Bijzondere huizen

Discussie in 'De lounge' gestart door Valerie, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    pietje1987 vindt dit leuk.
  2. lidu1

    lidu1 Fanatiek lid

    28 mei 2018
    1.623
    1.757
    113
    Vrouw
    Manque en Nimue vinden dit leuk.
  3. halve

    halve Niet meer actief

    Elena22 vindt dit leuk.
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ja, dit is de Amsteldijk. Tussen Amstelveen en Ouderkerk aan de Amstel en vlakbij Amsterdam. Sowieso worden hier in de omgeving bizarre prijzen gevraagd voor zowel huur als koophuizen.
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Bizar he! Ach ja, ze hoeven meer een iemand te vinden die zo koekkoek is om dit voor zo'n huisje neer te tellen.
     
  6. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik vraag me sowieso af wat voor baan je in godsnaam moet hebben om zulke bedragen neer te kunnen tellen voor een pand o_O
    Volgens mij doe ik iets verkeerd :o::o::roflmao::roflmao:

    Nee hoor ik zit prima in mn rijtjeshuis ;) misschien in de toekomst nog eens naar een 2 onder 1 kap ofzo ;)
     
  7. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Eens! Ik voel me maar gezegend met onze 'saaie' standaard nieuwbouwhut die we voor een goede prijs hebben kunnen kopen.

    Vrienden en collega's die het afgelopen jaar een huis gekocht hebben zijn dus meer gaan werken. Beide mannen hun papadag ingeleverd. Ik snap dat ze toch ergens moeten wonen, maar meer gaan werken om een huis te betalen waar je vervolgens minder vaak kunt zijn?? o_O
     
    suus1983, Syane, jolien 1986 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Boelie88

    Boelie88 Actief lid

    2 mrt 2016
    453
    123
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dit idd! Ik snap dat ook niet haha!

    Wat ik ook niet goed snap, dat huis in zwolle met die haven etc, is pas gebouwd in 2012/2013, dus je laat je ‘droomhuis’ bouwen om 5 jaar later toch maar weer te verkassen??
    Why??? Omdat het kan waarschijnlijk, maar toch, why?
     
  9. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Haha ja
    Dan hebben wij t toch anders gedaan :D
    Wij zijn verhuisd naar een andere plaats waar de prijzen makkelijk een ton lager waren (en zijn overigens nog steeds) ;). Ook met t idee dat t dan veel haalbaarder is om ooit te stoppen met werken en voor mezelf wat op te starten (ben hobbyfotograaf).
    + ik vond woongenot toch belangrijker...enige is dat ik nu verder moet reizen naar mn werk; voor mn man maakt t niet uit :)
    Maar we wonen nu in een leukere omgeving, leukere en meer winkels in de directe omgeving enzo :) jahoor ik vind t hier heerlijk wonen!
    Als de baby is geboren ga ik rustig op zoek naar een baan dichtbij :)
     
    floppie888 vindt dit leuk.
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Nou mijn gedachte ook. Wij hadden nog 50.000 meer kunnen betalen voor een huis maar hebben besloten dat niet te doen. Wij hebben nu een ruim, leuke gezinswoning in een super wijk. En hebben daar niks voor hoeven in te leveren en ouderschapsverlof kon blijven. Onze hypotheek is nu leuk en makkelijk te betalen.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  12. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Nou inderdaad. Ons huis is op alleen mijn salaris gekocht. Heerlijk geen geldzorgen om de hypotheek wel of niet te kunnen betalen. (het voelt heel rijk om met mate gewoon dagje uit te kunnen, lekkere boodschappen te halen zonder elke euro om te draaien)
    Verder wonen we in nieuwbouw buurtje vol jonge gezinnen, heel gezellig.

    Prachtig die landhuizen, maar zal me er snel alleen voelen. Vriendinnetje van mij ervaart dat. Prachtig huis en mooie tuin, heerlijk de ruimte maar alle buren zijn 65-85 Jr... Gezellig joh :|

    Als onze dochter ouder is gaat klimrek tegen de vlakte en zet ik hottube neer :cool: klaar is mijn droomhuis :roflmao:
     
  13. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik zat nog even te kijken, maar het lijkt wel alsof er iemand in de douche gescheten heeft :eek::|:roflmao:
     
  14. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.373
    5.644
    113
    Herkenbaar. Vriendin wilde ook per se een vrijstaand huis, maar in de buurt geen andere kinderen.

    Zwager heeft een topbaan, maar die is haast niet thuis. Zit je dan als vrouw in je eentje in een 1mln+ huis
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    JosjeM vindt dit leuk.
  16. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Wij hebben ons huis gekocht toen we 21 waren, op alleen man zijn salaris die toen in loondienst was (met het idee mijn salaris niet mee te rekenen voor stel er komen ooit nog kinderen dan kunnen we nog makkelijk minder gaan werken).

    Inmiddels hebben we samen een eigen bedrijf (waar man in werkt en ik af en toe administratief bijspring als nodig) met 9 man vast personeel en een groepje van 5 vaste zzp'ers en verdienen we bijna 10x zoveel per maand als toen we het huis kochten.
    Man wil graag verhuizen, belasting technisch is het voordeliger, de rente is nu laag en hij zou ruimte voor een speelkamer voor de kinderen en een garage aan huis heel fijn vinden.
    Ik daarintegen lach me rot met dit lullige hypotheekje die over 17 jaar afbetaald is. Als er nu wat gebeurt met man (of het bedrijf gaat failliet) kunnen we zelfs nog rondkomen van alleen het verhuren van het bedrijfspand. We wonen in een leuke buurt, voor de kinderen is alles op loop/fiets afstand, ook als ze straks ouder zijn en uit willen gaan. Nee laat mij dan maar lekker wat kleiner wonen en dit veilige gevoel van zekerheid houden.
     
    suus1983, itakepictures, Aszz en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Buitenkant mag wat mij betreft ook wel wat aan gebeuren. Van binnen heeft het zoveel uitstraling en van buiten totaal niet. Erg jammer, maar ook weer erg verrassend.
     
  18. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Volgens mij is het een monumentale boerderij dus ik denk dat er qua uitstraling weinig gedaan mag worden.
     
  19. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Dat zou inderdaad kunnen! Valt me nog mee dat het pand in volle eigendom is van de eigenaar en niet in erfpacht ten behoeve van de Gemeente Amsterdam. Bijna alles is erfpacht in Amsterdam tegenwoordig.
     
  20. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Grappig. Ik vind dat juist precies andersom. Zó veel karakter van buiten, wat er van binnen compleet uitgeramd is.
    Eeuwig zonde...
     
    lidu1, floppie888 en JosjeM vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina