Hoi! Wij hebben een jongen en meisje en beide hebben ze een Friese naam welke je niet veel hoort. Nu verwachten wij een jongen en ook daar willen we weer graag een aparte Friese naam voor. Zijn er misschien leuke suggesties? Ik ben benieuwd!
Oebele Auke Tjitse Tjalle Sjoerd Tjeerd Meindert Tibbe Lieuwe Melle Jippe Hidde Abe Jelte Jelmer Haije Bouke Jurre Fedde Foppe Syb Hielke Sietze
Allard Boyen Doeke Folmer Fimme Ibbe Jelger Jilt Karst Manne Pier Rymer Sieg Wieger Bauwe Jelger Palle Staas
Siebe vind ik altijd leuk! Maar of dat nou categorie 'bijzonder genoeg' is, dat denk ik niet Ben ook heel benieuwd naar de namen van jouw kindjes!
Ja bijzonder blijft toch lastig inderdaad. Wij wonen in Friesland dus veel namen die in de rest van Nederland toch wel bijzonder zijn, komen hier vrij veel voor. We blijven rustig doorzoeken en ik vind het geweldig dat iedereen toch mee helpt om een leuke naam te vinden!! Thnx!!!
Onze zoon heet Jenne! En onze dochter Eebe (wat van oorsprong (Ebe) een Friese jongensnaam is. Andere suggesties: Ytzen Sebe Ebe Reon Raik Pijke Obbe Syb/Sybren Twirre (meisjesnaam?) Jilmar Beint Pilger Timan Ynso Falk
Kan je een voorbeeld geven wat in Friesland (nog) een bijzondere naam is dan? Bedoel je een oude naam?
Hylke Thieme Thiemen Auke Sietze Sybren Jelle Oane Binne Engele Douwe Bouwe Rients Tsjeerd Wieger Watze Hotze Marten Ytzen Sjouke Wietze Grytzen Riemer Inne/Enne Jelte Epke
Ja ik denk inderdaad wel meer richting oude namen, zoals bijvoorbeeld Redbad of Ayold. Al vind ik deze namen dus niet top.
Idsart Wobbe Watze Wieger Tjalling Friso Ate Age Doede Nykle (ik ken een klein ventje dat zo heet, ben er nu wel aan gewend) Lammert Rutmer Heiko