Swetlana, Anastasia, Anna Karenina zijn russisch en inderdaad Mila is ook russisch en in alle talen goed uit te spreken.
hey, yep ik heb het jullie precies wat moeilijk gemaakt en mezelf ook blijkbaar! Liante hoor ik wel graag en misschien zijn Scandinavische namen wel erg mooi vooral voor een meisje dan. Märtha-Louise, en Anne-Mette zijn namen die ik ergens las, vind ik persoonlijk wel mooi! Of Mette-Marit zoals de Noorse kroonprinses. 't is meer die richting die ik zoek al is Anni-Frid en Agnetha van abba wel goed gevonden ! Liefs Winter
Persoonlijk vind ik Anastasija erg mooi. Maar Jara vind ik ook een mooie naam. Maar dat is denk ik tsjechisch. Of wat dacht je van Natali? Of is dat niet russisch genoeg? Of Nada, Isnija, natasja, Selma, Eva (maar dan als Ewa). Maa nou ben ik meer op de joegoslavische toer. Al komt dat vaak wel enigzins overeen natuurlijk...
Mijn man is gek op de zgn "oude russen" (Tolstoj, Dostojewski, etc), dus ik heb wel een voorraadje russische namen! Sascha, Ilja en Nikita zijn russische jongensnamen, dus pas daar mee op! (niet dat het tegenwoordig nog veel voorkomt in Nl dat jongens zo genoemd worden volgens mij...) Wat denk je van Nathalia, Stepanida, Anisja, Mawra (= Maura volgens mij, niet Mafra)? Groetjes, Maris
Ik hou ook erg van Russische namen, zo erg zelfs dat ik een Russische vriend heb gezocht. Hahaha. Nee hoor, het ging andersom. Mijn vriend komt uit Rusland en daarom zijn wij nu ook op zoek naar een Russische naam. Ben dus wel blij met dit topic! Groetjes Miep
hey Miep, Hoe mijn man erbij kwam om Russische namen eventueel te willen gebruiken, geen idee. Hij is wel een redelijke geschiedenis-Freak en vind dan ook de namen van de tsaren erg bijzonder. Als ik het goed heb dan zijn onze namen voor als het eventueel een jongetje wordt ook afgeleid van de Tsaren. Ik vind ook dat die namen echt wel namen zijn die "er staan" snap je? Voor meisjesnamen mogen het gerust Scandinavische namen zijn. Vind ik iets lichter van klank. En als ik het helemaal in de "tsaren" sfeer wil gooien dan is Elisabeth ook een optie dacht ik? Liefs Winter
Hey Winter Ik ben dus helemaal geen geschiedenis freak, dus ik weet niet of Elisabeth ook een tsaren-naam is.... http://www.catterydunoe.nl/Russische%20 ... le%20names Hier staan echt veel Russische namen op, zowel voor een jongen als voor een meisje. Heb je daar al gekeken voor een leuke naam? Groetjes Miep (en haar halve russische ukkepuk)
Ik weet niet of dit een scandinavische naam is, maar ik vind "Lana" een hele mooie meisjesnaam. Ik kan m hier zo vermelden omdat ik de naam te veel op mijn eigen naam vind lijken.
en een combinatie van jullie namen? Wij zijn er als grapje mee begonnen en hoe vaker we "onze" naam uitspraken hoe meer hij in de smaak viel voor de nieuwsgierigen onder jullie: als het een meisje word Maricha (combi van Marlene & Richard)
Karina (hihi)? Nikita? Nadja? Maaika? Layla? Karen? Marit? Solveig? Maren? Irina? Dunya? Katja? Lilia? Larissa? En, zit er al wat bij?!? Kan anders nog wel ff doorgaan hoor !
hey, Ja hoor al veel leuks zien staan. Marit en Anastacia vind ik leuk. Wat vinden jullie van: Louise-Marie? En Elisabeth vind ik ook mooi Dus de twijfel kan beginnen (hihi) Liefs Winter