Mijn zoon heet Roan.Ik had tijdens de zwangerschap een naam voor een meisje Larice en deze dan (roan) voor een jongen.Er zijn veel variaties vsan deze naam.Rowan,Ronan,Rodan enzzzzzzzzz Bij Roan staan een streepje op de a...........dan spreek je het meer naar de engelse kant uit. Nu weet ik het ook nog niet......... Vind namen zoals Sven,Thijmen,Kyan,Stijn ook mooi maar allemaal al in gebreuk bij vrienden
Ik vind Roan een erg mooie naam! Maar het zou niet passen bij onze achternaam. Ik had bij het kiezen van een naam 2 criteria, nl. dat het geen Top 20 naam mocht zijn en dat het een -in mijn ogen- gewone naam moest zijn. Maar dan blijft er nog een boel over en de smaak van mijn man en mij liep ook nogal uiteen. Hij vond Jan prachtig en ik vond dat minder. Ik vond Kai en Kjell geweldig en dat vond hij dus weer niks. Overigens hadden wij veel meer moeite met het kiezen van een jongensnaam, een meisjesnaam was zo gekozen.
Je sprak het uit Feije, maar als je Feeje zegt is het voor een meisje inderdaad ook heel mooi. Of gewoon Fay (Fee). Of Teije voor een jongen? Dat hoor je ook steeds meer.
kijken jullie wel eens op de site van spaarbeleg? daar kan je zien hoe orgineel de naam van je kindje is. Je leest echt dingen hier dat ik denk, hoezo niet zoveel voorkomen? Ik zal ff proberen de link hier neer te zetten; http://babynamen.spaarbeleg.nl/ Zoals de naam tess is de afgelopen 12 maanden aan 169 meisjes gegeven! En Indy 150x! Dat vind ik niet bepaald weinig. Als je dan bijvoorbeeld ziet dat (meest populaire namen) Sanne 354 x dit jaar is gegeven en Sophie 350x dan vind ik tess niet echt een bijzondere naam. (ik neem tess ff als voorbeeld omdat dat op pagina 2 wordt voorgesteld). Rink (de jongensnaam van pagina 2) is bv maar 2x gegeven dit jaar! Ff om aan te geven dat dat dus weinig is! @tweeling; de naam feye is het afgelopen jaar 2x aan een meisje gegeven en niet aan een jongen! Succes met je beslissing en misschien hebje wat aan die link. Greetz...
Die site gebruikt alleen de namen die bij spaarbeleg voorkomen meende ik. Er is nog een site, maar ik kan er even niet opkomen. Wordt vervolgd.
hoe spreek je jou dochters Youame naam uit dan? ben benieuwd... gr oh en bedankt voor de namentellers heeel handig
Sjee.. ik lees namen, daarvan snap ik niet eens dat ze toegstaan worden ... maar apart zijn ze wel, dat zeker!
Ik heb even gekeken en idd de naam van mijn zoon komt inb de afgelopen 17 jaar maar 3 keer voor waarvan mijn zoon dus een is. Daarom verklap ik hem niet ik vind het veelste bijzonder Ego he?
Mijn naam is Mirana, mijn vriend heet Jorg en mijn dochter heet June Alicia. Wij vinden dit leuke namen.
Mijn dochter heet Djuna (spreek uit als djoena), hoor je ook niet vaak. Wij zijn nu op zoek naar bijzondere namen voor onze tweeling. Voor twee jongens zijn we eruit maar voor twee meiden nog niet.
@Diddle, mijn neefje van 2 heet Storm, nu nog leuk, maar ik zou het voor een puber denk ik minder vinden, we wachten het af.
Gister kwam een jongen bij ons in de winkel die heette Italo vondt ik wel erg appart. En een kleine meid werd door haar moeder geroepen met de naam Tia (vindt ik ook niet erg passend), vooral omdat mijn baas er pas een lichte heeft gehad! Ik had ze nog nooit gehoord als naam dan. Maar ieder zijn eigen keus natuurlijk.
leuk al deze namen zo en hoe jullie eraan komen. onze dochter heet felicia,dat zag ik achterop een auto staan het is een skoda merk namelijk en ik zei altijd mocht ik zwanger zijn van een meisje dan gaat ze zo heten en dat is dus gelukt. onze zoon heet levi,kort maar wel stoer vind ik. nu ben ik zwanger van nr3 en we weten dat het een jongen wordt en we gaan het jayden noemen,betekent geschenk heel toepasselijk omdat we voor deze zwangerschap een miskraam hadden gehad. als dit een meisje was geweest hadden we haar rony genoemd kort maar stoer en je hoort het bijna nooit!
ik heb even gekeken op die sites. mijn naam komt maar twee keer voor de afgelopen 17 jaar (margrieta) mijn dochtertje heet eileen en dat komt wel wat vaker voor maar de laatste jaren minder schijnt het.