Labrador vraagje help!

Discussie in 'De lounge' gestart door liebrando, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Even een vraagje. Wij hebben vanmiddag een blonde labrador pup gekocht een reu. Wij hadden eigenlijk verwacht dat ie heel hyper zou zijn, maar hij is zo lui als wat. Is dat wel normaal? Hij is 7 weken, hij ligt rustig op zijn kussen voor de kachel, kijkt af en toe even op als je wegloopt maar verder zit er niet veel energie in.

Misschien dat iemand mij kan vertellen of het normaal is? anders zal ik morgen de dierenarts eens moeten bellen. Hij is net gekeurd door de dierenarts hebben paspoort enz erbij, maar toch ben altijd gewend dat pups zo hyper zijn.

2. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    heeft ie sinds thuiskomst gegeten, gedronken, gepoept geplast etc? da's wel erg belangrijk... is 7 weken verder niet errug jong? (ik twijfel een beetje, dus vergeef me als het een gekke vraag is..) en anders misschien nog even met de fokker bellen? waar heb je hem vandaan?

3. danip

danip Niet meer actief

Dat lijkt me niet helemaal normaal. Dat ie nog niet los is gekomen dat kan, hij moet nog wennen, maar zo'n jonge pup (te jong om op te halen) hoort niet lui te zijn. Waar heb je hem gekocht? Een echte goede fokker? Want anders kan je die even bellen.

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    je hebt een baby!!!! en ja zo als alle baby's slapen ze veel.
    misschien een idee om de even te verdiepen in honden?
    en zeker op puppiecursus gaan!
    van mensen zo als jij gaan mijn nek haren nu al recht op staan.

5. Loe

Loe Niet meer actief

hier zegt een eigenaar van een labrador: normaal is eerder 8-9 weken. Maar belangrijk is of hij zijn inentingen heeft gehad. Ik zou maar even goed informeren en inderdaad opletten of hij zijn behoeften ook gaat doen en gaat eten/drinken. Anders echt even naar de dierenarts.

6. liebrando

hij is 7 weken zeiden ze, alle pups gingen al weg hij en zijn zusje waren nog over en vanmorgen is zijn broertje opgehaald. Zij hebben meerdere nesten gehad en die pups werden overgegeven aan de opleiding voor blindengeleidenhond. Dus ik neem aan dat alles goed is. Hij kwam even bij hun thuis meteen naar me toe, knabbelde op me vingers enz.....In de auto was ie enorm rustig en nu ook. Hij heeft geplast toen hij thuis kwam bij ons rond 7uur, daarna heeft ie een beetje water gedronken en een paar brokjes maar gehad voor de rest ligt ie te luieren op zijn kussen.

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Doe is even normaal man!!! :x
    Wat een reactie!

8. liebrando

Hij heeft zijn entingen gehad, hij moet volgende maand weer een enting hebben, hij heeft wormenkuren gehad, moet volgende week weer nieuwe hebben.hij heeft een paar brokjes gehad en wat water gedronken, geplast toen hij hier net aankwam, nu niet meer.

9. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    pfff...dacht ook hetzelfde... niet direct vanuit aannames reageren he?...

ts: klinkt als een pup die onder de indruk is van alles wat ie vandaag heeft meegemaakt en daardoor moe is.. als ie maar eet en drinkt mag ie best wel slapen...hou wel goed in de gaten of ie blijft plassen... verder zou ie morgenochtend toch wel wat alerter moeten worden, anders zou ik even naar de da gaan..heb je voer van de fokker meegekregen?

10. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    idd vond ik het ook jammer dat de pup zoveel sliep, het is inderdaad een beetje een baby.
    veel plezier met jullie nieuwe gezinslid!!!

11. liebrando

Ga jezelf even lekker vervelen zeg!

12. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Pup`s slapen nog erg veel als ze zo jong zijn. Daarnaast is jullie pup nog erg onder de indruk van alle veranderingen die hij heeft moeten doorstaan. Morgen zal hij vast al actiever zijn. Zo niet dan even naar de dierenarts ter controle.

13. liebrando

Oke bedankt ik zal het even goed in de gaten houden anders bel ik morgen meteen even.

ja puppyvoer van pedigree

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik ben geen kenner, dus ik kan je ook niks zeggen!
    Maar als je het niet vertrouwd, kan je altijd even de dierenarts bellen toch?
    Succes en geniet lekker van jullie kleine moppie!

15. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    klinkt prima... gewoon lekker genieten! vast een schatje!!! :D

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dude, doe ff normaal ey. Al verdiep je je in honden, niet elke hond is hetzelfde kwa gedrag en je weet vantevoren niet wat voor hond je in huis haalt en daar kan je ook geen info over vinden op internet.

Als ik informatie zoek over honden staat daar ook het hoofdstuk "mijn hond beweegt amper en kijkt af en toe op,heeft wel geplast maar is lui" niet tussen. doe ff normaal zeg.

@ TS; vind hem ook wel erg jong nog, bij ons waren de honden die we kregen altijd 10 weken.

17. liebrando

Ik had verwacht dat hij meteen helemaal hyper zou wezen, dus had me er op ingesteld en de kids uitgelegd hoe en wat. Maar hij vind alles wel best.

Dank je wel!!

18. liebrando

Hm zal eens even kijken of ik wat over de leeftijd van het verlaten van het nest kan vinden. Hoor van meerdere dat ie wel erg jong bij de moeder weg is.

19. liebrando

Ohh genieten doen we zeker, de kids zijn helemaal happy met hun maatje!

20. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    klop dat maar even af op onbehandeld hardhout! hahaha..morgenochten zie je een puppie die denkt: 'Let's taire this place down"...hahaha... en voor je het weet wordt overal aan geknaagd...hihih:D

Deel Deze Pagina