Bijzondere huizen

Discussie in 'De lounge' gestart door Valerie, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Het is alleen maar goed dat we niet allemaal hetzelfde mooi vinden! Wordt ook zo saai :p
     
  2. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Oh, absoluut! Ik kan me de charme wel indenken hoor, maar ik vind het zo zonde van zo'n mooi oud huisje.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik weet dat mijn ouders de erfpacht ook hebben afgekocht hebben voor levenslang met in het contract dat dit overdraagbaar was op de volgende eigenaar. Een jaar of 15 geleden ging de erfpacht in Amsterdam inseens met 3000% omhoog. Vanaf dat moment was overdragen ook niet meer mogelijk op moment van afkopen. Wij hebben ons huis ook gekocht met de erfpacht levenslang afgekocht maar als wij verkopen geld dat niet meer voor de nieuwe bewoners.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Begrijp me niet verkeerd, ik vind niet elk oud huis ook lelijk van buiten hoor! Ik hou van veel oude huizen met hun authentieke karakter.
    Dit is alleen niet mijn smaak. De kleurcombinatie had ik anders gedaan denk ik.
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  5. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Het was vroegah echt een boerderij met veel apparte ruimtes van binnen met veel donker hout. Ik weet nog dat het heel erg donker binnen was door alle muren en het donkere hout en in sommige ruimtes dus weinig daglicht. De muren, plafonds, vloeren alles was van donker gekleurd hout. Wat ik wel jammer vind is dat ze dingen als de balken plafonds niet hebben laten zitten. Van binnen zie je helemaal niets meer terug van de boerderij die het ooit was.
     
    Whysteria vindt dit leuk.
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Klopt, je kan het erfpacht eeuwigdurend afkopen, maar het eigendom belast met erfpacht blijft dan helaas nog steeds in handen van de gemeente. Dat hebben ze slim gedaan, want zo houdt de gemeente altijd de vinger in de pap. Daarnaast vangen zij er ook nog eens flink wat geld voor.
     
  7. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Dat bedoel ik. Kijk, dat men de boel wil opfleuren snap ik helemaal. Maar het is zo jammer als de originele karakteristieke dingen weggehaald worden. Die kun je nooit meer terughalen.

    Neem dan een nieuwbouw denk ik dan altijd...
     
    JosjeM en DastyQueen vinden dit leuk.
  8. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Wat is dat nou toch voor een rare constructie!?
    Die grondprijs zit toch doorberekend dan in de verkoopwaarde van je huis?
    Eenmaal de grond gekocht is t toch jouw bezit en heeft de gemeente daar toch geen ene reet meer mee te maken?

    Goed nou wilde ik sowieso al daar niet wonen, maar nou al helemaal niet meer.
    Geldklopperij ;)
     
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    In Amsterdam heeft schat ik max. 5% van de huizen eigenaren eigen gekochte grond. De rest staat allemaal op grond van de gemeente waar jaarlijks erfpacht voor word betaald of waar een huiseigenaar de erfpacht voor levenslang van af kan kopen.
     
  10. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Dan zouden ze dus dat levenslang anders moeten noemen
    ‘Erfpacht afkopen tot zolang als je eigenaar bent’ ;)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  11. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Inderdaad het is misleidend. Voor mensen met de oude contracten geld dat nog wel maar mensen met een nieuwer contract niet meer.
     
    BabyFG vindt dit leuk.
  12. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Dit is bij ons om de hoek. Deze prijzen zijn hier echt heel normaal zeker als je een eigen aanlegplaats hebt aan het water. Laat staan meerdere. Stukjes grond aan het water worden hier al voor bijna €50.000 verkocht. En dan mag je er niets op bouwen en alleen dagrecreactie op hebben. Dus niet overnachten, geen boten vast neerleggen. Als je kijkt hoeveel grond erbij zit hebben wij per m2 vele malen meer betaald voor ons rijtjeshuis.
     
  13. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Geen keuken?!
     
  14. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

  15. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Jawel, op de begane grond. Zie plattegrond en tekst: Grenzend aan de living bevindt zich de eetkamer, die een te sluiten verbinding heeft met de keuken. De keuken kan men ook bereiken via de vestibule.

    Maar blijkbaar niet de moeite waard om te fotograferen!? :cool:
     
    Chelsey88 vindt dit leuk.
  16. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    jolien 1986 vindt dit leuk.
  17. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

  18. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik dacht eerst ook dat oude bunker was .. Maar nog relatief nieuw ook
     
  19. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Dat zou idd zomaar een crematorium of iets kunnen zijn ja...mijn ding is t niet ;)

    Zo te zien hebben ze geen gordijnen bij de ramen dus dan maar los om t bed heen? :roflmao:
     
  20. Melief

    Melief Niet meer actief

Deel Deze Pagina