heb ik talent??

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik ben het 's avond uren facebooken of zpen best wel zat. Het wordt wel eens tijd dat ik me met iets anders bezig houd wanneer de kinderen op bed liggen. Laatst wat schildersspullen gekocht en gisteravond mijn allereerste schilderijtje gemaakt. Ik vind em best goed gelukt. Hij is nog lang niet af maar vinden jullie ook dat ik er best wel talent voor heb? Achtergrond is dus nog niet af, t gaat even om het figuur.

Bijgevoegde bestanden:

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik vind het erg mooi gelukt... Mooie kleuren.

Vond je het leuk om te doen?

3. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Ja!

Investeer in een goed boek over de menselijke anatomie (waar botten en spieren lopen enzo), dat is z'n geld meer dan waard.

De schouder/nekpartij is goed gelukt, het hoofd vind ik iets minder (het oog komt wat hard over terwijl de rest zo zacht is).

4. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Het hoofd vind ik ook lelijk maar dat kan ik niet meer veranderen helaas. Ogen kan ik nog wel verzachten. Bedankt voor de reacties :))

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Het hoofd doet me denken aan oud Egyptische tekeningen, weet even niet hoe dat heet maar die gezichtsuitdrukking. Vindt het wel kunstzinnig staan, niet alles hoeft altijd natuurgetrouw te zijn voor mij.

Vindt wel dat je talent hebt, maar het belangrijkste lijkt het me dat je het leuk vindt. Tenzij je je kunstwerken direct wilt gaan verkopen voor groot geld ;)

6. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Het ziet er wel leuk uit. Doet een beetje egyptisch aan.
    Maar maakt het uit of je talent hebt? Het gaat toch om dat je het leuk vindt wat je doet?

7. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik moest ook meteen aan Nefertiti denken.
    Vind het wel leuk. Zou wel de ogen nog even oefenen.

8. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ach je weet wat ze zeggen: Het is kunst als iemand zegt dat het kunst is.

Ik vind dat je zeker talent hebt.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik vind het voor een eerste schilderij absoluut niet slecht, eerder goed!! Of je talent hebt? Ik zou (als leek) zeggen: ja.

Maar belangrijker nog vind ik of je het leuk vond om te doen?

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Je doet het in ieder geval beter dan dat ik het zou doen. Het gezicht is vrijhard en hoekig en het oog is schuin en kijkt nog al boos terwijl de rest veel zachter is.

Het onderste deel van de jurk vibd ik het mooiste stukje en ik vind dat je goed op weg bent. Misschien in het gezicht en achþergrond meer diepte.
    Ben benieuwd als het klaar is!!

11. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

12. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Je tekent mooier dan de gemiddelde persoon denk ik, ik denk als je goed investeert in boeken etc, je je zelf heel goed en positief kan ontwikkelen :)

13. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Het oog komt hard over omdat het zwart omlijnd is waarbij in de rest van het schilderij geen zwart gebruikt wordt. Het hoofd is niet lelijk, maar valt door het oog uit de toon (leg er maar iets over het oog heen en het geheel verandert). Als je een oog en-profil schildert is het aan de ene kant "bol" en maar aan één kant een "puntig".

Ik ken bijna alle "regeltjes" maar heb helaas geen talent :(.

Koop een schetsboek en ga oefenen op de ogen, oren, handen en voeten, ze zijn zo klein maar kunnen een schilderij maken of breken.

Als dit echt je eerste schilderij is, zonder enige vooropleiding heb je zeker talent en is het echt de moeite waard om er meer in te investeren.

14. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ja! Vind het erg goed gedaan.

15. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ja ik vind het leuk om te doen !! Als ik nog een doek had, was ik gelijk aan mijn tweede begonnen. Hij is af, sommige dingen had ik anders gewild maar ik oefen ook nog maar een beetje met kleuren en kwasten. Ik zou het ook leuk vinden om er wat mee te verdienen. Dat komt nog wel. Voor nu is het nog slechts een hobby :)

Bijgevoegde bestanden:

16. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Gaaf, doet me ergens denken aan Matisse en Klimt geloof ik :)
    Ik vind dat 'buitenproportionele' oog juist leuk haha, het hoeft van mij niet allemaal zo waarheidsgetrouw. Maar ik weet niet wat je zelf graag ziet natuurlijk

17. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    En doe het in het begin zeker voor de lol en ga dan pas kijken of je er financieel iets mee kunt, want de lol is en blijft het belangrijkst :)

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier sluit ik me bij aan :)

Hij is mooi geworden.

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tja wat is talent? Je hebt mooi getekend, beter dan ik doe. Maar of dat dan meteen talent is? Talent is meer dan wat bovengemiddeld presteren.

Wat maakt het ook uit trouwens? Vind je het leuk om te doen? zo ja, investeer dan eventueel in lessen en je wordt beter en beter. Ook via boeken en gewoon door oefenen wordt je steeds beter.

20. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Je hebt er zeker gevoel voor en denk dat je met veel oefenen snel beter zal worden en een eigen stijl zal ontwikkelen.
    Vind er een leuke fantasie-achtige stijl aan zitten trouwens en dan hoeft het echt niet zo realistisch.

Zou zeker geen tijd meer verspillen aan social media als je zo kan schilderen! ;)

Deel Deze Pagina