Ervaringen met kraambedpsychose?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Itisuptome, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Ik ben op zoek naar dames die dit ook gehad hebben, of bijna... zoals ik in dit geval. Ik heb na de bevalling ruim een week nagenoeg niet geslapen (45 min. hazenslaapje per nacht bijvoorbeeld...) en toen ben ik op een middag een paar uur flink aan het raaskallen geweest. We hebben gelukkig gelijk goede hulp gehad, waardoor het geen kraambedpsychose werd. Inmiddels (bijna 4 weken verder...) ben ik weer nagenoeg mezelf.
    Nu heeft het niet veel gescheeld en daar ben ik best van geschrokken. Zonder hier teveel in details te treden: ik ben benieuwd of iemand zich hierin herkent.
    Iets met gedeelde smart...

2. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Van mij mag dit topic wel dicht, er wordt wel gelezen, maar niet gereageerd.

3. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Ik heb er namelijk geen ervaring mee ;)

Het klinkt behoorlijk beangstigend!
    Te weinig slaap wel heel herkenbaar die eerste week ;)

Hoe voel je je nu?

4. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Geeft niet hoor, het was niet aanvallend bedoeld. Ik dacht ik geef de reden dat het van mij dicht kan hier ;)
    Het gaat gelukkig een stuk beter met me nu.

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik herken het niet vanuit mijn eigen ervaring maar wel vanuit mijn werk (kraamverzorgende). Kon je tijdens de kraamweek niet bijslapen als de kraamverzorgende er was? Niet of nauwelijks slapen is namelijk wel heel belangrijk om voor te waken in ons vak omdat dit een beginsel kan zijn van een kraambedpsychose.

6. KarindenOudsten

KarindenOudsten Nieuw lid

21 jun 2013
    4
    0
    0
    Eigenaar PsycheCoach, o.a. coaching
    Hoogvliet
    Zeer zeker ervaringen met kraambedpsychose, als je op de gelijknamige website kijkt, vind je heel veel ervaringen van moeders met vergelijkbare klachten. Zelf ben ik ook ervaringsdeskundige, dus kan er over meepraten.

7. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Dit is echt een van mijn grootste angsten.. Bleh vreselijk.
    Komt dit door alleen slaapgebrek?

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    En hoe ben jij er van hersteld?

Deel Deze Pagina