Misschien maak ik me zorgen om niets hoor, maar ik wil het toch graag zeker weten. Deze weken was ik zo misselijk dat ik een paar keer mijn tablet foliumzuur niet heb kunnen slikken. Verder slik ik het trouw. Omdat ik nog in de 'kritische' eerste weken zit vraag ik me af of het echt de groei van mijn kindje beinvloed heeft.
tja ik heb het ook weleens niet geslikt.. en niets aan het handje bij de laatste echo overigens is foliumzuur volgens mij geen garantie dat het goed gaat en je krijgt via je normale voeding ook gewoon foliumzuur binnen (vit. b11 als ik het uit mn hoofd zo goed zeg) dat scheelt zou me er niet superbezorgd over maken
't Wordt geadviseerd omdat dan de kans kleiner is op een kindje met bijv een open ruggetje. Maar het geeft geen garantie dat het dan altijd goed gaat. Ook andersom, zijn er genoeg vrouwen die nooit foliumzuur hebben geslikt en gewoon een gezond kind krijgen. Dus het advies is: probeer het zo trouw mogelijk in te nemen, maar geen paniek als het om wat voor reden niet gaat.
volgens mij is dag echt geen ramp hoor enne ik dacht niet dat foliumzuur invloed heeft op de groei hoor, volgens mij vooral tegen een open ruggetje
geen zorgen hoor , toen zwanger van mij dochter 5 jaar geleden niemand zei dat ik het moest slikken en dus niet gedaan ,een gezonde dochter hier
Ik heb het ook niet altijd geslikt. Ik had er eigenlijk al voor mijn zwangerschap mee willen beginnen maar had niet verwacht dat ik zo snel zwanger zou worden dus ben er mee begonnen toen ik al zwanger was. En omdat ik zolang ziek ben geweest (spugen, misselijk etc) heb ik ook niet alles binnen gehouden. Gelukkig wees de 20 wkn echo uit dat alles goed was met ons ventje!