Hoe komt de baby eruit mama??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mammaaa, 21 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    En daar kwam de vraag...
    onze dochter van 5 1/2 jaar is ervan overtuigd dat de baby in mijn buik is gekomen omdat ze een wens had gedaan wij een wensput..
    Voor nu vonden we dat een prima idee ;)
    Maar vandaag kwam de vraag: hoe gaat die er dan uit?

    Ik had nog niet eerder erover nagedacht dus het overviel me.(bij het restaurant van de hema haha) Ik heb haar verteld dat de babydokter me daarbij gaat helpen en daar was ze op dit moment oké mee..

    Maar nu mijn vraag? Hoe hebben jullie dit verteld? We zijn best open tegen haar dus zou er niet omheen draaien als ze meer vraagt maar ben vooral erg benieuwd naar hoe jullie het verteld hebben..
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou voorstellen dat ze hem eruit wenst :roflmao:.

    Geen ervaring maar ik denk dat ik zou uitleggen dat mama’s een babygaatje hebben en dat de baby daar uitkomt.
     
    Buko, MissFluffy, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Zou wel handig zijn ;) ze heeft het alleen in een kerstwinkel gewenst in december haha
     
  4. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Onze kids van 7 en 9 zeiden zelf altijd dat je hem uitpoept.. We hebben het daarbij gelaten, tot de oudste nu meer info vroeg. Nu heb ik gewoon gezegd dat de baby uit de vagina geperst wordt (uitgelegd dat dat de meisjes plasser is)

    Hij vond het een prima antwoord en is weer tevreden :D

    Oh en op de vraag hoe de baby er ín komt, heb ik geantwoord door seks van een man en vrouw samen. Heb hem nog gevraagd of hij wilde weten wat seks is, maar nee ik dit antwoord was voldoende (gelukkig:roflmao:)
     
    Lara123 en Mammaaa vinden dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik zeg nu: de dokter gaat de baby uit z'n huisje lokken doordat mama een prik krijgt.

    Tot nu toe tevreden, maar vraagt hij meer dan neig ik meer naar de baby komt uit de vagina kant
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  6. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Hier ook verteld dat mama’s een baby gaatje hebben. En dat als de baby groot genoeg is, dat gaatje heel groot kan worden en de baby er uit kan. De oudste 2 weten inmiddels ook dat weeen daarvoor zorgen en dat die best pijnlijk kunnen zijn. De jongste van 4 weet dat niet omdat ze dan heel verdrietig wordt, want mama mag natuurlijk geen pijn hebben
     
    EvitaDedu, G89 en Mammaaa vinden dit leuk.
  7. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Ik heb een keizersnede gehad en krijg er nu waarschijnlijk weer een, ook kids van 5,5 die de vraag stelden.. ik heb het litteken kunnen laten zien en verteld dat de dokter een snee in mijn buik gaat maken... ze zijn nog niet bekend met de vagina (zijn jongens) dus we laten het maar even zo...
    Oh en de baby is er ingekomen door speciaal te knuffelen haha
     
    EvitaDedu en Mammaaa vinden dit leuk.
  8. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Onze zoon vroeg dat laatst ook en ben gewoon eerlijk geweest.

    Er zijn twee manieren dat een baby geboren kan worden:
    Keizersnee of via de vagina.

    Uitgelegd dat een vrouw twee gaatjes heeft. Eén om te plassen en één voor de geboorte van een baby.
    Op het moment dat de baby er klaar voor is dan krijgt mama heel veel buikpijn en dan wordt het "baby"gaatje steeds groter zodat de baby er beter door heen past. Soms lukt dat niet of kan het niet om welke reden dan ook en dan kan een baby ook via een keizersnee ter wereld komen.

    Nu is mijn zoon 7,5 jaar en ze hebben een tijdje geleden al een beetje seksuele voorlichting gehad in de klas, dus daar is al het één en ander besproken.
     
  9. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Poep jij niet?




    Hier ook de oudste verteld dat hij door het babygaatje is gekomen, en hoe dat werkt.
    Maar dat zijn broer en zus dmv een keizersnede zijn geboren.

    Later komen termen als vagina wel aan bod.
    De middelste vroeg me laatst hoe die baby er eigenlijk in kwam.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  10. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Je kan ook vragen, wat denk je zelf? Krijg je soms de leukste antwoorden. Tja en als ze dan zeggen weet ik niet dan maar eerlijk :o:
     
    Lara123, Poolvos, Kolibrie2 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou gewoon vertellen hoe het zit ipv in mysteries te praten en ze zelf te laten verzinnen dat het misschien wel via de navel zal gebeuren. Hier kwamen dat soort vragen rond de 2-3 jaar, en ze weten nu allebei prima (op een manier geschikt voor hun leeftijd) hoe een baby in de buik komt en hoe een baby er uit kan komen.

    Wij lazen bv ‘Ik vind jou lief’ van Sanderijn van der Doef.
     
    Madelie, Sado, Vlinderbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Zo zijn wij ook begonnen inderdaad :)
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  13. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Nou, ik weet niet waar jouw poep uit komt? Maar bij mij in elk geval niet uit mijn vagina ;)
     
  14. Sterre01

    Sterre01 Fanatiek lid

    29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Hier kwam dochter (3) er zelf mee, ‘als je met je been schud dan komt de baby er uit’ volgens dochter komt de baby uit Mn been.
    Oudste van 11 weet het natuurlijk wel, die heeft de eerdere zwangerschappen ook mee gemaakt natuurlijk.
     
  15. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook volop die vragen.

    Ik heb geantwoord met:
    Als een man en een vrouw elkaar heel lief vinden kunnen ze speciaal (bloot) knuffelen. Alleen grote mensen doen dat en dan kan er een baby komen in de buik van de vrouw.

    Zoontje is net 4, dus vond dat even voldoende voor nu.

    En over hoe de baby eruit komt :

    Mama's hebben 3 gaatjes, 1 om te poepen, 1 om te plassen en 1 baby gaatje.
    Mama krijgt dan pijn in haar buik en gaat naar het ziekenhuis en dan helpt de dokter om de baby uit de buik te krijgen via dat gaatje.
    En hij weet dan dat dat via mn vagina gaat.

    Had ook eerst gevraagd hoe hij zelf dacht dat het ging en kreeg als antwoord: ja mama als ik dat al wist hoefde ik het niet aan jou te vragen:roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  16. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Nee maar we hebben wel drie gaatjes ;)
     
  17. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik heb gezegd dat we een plasgaatje hebben en een babygaatje. En dat de baby daar dan uit komt.
     
  18. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik ben altijd eerlijk geweest, geen sprookjes eromheen verteld. ;)
    Wel op hun niveau, maar ik ging er altijd vanuit dat ze er aan toe waren als ze het uit zichzelf gingen vragen.
     
  19. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Klopt, maar we hadden het over de geboorte van een baby vanuit de vagina en die heeft twee gaatjes. Mijn zoon is 7,5 jaar en weet echt wel dat poep uit de anus komt.
     
    kly073 vindt dit leuk.
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier word t wederom een keizersnee, dus heb gewoon gezegt dat ze via mn buik eruit komt doormiddel van een operatie. (Mijn dochter is 8jr) :)
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina