Winterkindje, wat voor dekentje??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ukkie1, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hallo allemaal!

Ik verwacht eind december ons kindje en word hopeloos van het zoeken naar goede dekentjes. Ik heb voor de eerste tijd een wiegje en zoek daar lekker warm dekentje voor. Ik heb er 1 van baby's only met voering, is nog niet heel dik naar mijn idee maar hij kan de eerste tijd dubbel... Maar het lijkt wel of alleen koeka dikke dekens heeft? Ik weet niet zo goed ook wat ik nodig heb, is een "gewoon" dekentje met een slaapzakje aan bijv ook genoeg?
    Ik wil daarna die dekentjes nog een tijdje in t ledikant gebruiken omdat dat mooi past met kort opmaken en er dan niet zo een eind onder t matrasje hoeft gestopt.
    T kamertje kunnen we wat verwarmen tot 18 graden, dus heel koud zat t niet zijn, maar t is wel midden in de winter en dan nemen wij toch ook een extra deken.

Wat is jullie ervaring?

2. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb meerdere dekentjes die ik kan combineren. Het hangt er toch heel erg vanaf hoe goed je kindje zich warm kan houden. En katoenen dekentjes vond ik zowiezo heel handig om te hebben. Heb nu ook geen hele dure, maar wel een stuk of 6 die ik kan afwisselen. eentje in de box, twee in de wieg en dan 3 op reserve.

Maar wat voor de ene wel werkt is voor de ander weer overbodig of super onhandig. het is toch uitzoeken wat voor jouw kindje goed werkt.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb 3 dekentjes, 2 warme en een dunnere. Ik heb ze alledrie van koeka.
    De dikkere heb ik de Elba en de Oslo. Dikke dekentjes die je niet hoeft te combineren met slaapzak. Daar zijn ze jn het begin namelijk vaak nog te klein voor.
    Ik heb wel een slaapzakje maat 50-62 gekocht voor het geval ze daar al in past. Onze slaapkamer is niet verwarmd dus daarom heb daarvoor gekozen.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb de teddy dekens van Koeka gebruikt & ook 1 deken van Jollein

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hier heb ik gewoon een winterslaapzakje en een dikke Jollein deken die ik dubbel kan doen. Dat is echt warm genoeg hoor.

Je kind gaat met romper en shirtje en broekje in de slaapzak en dan nog onder een deken. Dat is echt warm genoeg. Te warm is niet goed.

6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb 2 wollen dekentjes voor in de wieg en 2 wollen dekens voor in het ledikant.
    Nu ligt kleine man nog in de wieg onder 1 dubbelgeslagen dekentje.
    Daar kan het 2de wollen dekentje nog bij gedan worden als het koud wordt.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hadden een winter baby in een heel koude winter en ze sliep onder 2 dubbele katoenen dekentjes van jolein, dit was in principe warm genoeg. Voor een volgend kindje zou ik graag wollen dekentjes kopen.

Deel Deze Pagina