89

natas89 Lid

29 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames.
    Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en heb sinds eergisteren een pessarium arabin gekregen omdat mijn baarmoedermond maar 2.8 cm was. Ik doe nu mee met een onderzoek naar vroeggeboorte en welk middel het beste werkt. Sinds eergister heb ik dus het pessarium arabin, maar heb sindsdien heel veel (groenige) afscheiding (niet echt smakelijk ik weet het). Ook heb ik meer jeuk lijkt en wat steekjes in mn buik.. Als ik moet poepen lijk ik het pessarium er haast uit te drukken, maar het poepen zelf gaat ook gewoon een stuk moeilijker (sorry sorry voor al dat onsmakelijke) Wie heeft ook een pessarium arabin gehad en dezelfde probleempjes? Of heeft er 1?
    Ik ben er wel wat onzeker over, maar wil deze er liever ook niet uit laten halen vanwege de verhoogde kans op vroeggeboorte.

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik heb er geen ervaring mee, maar wat je verteld vind ik toch ook niet goed klinken, kan het zijn dat het pessarium of gezakt is of dat je er allergisch op reageert hoe dan ook zou ik wel even na laten kijken waar dit allemaal vandaan komt, en om te kijken of hij nog goed zit ;)

3. natas89

natas89 Lid

29 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoorde dat je wel veel afscheiding kan hebben en ik denk dat je lichaam er wel aan moet wennen.. Ben al terug gegaan gister en toen heeft de gyn gekeken of hij goed zat, dat zat ie wel, maar het zat allemaal al vrij laag waardoor het pessarium ook wat laag zat. Nu heb ik tijdens de zwangerschap vaak een schimmeltje.. Soms ook weken niet, maar met t pessarium lijkt het erger en ook met het drukken(je weet wel) lijkt t alsof ie echt zakt.. Ik ben wel benieuwd of er meerdere zijn die t hebben.
    In iedergeval dankje al voor je reactie! Ik hou t sowieso in de gaten voorlopig

4. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Hoi,

Ik heb een pessarium gehad tijdens mijn laatste zwangerschap.
    Veel afscheiding is dan wel normaal. Zelf had ik daar geen last van. Heb ook geen schimmelinfecties gehad.
    Maar zo'n "vreemd voorwerp" kan dus wel je klachten veroorzaken/verergeren.
    Wat je zegt over het voelen....dat had ik niet, wel bij bepaalde bewegingen, zoals naar voren gebogen zitten voelde het niet prettig soms m.n. bij mijn schaambot, alsof het daar dan langs schuurde.

Hopelijk worden je klachten in ieder geval snel minder en doet het goed zijn werk.

Bij mij heeft het icm een noodcerclage goed geholpen.

Groetjes Mus

5. natas89

natas89 Lid

29 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je antwoord. Ik heb inderdaad niet met lopen dat ik hem voel, maar ook met gaan zitten dat ik dan soms wel rustiger noet gaan zitten.. Ik lijk er al wat aan te wennen, maar heb wel echt veel afscheiding ervan.. En wat jeuk, maar dat had ik ervoor ook wel.. Dus ik weet niet of dit het nou erger heb gemaakt.. Hoelang heb jij het pessarium uiteindelijk gehad? Had je er geen last van met bijv de toiletgang(poepen)? Dat gaat bij mij wel echt moeilijker.. Fijn dat het geholpen heeft bij jou zeg!! Bij hoeveel weken ben je bevallen en hoe kort was jouw bmm? Met cerclage ? Dan had je een hele korte zeker .. Dankjewel in iedergeval dit stelt me al wat meer gerust

6. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Ik had met 19 weken een dreigende vroeggeboorte, had ineens 3 cm ontsluiting en een uitpuilende vruchtzak van 6 cm. Met 20 weken is er onder narcose een cerclage gezet en pessarium geplaatst. Al met al, zat het zo 1,5 cm dicht door alles.
    Had verder geen last met toiletgang, maar in een zw.schap kan dat sowieso wel eens problemen geven. Misschien toeval?
    Uiteindelijk is bij mij met 37 weken alles eruit gehaald, was protocol. Ben toen direct ingeleid en bevallen ivm hoge bloeddruk.
    Het heeft zijn werk goed gedaan dus.

Hoop voor jou ook! Wel vervelend dat je er wel last van hebt...

7. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier een cerclage dus beetje anders maar merk wel echt verschil hoe het daar beneden aanvoelt en meer afscheiding.

Kunnen ze niet voor de zekerheid een uitstrijkje maken?

Maar spannend hoor! Hier met 20 weken dus ook een verkorte baarmoederhals, eerst 2.3 en dag erop al verkort naar 1.4 , aangezien mijn ziekenhuis nog weinig ervaring heeft met pessarium en al eerder vroeggeboorte wilde ze liever meteen een cerclage plaatsen.

8. natas89

natas89 Lid

29 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gister 2x terug gegaan. 1x om de afscheiding.. Ze zetten t op kweek en hoor volgende week de uitslag.. En savonds had ik bloedverlies.. Gelukkig was dit waarschijnlijk van t afnemen van het kweekje en ik weet bijna zeker dat het door het poepen komt.. Het is een wat onsmakelijk verhaal maar hebben meer mensen hier last van gehad? Moeite met de ontlasting toen het pessarium erin zat ? Of met de cerclage? Als ik druk dan druk ik hem heel erg naar beneden.. Maar ontlasting lijkt er wel niet langs te komen achter... En als ik dan heb gedrukt heb ik weer bloed omdat dat ding naar beneden drukt natuurlijk.. Wat zij zeiden dat dat bij mij normaal is want alles hangt vrij laag bij mij.. Iemand zelfde ervaring?

9. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ik heb al sinds begin van de zwangerschap last van mijn darmen en gebruik daarom laxtulose waardoor ik niet hoef te drukken... ;) misschien een optie??

10. natas89

natas89 Lid

29 aug 2015
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja thanks! Ik neem sowieso veel waardoor mijn ontlasting zacht moet zijn, maar heb altijd lastige darmen gehad.. Ik ga nu ook lactulose proberen want dat is zo'n beetje mn laatste optie. Heb nu steeds water in mn onderbroek.. Geen urine, maar lijkt me geen vruchtwater want heb geen buikpijnen en ook voel ik haar gewoon nog schoppen

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier een afscheiding hoor, als bijv op en stoel zit dan laat ik ook een plekje achter waar ik gezeten heb ;-p

Deel Deze Pagina