Hallo allemaal, Ik heb een leuke voorraad afgekolfde borstvoeding in de vriezer. Ik moet over 1,5 week weer werken, maar merk nu dat ik maar 780 cc in totaliteit heb. Ik ga twee dagen werken, dus heb dus voor 1 week genoeg. Balen, nu kan ik dus elke dag gaan kolven om nog eens 780 cc bij te kolven/sparen. Hoe hebben jullie dit gedaan? Is het mogelijk om het met flesvoeding aan te vullen? Ik had het liefst voor twee weken genoeg gehad omdat ik uit ervaring merk dat ik niet zoveel af kolf op het werk. Ik zit enorm tegen werken op en dan ook nog zo'n minimale voorraad. pfffffffffff.. sorry, misschien dat iemand een goede tip heeft. Groetjes Lycke mama van Joris ( 13 november 2007 ) en Sophie ( 16 april 2010 )
Ik kolf vrij veel per sessie, maar probeer ook een voorraad aan te leggen (voor echt volle dagen, dus ik wil dan minstens 2 liter hebben staan). Ik kolf op werk steeds twee borsten terwijl ze er thuis eentje per voeding zou drinken. Verder kan je 's ochtends nog een keer extra kolven, als je tijd hebt nog als je thuis bent na de eerste ochtendvoeding. En als je sporadisch merkt dat ze bijvoorbeeld een keertje wat minder trek had dan normaal, dan kan je die borst nog extra leegkolven. Je borsten moeten trouwens misschien ook wennen aan kolven. Ik ben er vroeg mee begonnen om beetjes af te kolven omdat ik veel te veel melk had en erg veel pijn. Maar als je bij 3 maanden voor het eerst een kolf op je borsten zet, zijn je borsten dat natuurlijk niet gewend. O ja. Ik kan je verder nog aanraden om als je twee borsten per keer wilt kolven, die GELIJKTIJDIG te kolven (dus dubbelzijdig). Ik heb gemerkt dat dat meer op levert dan omstebeurt, want dan komt de TSR bij de tweede borst niet zo goed/snel meer.