Tja, dan hadden ze maar beter hun hersens moeten gebruiken. Kan wat mij betreft niet hard genoeg worden aangepakt. Mafketels... En sowieso: de 12-jarige jongen die zo live op internet werd neergezet, komt daar ook zijn leven lang niet van af. Wat op internet komt, is net zo blijvend als die insta/fb verbanning voor Wahib. Lijkt mij zeer passend juist.
Ik vind het dus echt geen grap. Ik vind als meerderjarige op die manier een kind onder druk zetten en daarna zo hard uitlachen gewoon vernedering en treiteren. Ik heb het fragment niet gezien, maar begreep dat hij heel hard moest lachen toen die jongen zijn broek omlaag deed. Ik vind het echt walgelijk en wat mij betreft is die ban meer dan terecht. Dat gezegd hebbende, over een paar jaar is er, zoals jij al zegt, vast toch weer een ander medium dan instagram beschikbaar. Natuurlijk gaan er meer bn-ers de fout in, maar niet op deze manier op instagram. Als iemand onder invloed achter het stuur kruipt, mogen ze zich verantwoorden bij justitie. Als iemand op instagram een minderjarige overhaalt zijn geslachtsdeel laat zien, valt dat onder de gebruikersvoorwaarden van instagram (en ook justitie gelukkig).
Ik hoop dat ie de rest van z'n leven kranten moet rond brengen om aan z'n geld te komen. Fb en IG heeft heel terecht gehandeld.
Ben wel benieuwd of er vanuit Mocro Maffia productie nog wat komt? Verder heeft iedereen alles stop gezet, maar in die serie spelen die 2 droeftoeters toch ook mee?
De vraag was fout en kan niet. Punt. Maar het gedrag van slachtoffer zijn ouders vind ik misschien nog erger...
Hij gaat dood in het laatste seizoen (sorry spoiler). Lijkt mij wat betreft productie voor mocro maffia dus geen probleem. Die hele serie was al geschoten voordat dit gebeurde, net als vele andere series en films waarin hij speelt.
Het schijnt dat hij het joch helemaal niet op de “man” af heeft gevraagd zijn gevalletje te laten zien, maar dat het een potje slap geouwehoer was tussen Bilal en die andere gast. Het joch van 12 gooide zichzelf in de discussie begreep ik uit verschillende bronnen op Instagram. Ook al zou dat de situatie echt zijn geweest, dan is de reactie en het gedrag van Bilal alsnog volledig not done. Echt hoe hersenloos kun je zijn denk ik dan... hele carrière ook nog eens weggegooid door deze domme actie
Nee. Ze vinden het vooral erg dat ze nog geen geld hebben gehad. Zoon heeft een nieuwe telefoon zodat hij vaker live kan gaan om hiermee beroemd te worden. Sorry ik vind dat ziek. Je hoort als ouder je kind te beschermen en niet hiermee over de rug van je kind beroemd te worden..
Tjah, ik ben er niet bij, dus ik kan er niet over oordelen. Maar stel dat het waar is wat jij zegt. Dan is dat niet handig van die ouders. Maar het is zeker niet erger dan wat Bilal heeft gedaan. Nooit.
Ah, oké, dat wist ik niet (volg de serie niet), dat is voor de makers van MM dan nog weer een gelukje.
Het blijkbaar goedkeuren van de actie en zeker van je ouders vind ik wel erger.. Tuurlijk eerste plaats die 2 hadden die vraag nooit maar dan ook nooit mogen stellen. Daar krijgen ze hopelijk ook hun straf voor. Maar een beetje heropvoeden van de ouders kan ook geen kwaad.
Vreemd, zeker na hun verzoek om Bilal niet bij Beau op te laten draven. Dat ze de publiciteit opzoeken met hun zoon heb ik nog nergens voorbij zien komen.
Ik heb net wel een stukje op telegraaf.nl gelezen over het slachtoffer. Dat hij veel verdriet had, zich schaamde en er niet van kon eten. En dat er andere vloggers/instagrammers/influencers (of hoe het ook allemaal mag heten) hem ondersteunen.
Ze hebben zelf 2 rappers/influencers uitgenodigd en daar hun verhaal te doen. Ze gaan volgende week met Bilal praten. Jongetje zelf verteld het allemaal op Instagram
Ja dat stukje is dus uitgebreider. Maar echt ik vind het heel sneu voor het jongetje. Hij beseft de gevolgen hiervan nog helemaal niet. Dus nadrukkelijk, het is NIET dat jongetje zijn schuld. De ouders hebben dit ook niet gedaan. Maar ik vond het vooral bijzonder hoe de ouders met de situatie omgaan.
Tja, ik geef mijn dochters al jaren 'les' als het gaat om mediawijsheid. Gebruik dit soort voorbeelden hierbij. Maar wanneer één van mijn kinderen in een livestream door haar idolen zo onder druk gezet wordt, durf ik niet te beweren dat ze dan niet hetzelfde zouden doen als dit slachtoffer. Omdat het een ongelijkwaardige situatie is, omdat het kind gedwongen werd, omdat er een flink geldbedrag aan gehangen werd.
Dat is misschien bijzonder, en misschien anders dan wat jij of ik zouden doen. Maar dat maakt wat de ouders doen niet erger dan wat Bilal heeft gedaan. Overigens vind ik het niet vreemd dat er een gesprek gaat plaatsvinden tussen Bilal en het slachtoffer.