Alternatief Samsung?

Discussion in 'De lounge' started by hippydepippy, Jun 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik word he-le-maal gek van mijn Samsung (Galaxy S4 mini), hij is nu bijna 2 jaar oud en ik mag gelukkig bijna een nieuwe uitzoeken maar pfff dat ding is zooo langzaam! Heb er al een sd-kaart in zitten maar zelfs die is inmiddels vol. Als ik iets film moet ik daarna 5 minuten wachten totdat mn telefoon het verwerkt heeft ofzo voordat ik het terug mag kijken.

Nu vraag ik me af... is er een goed alternatief voor de Samsung?

Een iPhone wil ik niet want zo'n glazen scherm is écht niks voor mijn onhandige acties.. weet zeker dat ik die op dag 1 al van de trap laat vallen ofzo.
    Kun je inmiddels in de HTC One al een sd-kaart doen?

2. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    ik heb een huawei p6.. heerlijk!

Het instaleren van de app cleanmaster wil ook nog wel eens helpen om een hoop verborgen zooi te verwijderen

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wat heb je er allemaal op staan dan dat je sd kaart al vol is ;). Hier ook een s4 mini, grote sd kaart en als ie vol is met foto's maak ik een back up. En dan is ie gewoon weer snel. Anders een keertje terugzetten naar fabrieksinstellingen.

4. hippydepippy

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Valt heel erg mee wat erop staat, alleen heeeeel veel foto's en filmpjes.. Neem me iedere keer voor om een externe harde schijf te kopen zodat ik daar al mn foto's op kan zetten maar het is er nog niet van gekomen :) Zat er idd al aan te denken om een grote sd kaart te kopen voor de volgende telefoon, deze is volgens mij maar 8GB.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Kijk, als je een andere telefoon wil kopen, helemaal prima natuurlijk, maar denk dus niet dat het aan Samsung ligt ;)

6. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

Apr 20, 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier na jaren Samsung over naar de Sony de z3 compact. Had ik jaren eerder moeten doen. Betere batterij. Betere foto's films etc. Geheugen heb ik een kaartje voor van 32. Helemaal blij met dit toestel

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    zit het hem niet in dat er gewoon veel te veel op je telefoon staat?
    dus 95% van alle foto's en filmpjes eraf halen en op je laptop zetten zou misschien al heel veel schelen.
    ik heb zelf ook de s4 mini, nu een dik jaar en nergens last van, ben er eigenlijk nog wel blij mee.
    maar ik zet regelmatig alles over omdat ik ook bang met dat mn telefoon kapot gaat of hem kwijt raak en dan ben ik zeker alles kwijt :D

verder kan ik je niet helpen, ik zweer bij samsung :D

8. hippydepippy

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Is niet alleen het geheugen, weet dat dat komt door mijn foto hoarding maar ik heb al jaren Samsung en vroeg me af of er inmiddels al goede alternatieven zijn. Iedere keer neem ik me voor om bij contractverlenging een sim-only abonnement te nemen maar iedere keer is na 2 jaar m'n telefoon gaar.

9. Mamia

Mamia Actief lid

Dec 3, 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen mini nemen? Ik had voorheen ook een mini, maar die zijn veel minder in kwaliteit vergeleken met een gewone galaxy s telefoon. Inmiddels heb ik de gewone s5 & er erg tevreden mee :) nooit mr een mini voor mij!

10. hippydepippy

Apr 23, 2013
    2,331
    3
    38
    Achterhoek
    Ooh en zie nu net dat in de Galaxy S6 geen sd kaart kan.. Echt tijd voor wat nieuws..

11. Mamia

Mamia Actief lid

Dec 3, 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak trouwens gebruik van dropbox voor de backup van films/foto's. Ze worden automatisch opgeslagen, hoef ik nix mr over te zetten (is ook een gedoe..)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Maar wat is nog meer een probleem dan? Als mijn telefoon bijna helemaal vol zit is ie ook heel traag. Een keer terugzetten naar fabrieksinstellingen kan echt helpen, kan best zijn dat je telefoon helemaal niet gaar is.

Hier trouwens sim only en los mijn telefoon gekocht, was goedkoper. Maar ik koop nooit het nieuwste van het nieuwste.

13. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Even een tip: het heeft ook met de ram geheugen te maken ;) zit standaard intern op het toestel (dus niet het opslaggeheugen) Hoe groter het ramgeheugen is hoe sneller je toestel met alles werkt. Overigens ligt het er ook helemaal aan wat je eisen zijn voor een toestel.

14. sr07

sr07 Actief lid

Jan 13, 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb HTC one mini 2. Helemaal tevreden mee. Je kunt er losse geheugenkaart in doen. Helaas wel vaste batterij maar heeft Samsung ook geloof ik. En minder hoesjes te verkrijgen. Wel goede foto's en snel.
    Succes met de keuze.

En idd zijn de mini's van Samsung iets minder qua functionaliteit.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,173
    23,252
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik had hetzelfde probleem met mn Galaxy S1, met mn Galaxy S3 mini. Gingen echt niet lang mee. Vielen zomaar uit op de meest vreemde momenten. En het is ook mn wekker, niet handig als je foon dan 's nachts gewoon uitgaat. Durfde geen Samsung meer aan en heb nu de HTC One 8. Daar kan in elk geval een sd kaartje in. Ben er heel tevreden over!

16. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Staar je niet blind op een sd kaart. Een s6 heeft standaard 32gb tov de reguliere 16gb. Bovendien krijg je er 15gb (altijd) gratis online opslag bij en 2 jaar gratis (daarna 2€ pm dus prima te overzien) 100gb bij. Maakt het totaal op 147gb aan opslag. Online opslag betekend ook niet afhankelijk van een sd kaart die snel kapot gaat en altijd al je gegevens bij je hebben (telefoon, laptop, tablet)

Bovendien zijn de problemen die je noemt niet door Samsung maar door je eigen gebruik. Je hebt een toestel wat niet genoeg kan voor dat wat je er mee wil doen. Dat kan met elk toestel gebeuren, als je het "verkeerde" toestel kiest. Vergelijkbaar met 6 huishoudelijken apparaten aansluiten terwijl de electiciteit er 4 trekt, dan schiet ook je stop door. Met een telefoon is dat niet anders :). Zou je aanraden in ieder geval een groter ram geheugen te nemen en liefst ook een grotere interne opslag.

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier ook een Samsung Galaxy S4 mini en heb daar geen last van en heb toch ook enorm veel foto's erop staan.
    Heb het nu sinds een tijdje gekoppeld aan Dropbox wat ook op mijn laptop en op de vaste pc van man staat, dus kan soms wel eens wat oudere foto's van mijn telefoon afgooien en dan staat het nog altijd op de laptop of pc, erg handig!

18. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    790
    116
    43
    Huawei Ascend P7 vind ik een goed alternatief

19. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik heb Huawei (model wat nu niet meer te krijgen is). Super tevreden mee.

20. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

Feb 26, 2015
    1,576
    298
    83
    Eindhoven
    Ik ben heel blij met mijn sony xperia z1 compact.
    Mooi scherm, snel, niet zo belachelijk groot, waterdicht, goeie kwaliteit camera... heb er wel ook een sd-kaartje in zitten, want ik maak véél foto's.

Overigens is het ding ook van glas, dus ik heb er een beschermhoesje omheen zitten. Laat het ding namelijk veel te vaak vallen.
    Overigens heb ik m een keer kapot laten vallen, precies met t hoekje op mn tegelvloer. Dat werd vergoed door mn inboedelverzekering!

Maargoed, Sony Xperia: groot fan!

Share This Page