Bil- en beenspieren trainen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door seetje, 24 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seetje

seetje Lid

26 okt 2006
    75
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hallo dames,

Zoals de meeste van jullie ben ik inmiddels ook aan het uitdijen ondanks dat ik redelijk goed op mijn eten let, inmiddels +6 kilo. Nu vroeg ik mezelf af of thuis je gewoon je bilspieren en beenspieren mag trainen, bijv. grondoefeningen, squads, lunges e.d. Ik wil namelijk proberen er een beetje vorm in te houden, ha ha ha ha

Ik hoor graag van jullie

groetjes

2. Niet meer actief

Hey meis!

Die termen die je gebruikt ken ik niet :oops: maar je mag gewoon thuis je bil en beenspieren trenen...ook je buikspieren in je zei mag je trainen, dat is zelfs goed voor extra ondersteuning van je buik! ik ben gaan sporten op de sportschool toen ik weer zwanger ben geraakt...iedereen spreekt dat tegen, maar ik heb uitgebreid met zon medewerker een programma doorgelopen die ik gewoon mag doorlopen, cardio en fitnis...cardio mag je niet te lang en je moet gewoon goed luisteren naar je lichaam...fitnis kun je heel veel nog doen, als je je middenbuikspieren maar niet te veel hoeft aan te spannen..en steps wordt afgeraden ivm bekken.,...ik heb daargeen last van, maar goed ze zullen het wel weten, dus laat ik dat gewoon achterwege!

dus trainze ;)

liefs Pjetje

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ja hoor mag (niet overdrijven natuurlijk). Ik moet zelfs mijn beenspieren trainen omdat ik ivm mijn bekkenklachten krachtsverlies in mijn benen heb gekregen. Door het trainen van je beenspieren schijn je de boel zelfs in evenwicht te kunnen houden..

4. Niet meer actief

Wat zijn goede oefeningen om je benen en billen te trainen voor thuis als ik vragen mag?

liefs Pjetje

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ehmm geen idee, ik zit altijd bij de fysio op zo'n been apparaat :oops:

6. seetje

seetje Lid

26 okt 2006
    75
    0
    0
    Omgeving Breda
    Een ontzettend goede oefening voor de billen is de squad en de lunges, moet je maar even googlen. Staat meestal precies uitgelegd op van die fitnesssites. Grondoefeningen zoals beenlift, fietsbeweging met 1 been liggend op je zij, etc zijn ook goede oefeningen. Zie bijvoorbeel deze site http://www.fitness-island.com/oefeningen/billen1.shtml
    De squads en lunges kun je ook zonder gewichten doen.
    Succes ! ;)

7. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik heb het van de week toevallig gevraagd aan de vrouw die bij de fitness werkt.
    Ze zei dat je het volgende beter wel en niet kan doen als je zwanger bent:

Niet:
    - lunges -> uitstap (dus eerst links uitstappen en dan weer rechts uitstappen en zakken -> is slecht voor bekken!
    - rechte buikspieren
    - Liggend op je zij en je been gestrekt ver omhoog duwen, voor je bilspieren. Dus de grote beweging. Is slecht voor je bekken en spieren rondom, die rek je als het ware uit.

Wel:
    - de kniebuig/ squad (dus net alsof je op een franse toilet gaat zitten, met je billen naar achter dus!)
    - schuine buikspieren
    - Liggend op je zij en je been gestrekt minimaal omhoog duwen, voor je bilspieren. Dus KLEINE stukjes op en neer bewegen.

8. seetje

seetje Lid

26 okt 2006
    75
    0
    0
    Omgeving Breda
    super dat wilde ik nou precies weten, gaan we lekker squaden, werkt meestal wel super !

Deel Deze Pagina