Ik weeg 61 kg en heb nog een buikje, dus een vrouw van 100kg zal echt niet dun ogen hoor. Mijn moeder is 1.85 en weegt 85kg en zelfs zij ziet er dik uit!! (enorme buik en dunne benen figuur), dus nee die extra kilo's zie je wel degelijk, maar ieder zijn mening. De een vind maat 36 al anorexia lijkend en een ander (waaronder ik) vind maat 42 al enooorm (voor mijzelf dan).
Ik kan niet zeggen dat ik iemand met maat 42 dik vind, of iemand met maat 36 dun .. Ik ken ook iemand die heeft maat 42 waarbij het vet niet op 1 plaats zit maar verdeeld over de hele lichaam waar door ze dus totaal niet dik oogt ... Dat wil ik zeggen met die 100kg, je bent niet gelijk dik omdat je dat gewicht hebt je moet eerst naar de persoon kijken voordat je daar over kan oordelen ... maar goed dat is mijn mening Mensen die afvallen kunnen ook in de kilo's gewoon langzaam afvallen maar in hun vetpercentage wel veel afvallen dus je kan niets zeggen over iemand zijn maat of aantal kilo's
Ik vind bikini's bij stevige vrouwen niet mooi. Vaak zie je ook nog eens dat het broekje oid te strak is dat de vetribbels er overheen vallen. Gewoon geen porem. Ik ben zelf ook niet een slanke den, en heb ook aardig wat vetjes op m'n buik ( zat het maar wat meer verdeelt ) en draag dus ook geen bikini maar een leuk badpak of een tankini.
Het zou wat zijn dat je je omdat andere mensen "het er niet uit vinden zien" jij je zelf maar zou moeten verbergen? neej belachelijk,ik zeg eerlijk ik zelf zou geen bikini aan doen heb dan ook maat 52 en nee das niet voor mij(vind ik zelf ben ontzettend onzeker over mij lichaam)MAAR in een badpak ga ik echt wel van ik heb het ook warm,ik wil ook genieten van het water. Zolang iedereen zijn mening in zijn hoofd houd en niet overdreven gaat staan staren enz dan is er niks aan de hand en dan zouden veel meer mensen op het strand verschijnen(dik dun kort lang)omdat ze zich niet zo beswaard voelen door andere mensen
kwestie van perceptie ook als je zelf 120kg weegt.. dan is 100kg al een stuk aangenamer weeg je zelf net 55kg.. dan is 100kg gelijk aan tientonner waarschijnlijk. overigens heb ik gewoon een wat minder mini-broekje dat scheelt ook... niet zo eentje met touwtjes aan de zijkant maar gewoon een hipster achtig model maar dat soort dingen moet je altijd even uitzoeken als je voor de spiegel staat hier zit het spek vooral op buik en heupen.. en dat zit dan gewoon braaf netjes weggestopt en heb ik toch een hippe bikini want met van dat uithangende spek.. dan trek ik het dus mooi niet aan he en voor de zeurpietjes over kg's en maten: mt40 hier en ja dat zal voor velen enorm zijn... maar er zijn jaren geweest dat ik uberhaupt niet ging zwemmen omdat ik het zelfs niet vond kunnen in een badpak dus ik ben erg blij met mijn hipsterbroekje in maatje 40 en ca. 80kg/178cm
100 kg ziet er niet altijd dik uit zeker niet veel vrouwen of mannen gezien die 100 kg wegen en de wij die zo veel wegen zijn net zo goed mens en als iemand zich prettig in een bikine voelt als ze 100 kg wegen waarom niet lekker doen ieder persoon ziet er anders uit net zo als jij en ik en wie ook ieder heeft wel zijn gebreken en iedereen voelt zich ergens niet goed onder maar vind niet en zeer zeker niet dat alle vrouwen die 100 kg wegen er gelijk dik uit zien nee dun zijn we niet maar DIK vind ik gelijk zo erg overdreven en dat doet vele vrouwen pijn om te lezen zeg dan liever mollig ofzo maar goed dat is jou mening en zo heeft ieder een ander mening gelukkig o ja en ik draag lekker een takini met broekje
Mommieof2: Prachtig!! Helemaal goed! Ik vind het ontzettend jammer dat je zo lang het gevoel hebt gehad dat je je moet verbergen, en vind het superstoer dat je het voor je kindje hebt om kunnen draaien. Dat was vast niet makkelijk! De meiden die problemen hebben met een maatje meer op het strand: Hoe wil je je kindje ooit zelfvertrouwen aanleren als je zelf in het beeld trapt dat iedereen eruit moet zien als een barbie of ken? Als je jezelf bedekt voor je "verschrikkelijke dijen, putten, strepen, etc."? Zelfs al ben je zelf maatje 0 en prachtig, dan nog kan je je kind ontzettend onzeker maken over zijn/haar figuur omdat je je zo laatdunkend uitlaat over dikke/lelijke mensen. Wat een onzin van ons om je zo te schamen voor je lijf en het je kindje door te geven. Btw. ik heb zelf een eetstoornis gehad omdat mijn mamma zo met haar figuur worstelde en tijdens mijn pubertijd met ook mijn figuur (H&M: 38/40). Ze bleef er maar over door gaan, ook nu nog (ik "draag echt rond", mijn schouders zijn "voller"... ieder detail wordt bijgehouden). Ik probeer me er maar niet aan te storen. Het is nu háár stoornis (ik heb besloten niet meer zo achterlijk te doen, het hielp). Net als de stoornis van de maatschappij dat we allemaal hetzelfde confectiemaatje moeten hebben. Mijn beste vriendin is best wel dik, en ik vind haar prachtig! Ze is gezond en een vreselijke lieverd en een ontzettend mooi mens... binnen en buiten. En die heeft echt geen maatje 50 meer, hoor....
Kan mij geen ruk schelen of iemand er wel of niet uitziet op het strand of in het zwembad. Daar kom ik helemaal niet voor, ik kom om lol te hebben en lekker te zwemmen. Ik heb maat 40-42 en ik zie er ook niet lekker strak uit in mijn bikini, maar gelukkig heb ik die tijd dat ik me daar druk over kon maken, allang achter me gelaten. Wel zo relaxed. En ik ben juist blij dat er nog genoeg andere mannen en vrouwen zijn die het geen moer kan schelen.
ik zou zelf als ik wat dikker was geen bikini aan doen, maar dat is gewoon omdat ik mijzelf daar dan niet lekker in zou voelen. als een ander dat wel kan, is dat mooi en zeg ik doen. en ik vind oudere mensen in een bikini ook niet mooi en ja dan krijg je hier te horen wat kan jou dat schelen, niks maar ik mag wel zeggen dat ik het niet mooi vind.
zou het eerlijk gezegd ook niet snel doen. Inderdaad, als je er schijt aan kunt hebben gewoon doen, maar ik zou me niet echt happy voelen als ik het er zelf niet uit vond zien...
Er zijn ook nog altijd mensen die aan het zogenaamde "perfecte" plaatje voldoen en veel aandacht krijgen. Mensen vergeten vaak dat die mensen ook vaak onzeker zijn en zo leuk is het niet om altijd lastig gevallen te worden door kerels. Dat werkt nogal op je zenuwen na een tijdje. Zo is er dus altijd wel wat......
ik kleed me naar waar ik me fijn bij voel en wat past bij mijn figuur. Maar in MIJN ogen. wat anderen vinden: prima. Ik voel me met mijn pringlesrollen niet echt bikiniwaardig, dan voel ik me gewoon niet op mijn gemak. maar een leuke tankini en Taliaa hopst over het strand hoor. En na mijn zwangerschap droeg ik van die correctiehempjes en wijdere shirts, omdat IK me daar prettig bij voel. En nu weer heerlijk strakke shirtjes, want nu wil ik juist weer pronken, haha. En dat wil ik ook aan isabella meegeven: draag waar jij je gemakkelijk in voelt. Kijk een hotpants kleedt mij ook niet mooi af En daar voel ik me ook niet gemakkelijk in.
Mommyof2: en zeg nou zelf.. Zo verschrikkelijk is mt 40 niet en zon is goed voor de psoriasis staat mij bij? @Anna: enge nadeel van "ik vind oude mensen in bikini niet mooi" is de vraag wanneer je precies zo oud bent En waneer je dus je bikini in de kast moet gaan leggen .) Overigens.. Feit dat dikke mensen zich niet fijn voelen in hun badpak is natuurlijk ies met de algemene opinie. Voor zelfde geld hadden we juist dik mooier gevonden dan slank
ik denk dat ik maar naar afrika ga voor een maand en dan ik me bikini ga rond huppelen daar word je tenminste aanbeden als "volle vrouw" en als ik terug kom is me ego zo gegroeid as the size of texas ahahahhahahaha