Dilemma bezoeken geemigreerde vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 25 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Een heel dierbare vriendin is 4 jaar geleden met haar gezin gemigreerd naar een plek 2400 km hiervandaan. Ivm herkenbaarheid laat ik even in het midden waarheen, maar het is niet echt een toeristisch gebied het is niet een plek waar ik graag met vakantie ga.
    Het eerste jaar zijn we er met de auto heen gereden.. Dat is niet voor herhaling vatbaar, zo vreselijk lang in de auto met kinderen.
    Het tweede jaar hebben we halverwege afgesproken, dat was best gezellig. Het derde jaar zijn ze naar Nederland gekomen.
    Nu zijn wij eigenlijk dus weer aan de beurt om daarheen te gaan... Maar ik zie het eigenlijk niet zitten. Vliegtickets in de schoolvakanties zijn 3000€ voor het hele gezin, dan is ons hele vakantiebudget voor 2017 erdoorheen als we dat doen. Rijden zie ik ook echt niet zitten. Maar om haar niet te zien een jaar vind ik ook zo rot.. En dan zitten we volgend jaar weer met hetzelfde dilemma.

Wie heeft er ervaring met vriendschappen op afstand en op bezoek gaan? Hoe doen jullie dat? Ik wil mijn vriendin blijven zien, maar ik wil ook leuke vakanties hebben met mijn gezin!

2. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Verwacht jouw vriendin ook echt dat jullie je 'gezinsvakantie' opofferen om bij haar langs te gaan?
    Ik denk dat als je emigreert je ook moet incalculeren dat de contacten uit je thuisland minder zullen worden toch?! In elk geval de real life contacten.
    Ik heb ook n vriendin die naar Amerika is geeemigreerd. Ik heb contact met haar via de mail, Facebook en whats app. En als ze in NL is ontmoeten we elkaar soms (als het ervan komt, want zij wil dan natuurlkkk ook familie en andere vrienden zien)

Als ik jullie was zou ik de verwachtingen duidelijk naar elkaar uitspreken maar er echt geen big deal van maken..

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Is het ook geen optie om het aantal km delen door 2/3 dagen en tussendoor overnachtten in een goedkoop hotel?

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Jawel, dat hebben we ook gedaan. Maar 3 dagen heen en 3 dagen terug rijden met kleine kinderen is ook niks en het kost ook vakantiedagen..

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Waarom bezoek je je vriendin niet een keer alleen?
    Buiten het hoofd seizoen zijn de vliegtickets een stuk goedkoper. Op die manier kan je in de vakantie met je eigen gezin genieten.

6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Is het geen optie om je vriendin alleen te bezoeken? En dan buiten het hoogseizoen. Dan kun je alsnog met je gezin op vakantie want dat scheelt erg veel geld.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dit idd.. Een vriendin van mij is juist naar Nederland geïmmigreerd en is een paar maanden geleden voor een paar tientjes met het vliegtuig op familiebezoek geweest.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ja nou ik euhm kan mijn man en kinderen niet zo lang missen vrees ik... Ik ben ook niet zo'n held met vliegen. Bij wie moet ik dan in zn knie knijpen tijdens de landing:D Misschien over een paar jaar als de jongste zelfstandiger is. Omdat er geen directe vlucht bestaat ben je al gauw 1,5 dag aan een enkele reis kwijt, dus ff voor een weekend gaat ook niet.

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

En eventueel vliegen in andere vakantie periodes? (herfst, kerst of voorjaarsvakantie? Vaak is het dan veel goedkoper.
    Het is begrijpelijk met kleine kinderen zoveel dagen alleen maar rijden zwaar is.
    En misschien alleen gaan?

10. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Tja ik zou het dan toch bij wat minder elkaar zien houden en veel skypen. Maar zij hebben toch ook nog andere familie en vrienden in nl? Dan komen ze wellicht zelf met een bepaalde regelmaat naar nl?

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ze hebben het zelf niet heel breed daar, met een jong gezin en schoolgaande kinderen. Meeste familie gaat daarheen op visite. Als ze naar NL komen , gaan wij naar ze toe uiteraard, maar is niet jaarlijks helaas.

12. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Jullie staan in principe 'quitte': jullie 1x daarheen, zij 1x hierheen. Dus in principe zou je ook kunnen voorstellen om vaker ergens halverwege of op een andere toffe vakantiebestemming af te spreken, toch? Ook omdat het leuk is voor de variatie?
    (Sowieso zou ik in het rijtje juist nu weer halverwege verwachten. Jij naar hen - halverwege - zij naar hier - halverwege - jij naar hen - halverwege - zij naar hier.. etc. ?)

Dat zou misschien een oplossing kunnen zijn voor de komende paar jaar om samen vakantie te vieren op een andere bestemming dan een van beide thuislanden? En dan over een paar jaar eens zonder kinderen (eventueel wel met man) een midweek/week naar haar toe gaan in het laagseizoen en eigen gezinsvakanties nemen in de zomer?

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vanaf nu om het jaar?

Dit jaar een keer overslaan, volgend jaar ergens middenin afspreken voor een gemeenschappelijke vakantie en dan over 3 jaar er een keer alleen naar toe vliegen.

14. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Spreek met je vriendin een lang weekend of midweek in het midden af...... En het went best zonder kinderen een paar dagen weg.

15. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Waarom moeten man en kinderen In hemelsnaam mee, het is toch jouw vriendin. Ik bezoek m'n beste vriendin in Verweggistan ook alleen, mijn man bezoekt zijn buitenlandse familie ook alleen. En ze komt ook alleen hier heen. Soms gaan we ook samen hoor, maar jemig, ik moet er niet aan denken om hem altijd mee te hebben of om altijd met hem mee te moeten... Dan zag ik haar inderdaad nooit meer.

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Een weekje moet toch wel lukken?

17. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Uhm nou ik heb er meerdere in het buitenland en ik ga 9 vd 10 x dan alleen.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou toch alleen gaan.. dan maar even doorbijten.
    Je gehele vakantie budget er doorheen jagen en dan nog geen fantastische gezins vakantie hebben zou het mij miet waard zijn.
    Hier dus alleen of niet.. en buiten dat zou ik mijzelf echt niet verplicht voelen jaarlijks te moeten gaan.
    Logischer is vaak dat de geëmigreerde vaker naar thuis land komt ivm familie bezoek.
    Andere optie zou zijn dat je beide halverwege soort van stedentrip afspreekt. Beide korter reizen en goedkoper en een echt lang weekendje weg gevoel voor beide. Kosten deel je ook zo, je investeert beide in jullie contact.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou ook alleen gaan. Leuke nieuwe ervaring ;)

20. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Lekker zelf gaan zonder je gezin. Voor jou een heerlijk weekje weg. Even bijtanken en bijkletsen met je vriendin. Jouw kids kunnen prima een weekje zonder je. Veel goedkoper en kost veel minder energie van iedereen. :)

Deel Deze Pagina