bijzondere namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door tweeling, 15 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    mijn zoon heet jesper, die hoor je wel vaker, maar kirstin hoor je niet zo vaak! voor de derde heb ik al wel een meisjesnaam.... ik ga haar vernoemen! ( naar mijn overleden zusje) maar voor een jongen...pff zou het niet weten!

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Hee, wat leuk! Mijn nichtje heet Kirsten. Die hoor je inderdaad ook al niet vaak. Kirstin heb ik ook nog nooit eerder gehoord.

3. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik hou ook erg van aparte namen, maar wél kort. Geen "kitch-namen". Mijn zoon heet Dano (tweede naam is Fabian) en mijn dochter Ayla. (tweede naam Vianne).

Ons derde kind is een meisje, en voor haar hebben we ook een aparte naam, die aansluit bij de vorige namen. Als ze een jongetje was geworden had ze Bodhi geheten. (Sylvian als tweede naam).

4. grummelke

grummelke Actief lid

13 jul 2006
    223
    0
    0
    mijn zusje heet liona die naam hoor je ook nergens alleen maar ilona

groetjes grummelke

5. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Leuk die namenteller.....wij willen ook geen top 20 naam. Voor een meisje zijn we er al uit...voor een jongen nog niet helemaal. Okee, we zijn vroeg, maar we hebben ook lang genoeg op deze zwangerschap mogen wachten dus genoeg tijd om al weg te dromen over jongens en meisjes namen. Vind het vooral ook belangrijk dat het niet een al te moeilijke naam om uit te spreken moet zijn...zodat iedereen -tig keer moet vragen....hoe? Mijn vriend heeft dit zelf nl ook en vind dit wel vervelend. En het moet gewoon goed klinken met achternaam.

Groetjes, Eva.

6. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hebben jullie wel eens van Saphira (nee niet de Opel Saffira :p) of Cyrelle gehoord?
    Vond ik ook wel knap bedacht door mn zus hihi :)

Racebabe

7. radna

radna Bekend lid

3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    wij hadden voor een meisje June Evy, Evy gebruik je dan in de praktijk toch niet echt, en June hoor je volgens mij ook niet zo vaak, en omdat ik in juni uitgerekend ben vonden we t ook wel heel leuk.

Voor een jongen hebben we ook een korte naam die je ook niet erg veel hoort

maar t blijft moeilijk die namen, je moet t er eerst al samen over eens worden en t moet ook nog leuk zijn als je kind volwassen is, moeilijk moeilijk, maar ja we zijn eruit hier!

8. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Onze dochter heet voluit Amanthis(uitspraak AmEnthis) Marylsa, allebei aparte namen, er zijn in heel nederland maar 3 meisjes met de naam Amanthis.....het betekent Godin van de Zuidzee(en ook wel: Bemin God)

9. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
  10. melanietje

melanietje Actief lid

19 feb 2007
    288
    1
    0
    cliff

11. Niet meer actief

Fayan of Yayan

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mn zusje heet mindy, is ook wel een aparte naam

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wij hebben vrienden die hun zoontje heet 'Kick'. Niet mijn smaak persoonlijk, maar als je vraagt om aparte namen.... ;)

Ik vind zelf Rowin en Neo mooie jongensnamen. Helaas houdt mijn wederhelft helemaal niet van alles wat in zijn oren ook maar enigsinds apart klinkt, dus bij ons is het best een strijd geweest. Joey was voor mij de naam waarmee ik Davy, Ringo (zo wilde hij hem noemen :rolleyes: ) etc. kon voorkomen :)

Het is me best tegengevallen om een naam te vinden die je allebei okay vind hoor! Ik hou best van iets wat 'anders' klinkt (tot op zekere hoogte) maar voor mijn man hoeft dat juist weer niet ;)

15. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Ik vind voor een jonge Diam erg leuk, maar ben bang dat ze hem dan Dian gaan noemen, of dat hij 30 keer zijn naam moet gaan zeggen voor dat ze hem dan goed hebben verstaan !

Gr

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wij vinden de volgende meisjesnamen erg apart... of we ons kind zo zouden noemen is een andere vraag ;)
    Jara (spreek uit als djara)
    Jana(spreek uit als Djana)
    Jenna(= djenna)

17. ken een jongen die heet boelo, vind het zelf niet wat maar misschien vind jij t wel leuk :D

18. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    En ik ken een klein meisje met een hele erge voornaam, vind het zo... tja.... zo..... niet mijn smaak! Ik vraag me af hoe ze daar op zijn gekomen. :rolleyes:

Haar naam is... hou je vast....

DOCUS !

Juist ja, die van alfred joDOCUS kwak.... :(

19. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Alfred Judocus Kwak... dat was ook het eerste waar ik aan dacht!

Ik vind Jara, Jana en Jenna mooie namen, maar dan wel gewoon op z'n Hollands dus zonder de 'd' ervoor uitspreken.

Deel Deze Pagina