Ik hoop dat ik mijn vraag in het goede forum stel... Dit weekend ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben!!! Manlief en ik zijn heel blij en proberen er met volle teugen van te genieten, ook al is het nog maar pril. Ik zou graag vanaf het begin van de zwangerschap een zwangerschapsdagboek bij willen houden. Zoek er een waar zowel info over de zwangerschap in staat, maar waar ik ook mijn ervaringen in op kan schrijven en foto's bij kan plakken. Heb natuurlijk al op internet gekeken, maar zie vooral boeken waarbij het OF-OF is (of informatie, of een dagboek). Wie heeft nog meer zo'n dagboek en wat zou een leuke kunnen zijn? Iemand tips? Thanx alvast voor jullie reacties!
Hoi, Bij mijn eerste had ik ook een 9 maanden dagboek. en vond het wel leuk. Nu kan ik terug lezen hoe ik mij voelde. Nu doe ik het weer hou ik weer een dagboek bij. Als mijn kinderen 16 of 18 zijn wil ik dit aan ze geven.
Hoi popje. Daarom lijkt het mij inderdaad ook leuk, dat je later alles terug kunt lezen en je kids kunt laten lezen hoe je alles ervaren hebt. Welk boek had jij?
ik heb vanaf het begin het boek: jouw zwangerschaps weekboek van Lenny duijvelaar bij gehouden! staan standaart vragen(je gewicht,hoe je je voelt,of er iets bijzonders was enz enz)in,en er staat bij elke week info van wat er in je lichaam en met je kindje gebeurt qua groei enz!
Bij mij heeft mijn moeder een dagboek bij gehouden en ik vond dat zoooo leuk. We lezen er samen nu nog heel veel in, vooral omdat er een tweede op komst is. Ook voor hem/ haar is ze weer een dagboek aan het maken. Leuk niet? Groetjes Karin
Leuk! Heb inmiddels ff gegoogled naar deze tips. Het boek van Duijvelaar spreekt me erg aan. De vader kan hier ook zijn ervaringen in schrijven en dat vind ik wel erg leuk. Kan er volgens mij ook foto's in kwijt EN er staat dus info in. Denk dat dit 'm wordt. Hoop dat ik hem snel binnenkrijg. Lijkt me zo leuk ook om bij te houden .
Hoi ook k gebruik het boek: jouw zwangerschaps weekboek van Lenny duijvelaar! erg overzichtelijk en leuk. er staat info bij en je kunt foto`s plakken! groetjes Danielle
deze heb ik ook en vind hem super! heb van schoonlui een ander boek gekregen die van Marianne Amelink maar ik heb daar weinig mee.
Ik heb het negen maanden zwanger dagboek van A. Christine Harris, gewoon op Bol.com besteld. Je kan er de juiste datum boven zetten, opmerkingen, hoe je je voelt en je tailleomtrek en gewicht. Tevens staat er ook informatie in over de ontwikkeling van je baby. Op bol.com kun je ook een paar bladzijden van het boek zien. Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Groetjes, Christianne
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap ook dat boek van Marianne Amelink gekregen, maar ik vond 'm eigenlijk niet zo leuk. Je kan er niet veel in kwijt en hij is een beetje saai vind ik. De informatie is op zich wel handig, maar het dagboek houd ik niet bij. Ik heb nu gewoon een fotoalbum gekocht en daar schrijf ik vaak wat in, sowieso elke week een weekverslag met wat er die week is gebeurd en gewicht enzo. En verder plak ik er foto's in, en plaatjes van nieuwe aankopen van de babyuitzet enzo. En mijn vriend schrijft er ook vaak een stukje in, als er weer van nieuws is gebeurd bijvoorbeeld.
Bedankt voor alle suggesties! Heb er idd ook aan gedacht om zelf (evt digitaal) een dagboek bij te houden. Ik vind dat alleen wat omslachtig, omdat er dus geen gerichte vragen worden gesteld of info wordt gegeven. Ook zoek ik een boek waar van week tot week bij staat hoe de zwangerschap verloopt. Heb inmiddels het boek besteld van Duijvelaar dat hier genoemd is. Waarschijnlijk is het morgen in huis!
ik hou ook een 9 maanden dagboek bij, hier schrijf ik alles in op hoe ik me voel, wat er nu allemaal gebeurt, straks wil ik er ook nog foto's enzo inplakken, lijkt me erg leuk voor later