Ik heb een vriendin die ik inmiddels 6 jaar ken. Toen ik haar net leerde kennen ging ze met een man en die relatie was nog slecht te noemen (meneer had losse handjes) Desondanks waren ze bezig zwanger te raken, wat een half jaar lang niet lukte. Relatie ging stuk; zij maakte het uit en ze kreeg hierna een nieuwe vriend. Ook dit was geen goede relatie trouwens.... Ook die relatie ging stuk. Hierna heel even iets korts gehad en toen, tot mijn grote verbazing, sprak ze weer geregeld af met ex nr 1: meneer met de losse handjes. Ik heb haar meerdere malen gezegd dat ik van mening ben dat mannen met losse handjes vaak niet veranderen. Het kan, maar ik heb te vaak gezien dat dit vaak alleen in het begin is en uiteindelijk alles weer terug bij af is. Zij beweert dat hij echt is verandert, nou ja prima... Er is echter een patroon bij haar. Als ze vrijgezel is, dan kom je niet van dr af. Heeft ze een nieuwe lover, of in dit geval haar oude terug, dan hoor je helemaal niks van haar. Ja af en toe, maar verder moet al het contact van mij komen. Nou ben ik heel eerlijk tegen haar geweest hierover en heb haar ook verteld dat het mij stoort. Ze was zich van geen kwaad bewust, maar verbetering is er ook niet. Ik heb haar ook verteld dat ik haar alle geluk en liefde van de wereld gun, maar ik echt denk dat ze een fout begaat met deze gozer Ik snap gewoon niet dat iemand haar nieuwe relatie boven haar vriendinnen zet. Ze wil graag peetmoeder worden van mijn kindje en ze was hier ook de eerste keus voor, maar op deze manier gaat dat niet gebeuren. Ze heeft mijn zoontje maar 2 keer gezien sinds zijn geboorte en ze woont 10 minuten verderop. Vriendinnen die in een andere stad wonen hebben hem vaker gezien Wat moet ik hier nou mee? Ik heb geen zin in een vriendschap waarbij alles van mijn kant moet komen. En om eerlijk te zijn heb ik ook geen zin om haar weer op te moeten rapen als het mis gaat, want dit heb ik al veel te vaak gedaan. In mijn ogen krijg ik er niks voor terug. Aan de andere kant vind ik het zonde van de 6 jaar.... Wat zouden jullie doen?
Verwachtingen bijstellen en je energie steken in vriendschappen waarbij het wel werkt. Je hebt het aangegeven, dat peetmoeder verhaal zou je haar nog kunnen vertellen en verder: go on 6 jaar is zonde, maar dit ook.
Ik snap je wel een beetje. Zo gaat het ook altijd met een neef/goede vriend van m'n man. Als hij vrijgezel is komt ie regelmatig langs. Maar in een relatie zien we hem niet. De druppel was afgelopen weekend toen hij m'n man liet stikken op t feestje van z'n 30ste verjaardag. Wij hebben besloten om hem nu links te laten liggen. Doet ie ook bij ons en we hebben geen zin om nog vaker gekwetst te worden. Sterkte er mee...
ik had ook hele goeie vriendin, ken ik al járen. ook zij ging van relatie naar relatie en elke keer als ze een vriendje had dan zag ik dr nooit. en zodra dat stuk was gelopen dan stond ze weer voor mn deur en wilde ze weer vanalles gaan doen samen. heb er een punt achter gezet, hou er niet van om een 'vriendin te zijn voor verveling' met andere woorden, altijd een goeie vriendin, en niet alleen wanneer het haar uitkomt.
Ja zo voelt het inderdaad Ik baal hier wel echt van, want het is verder een leuke meid, maar ik heb nu ook gewoon geen tijd meer voor dit soort vriendschappen.... Ik begin straks met een hbo studie, ben net moeder geworden, een relatie waar je altijd aan moet blijven werken, andere vriendschappen.... Zoals NooNoo zei, 6 jaar is zonde maar dit ook. Heb alleen geen idee hoe ik zoiets vertel. Of gewoon dood laten bloeien?
Ik heb t dood laten gaan. En toen ze na maaaaanden ermee aan kwam dat ze me nooit zag heb ik gewoon gezegt dat een vriendschap van 2 kanten moet komen en t voor mij nu gewoon klaar is Succes! Is niet makkelijk na zoveel jaar, maar je energie hierin steken is zonde. Je heb genoeg (belangrijkere) dingen om je energie in te steken
wat een rare reacties allemaal mijn man gaat ook boven mijn vriendinnen en gelukkig denken mijn vriendinnen daar hetzelfde over je bouwt tenslotte een leven op met je man/vriend en niet met je vriendinnen
Nee, snap ik, maar ik neem aan dat wanneer je vriend je bont en blauw heeft geslagen dat je dan wel je ei kwijt wilt bij een vriendin? Nou sorry, daar gaat voor mij de deur dan mooi dicht bij haar deze keer. Een vriendschap komt van 2 kanten. Al mijn vriendinnen, op 1 na, hebben een vriend en een enkeling ook al een kindje en die kunnen wel fatsoenlijk contact houden. En zij wonen ook nog eens in een andere stad (ben onlangs verhuisd van de ene naar de andere stad). Mijn vriend en kind komen ook boven mijn vriendinnen, maar mijn vriendinnen zijn ook belangrijk voor mij. Net als dat de vrienden van mijn vriend belangrijk zijn voor hem. Ik wil ook helemaal niet alles met mijn vriend bespreken (hoge hakken kunnen hem echt niets schelen ) en daar heb je dan vriendinnen voor. Zonder mijn wijffies voel ik me eenzaam, daar ben ik heel eerlijk in. En er zijn zat meiden die er net zo over denken; zie zoveelste geopende topic