Meer kans op miskraam na 1 miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door 1979kik, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    België
    Hallo

Na 9 maanden was ik zwanger maar op 6.5 weken is ontdekt dat het vruchtzakje gestopt is met groeien op 4 weken. Doordat het zo snel gestopt is zegt men gyn dat het tijdens of vlak na de bevruchting al mis ging en dat wijst op een heel slecht vruchtje..
    Hij zei dat weinig mk'n genetisch bepaald zijn dat de natuur dit in mijn plaats heeft beslist. Hij ziet ook geen enkel probleem naar zwanger worden in de toekomst.
    Hoe meer ik echter op forums zoek naar gelijkgestemden over het hebben van een mk, valt me op dat er veel na de eerste nog verschillende mk' hebben gehad..
    Ook al zegt men gyn van niet maar is het zo dat je na één mk een verhoogde kans heb om er nog minstens één te krijgen?

Het maakt me echt ongerust..

groetjes,

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Nee de kans is niet groter. Elke cyclus is de kans 15% dat je zwanger word. Elke zwangerschap is de kans 15-20 procent dat deze eindigt in een miskraam dit is vrij hoog.
    Je lichaam heeft je wel laten zien dat het zwanger kan worden en dat is een goed teken!

Imke

Deel Deze Pagina