Net voor de 700e keer de film Titanic uit 1997 gezien, blijft leuk! In de laatste scènes zie je foto's van Rose terwijl ze slaapt (theorien verschillen daarover) en gaat ze naar het wrak wat weer in orginele staat is. Daar staan allemaal mensen op haar te wachten. En ja wel, kom ik achter na 700 keer dat het mensen zijn die in de film zijn omgekomen! Serieus na 21 jaar zie ik dat pas! Waar heb ik al die jaren naar zitten kijken?!
Oh ik wist niet dat er meerdere theorieën waren. Ik dacht dat ze die nacht terug ging naar haar geliefde (overleed). Welke theorieën zijn er dan nog meer?
Dat ze alleen maar zou slapen, er zijn zelfs mensen die de productiemaatschappij hebben gevraagd met wat er met die scène gebeurt en die krijgen te horen dat het meerdere opties kunnen zijn en dat ze dat uit mogen maken wat. Eigenlijk moet ik bekennen dat ik er al die tijd vanuit gegaan dat ze gewoon slaapt
Ik dacht ook gewoon dat ze sliep, maar dood zou ook wel kunnen. Wel lullig dat ze dan de eeuwigheid moet doorbrengen op een schip die haar dikke trauma's heeft bezorgd. En dan denk je: "maar Jack is er!" Maar die kende ze ook maar 3 dagen of zo voordat hij doodging. Dus daar ben je lekker mee wanneer je er na een paar maanden daten achterkomt dat je helemaal niet bij elkaar past. Zit je dan samen op een schip.. voor eeuwig! ... of denk ik nu te ver door?
Dit heb ik ook altijd gedacht, en daarom moet ik ook altijd zo huilen bij die scène (bij het zien van die foto’s al, want daaruit blijkt dat ze haar belofte heeft waargemaakt en een geweldig en avontuurlijk leven heeft geleid). Overigens hebben de kledingmakers de witte jurk die ze in die scène draagt ‘Heaven’ genoemd, dus de boodschap lijkt me duidelijk.
Ik dacht dat ze sliep, nooit verder over nagedacht dat er theorieën over zouden kunnen zijn. Maar misschien gaat ze wel dood ja... Alleen die mensen had ik wel herkend
Ik dacht ook altijd dat ze dood ging. Vind ik voor mezelf ook logischer. Opgewacht door alle mensen van toen. Weer terug bij Jack.
Ze gooit eerst die lelijke ketting in het water. Daarna gaat ze dood, warm en oud, in een bed. Net zoals ze beloofd heeft. Toch?
Ik dacht juist wel dat ze daar dood ging en ervoor droomde van hoe het had kunnen zijn. Omdat ze 'de last' van de peperdure ketting altijd bij zich heeft gedragen en daar los laat. Ik dacht 'er valt een enorme last van haar schouders, Ze heeft haar verhaal verteld en ze gaat heen, warm in een bed zoals ze hem beloofde al die jaren eerder'. Zo zie ik het tenminste. Blijft een prachtige film.
Ik heb ook altijd gedacht dat ze doodging. Er is een stukje waarin Jack in het water ligt te dobberen en zij op die houten plank. Dan wordt er door hem voorspelt: You’re going to get out of this...you’re going to go on and you’re going to make babies and watch them grow and you’re going to die an old lady, warm in your bed. Not here...Not this night. Do you understand me?
nee ze gooide die ketting juist echt in de zee. Dat vind ik wel mooi. De film begint omdat ze puur een juweel zoeken. En dan komt er zo'n enorm verhaal achter weg. En dan smijt ze hem uiteindelijk alsnog in de zee Al de moeite van het zoeken uiteindelijk alsnog voor niks