Sinds 15 weken zwangerschap weten wij dat wij een meisje krijgen. Voor mij was dat even omschakelen, ik had echt een voorgevoel voor een jongen. De jongensnaam lag zelfs al jaren klaar, en zelfs al eentje voor een eventueel broertje. Meisjesnamen hebben wij beiden altijd al erg lastig gevonden en hebben dus nooit eentje kunnen kiezen. Maar nu zal het toch echt moeten Ik heb al wel een lijstje met namen die ik opzich wel mooi vind, en aanstaande papa gaat er binnenkort ook een voor zichzelf maken. Maar voor ons beiden is DE naam nog nooit voorbij gekomen. Daarom hoop ik op wat eventuele inspiratie hier Aangezien ikzelf Engelse ben, en mijn man Nederlands, willen we een naam die zowel in het Engels als in het Nederlands goed uit te spreken en verstaanbaar is. Voor ons is het belangrijk dat onze dochter niet steeds haar naam moet herhalen, omdat het bijvoorbeeld een hele aparte naam is ("zeg het nog eens?"), want dat probleem hebben wijzelf al en is echt super irritant. Hetzelfde geldt voor de spelling, dus niet dat ze steeds haar naam opnieuw moet gaan spellen, omdat het een aparte spelling heeft ofzo. Verder staan wij erom bekend een beetje rebels te zijn (punkrock) en willen daarom dat onze dochter een stoere naam krijgt die daarbij past. Maar wel duidelijk een meisjesnaam, zodat mensen later (bijv. bij een sollicitatie) niet hoeven te gokken of ze nou een jongen of een meisje voor zich zullen krijgen. En natuurlijk moet de naam wel mooi zijn, want ja, het is natuurlijk een meisje en wie weet wil zij later wel anti-rebels zijn en lekker gaan hockeyen en paardrijden ofzo Dus, wie weet een leuke meisjesnaam die: - Zowel in het Engels als Nederlands goed te gebruiken is; - Niet te apart, maar ook niet te veelvoorkomend is; - "Normaal" gespeld is; - Lekker stoer/rebels maar wel duidelijk een (mooie) meisjesnaam is;
Allison Amy Annora Aria Aster Aurora Beth Brynn Cassidy, Cassy Cerys Chloe Cleo Coco Courtney Dahlia Daisy Delilah Delphine Deva Donna Doris Eliza Elle, Ella Elsie Emily Evey Florence Georgia Gwen Hailey Hannah Holly Imara Imogen India, Indy Indigo Isis Isolde Ivy Izzy Jade Janice Jazmin, Jazz Jenna Jenny Jessa, Jess Jill Joan Josie Joss Juno Kaia Kat, Kit Katie Laila Lana, Lara Lilly, Lilou Lissa Lita Liv Lizzy Lora Lot Lou Lova, Lola Luna, Lune Maeve Maia Meadow Mia Mignon Milla Myrna Nancy Pixie PJ; Polly Jean; Pixie Joan Quinn Raven Regina Rose Roxy Ruby Sabrina Scarlett Skye, Skylar Stella Sue Suzy Terra Tessie Tori Toyah Vesta Vi / Vie Vicky Violet Vita Willow Yara Yuna Zoe Zora
Moxie Bunty Mitzy Polly Quinty Nona Clarissa Stella Zinnia Nika Celeste Loïs Phoenix Scarlet Florence : NN Flo Theodora : NN Teddie Alexis : NN Lexi Mathilda : NN Tillie Georgina : NN Gigi Isadora : NN Izzy of Dora Philippa : NN Pippa Ottilie : NN Otti of Tillie
Wauw, wat een reacties! Sommige namen kende ik al, maar sommige zijn nieuw voor mij. Toch blij dat ik even hier gevraagd heb, nieuwe inspiratie Mochten jullie nog meer namen hebben: keep 'em coming! Ik zal denk ik manlief hier binnenkort ook even naar laten kijken, ben benieuwd of er nog namen tussen zitten die hij (ook) prachtig vind
Misschien zit hier nog iets bij : Dakota Lotus Gia Summer Bibi Lavinia Renée Nova Liesel India Aurelia Lorelei Rhiannon Layla