Ben eigenlijk helemaal op, en zal de vk eerder iets willen doen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamavanJordy, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi,

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Ik ben nu 37,4 weken in verwachting van ons derde kindje. Net als bij de vorige 2 zwangerschappen heb ik nu weer bekkenklachten, alleen is het dit keer veel heftiger voor mijn idee. Fysio heb ik gehad, maar die kan nu niks meer voor mij betekenen, moet haar na de bevalling weer terug bellen.
    Ik slaap bijna niet meer, heb dus ontzettende last van mijn bekken en buik. Bij activiteiten harde buiken en soms ook alleen maar als ik ga verzitten of zo. Ik kan ook bijna niet meer voor mijn andere kids zorgen. Ook lopen gaat bijna niet meer als ik even gezeten heb. Moet dan echt zeg maar als het ware tegen mezelf zeggen van ga lopen en kan dan bijna de ene voet niet voor de andere zetten. Ook het optillen van vooral mijn libeen lukt bijna niet of soms helemaal niet.
    Kortom het word me gewoon teveel allemaal. Mijn mannetje is ook bang dat ik na de bevalling iets over hou aan mijn bekken en dat ik dan helemaal niet vooruit kan.

Nu moet ik dinsdag weer naar mijn eigen vk toe. En vroeg me af of ze al iets voor me kunnen betekenen? Ben dan op 1 dag na 38 weken. Kijken of er ontsluiting is of het al aan het verweken is, strippen of door sturen naar het ziekenhuis voor evt. inleiding (dat wil mijn mannetje nameijk erg graag).

Alvast bedankt.

Oja en bij de eerste ben ik met 39 weken bevallen en met de tweede met 39 weken en 4 dagen. Hoe groot is de kans dat ik nu ook weer rond die tijd zal bevallen? Ik weet wel dat er in principe geen voorspelling over gegeven kan worden, je beeb komt wanneer de tijd daarvoor is maar was toch benieuwd. De eerste 2 waren overigens jongens en nu is het een meid. Weet niet of dat er ook nog mee te maken kan hebben?

Groetjes Bianca

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi bianca,

Je moet het zeker voorstellen! We strippen liever niet voor de 40 wkn maar we kijken wel naar de gehele situatie! Er kan altijd gekeken/gevoeld worden of je rijp bent!
    Hoelang deze dame van plan is om te blijven zitten weet alleen zij....

Groetjes Imke

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi Imke,

Ik ben inmiddels vandaag bij mijn vk geweest en heb gevraagd of ze iets voor me konden doen. Inleiden doen ze alleen eigenlijk op medische indicatie en dat was het volgens haar niet erg genoeg zeg maar voor. Ze raadde het ook af omdat het meestal geen fijne bevallingen zijn, voor zover een bevalling fijn kan zijn.

Ze heeft wel gekeken en de boel daaronder is al goed aan het verweken, onze meid zit inmiddels helemaal ingedaald (nog niet vast maar dat lagen de andere 2 ook niet) en daar kom die vervelende pijn vandaan, kon ze helaas niks aan doen. Had 1 cm ontsluiting nu. Dus er is wel iets gaande al, maar wanneer het doorzet? Ze schat de kans wel best groot in dat ik weer tussen de 39 en de 40 weken beval net als bij de andere 2.
    Ze wilde liever nog niet strippen nu omdat ze bang was dat ik alleen met buikpijn kwam te zitten. Misschien volgende keer.
    Ben nog door gestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg omdat ik ons meisje al een paar dagen wat minder voel. En wat denk je, lig ik daar en begint ze als een gek te bewegen haha. Verder was daar alles goed.

Bedankt voor je antwoord. We zwangeren nog even door in de hoop dat het niet lang meer duurt.

Deel Deze Pagina