En dan bedoel ik de Geestelijke gezondheidszorg. Ik zit, helaas, sinds 2 wkn in de ww. Nu kwam ik een leuke vacature tegen bij de thuiszorg maar dat is dan als zzp-er. Ik heb gesolliciteerd op meerdere zorgvragen uit de vacature. Die zorgvragen en het zelfstandig werken spreekt me heel erg aan. Daarnaast lijkt het me ook wel ideaal dat ik mijn werktijden voor een groot deel zelf in de hand heb. Nou had ik gisteren al naar de organisatie gebeld met een aantal vragen en zo werd er o.a. verteld dat wanneer een client afbeld, ik voor die tijd niet betaald krijg. Dat ik ook niet betaald krijg als ik ziek ben oid. Maar hoe zit dat dan allemaal? Ik zal eind december begin januari met verlof gaan. Krijg ik dan wel een zwangerschapsuitkering? Buiten al deze praktische vragen vroeg ik me ook af of iemand hier dit wel eens gedaan heeft en wat voor jou de voor en nadelen hieraan waren?
Dan moet je je volgens mij aanmelden bij verschillende instanties / verzekeringen voor b.v als je ziek wordt, arbeidsongeschikt blijft, pensioenopbouw etc. Maar hoe of wat precies kan ik ook niet vertellen...
Een collega van mij heeft het een tijdje gedaan maar die is toch weer terug bij ons in het team gekomen... Vooral het feit dat ze de ene week 40 uur werk had en de volgende 2 weken maar 4 uurtjes. Dat vond ze helemaal niet fijn werken.
Als zzp-er moet je jezelf verzekeren voor ziekmeldingen enz ook je pensioen en alles moet je zelf regelen. Dat moet je dus ook in je uur tarief doorrekenen. Hoe dat zit als een client zich afmeld ligt aan het contract. Ligt aan de voorwaarden die hun eraan hebben. Je moet je als zzp-er wel eerst aanmelden bij de KvK en BTW nr hebben. Voor die regels moet je even op de KvK kijken. Soms kan UWV je ook helpen met alles op te starten.