bilirubine gehalte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door irisnaomi, 22 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ja wij kennen elkaar idd van het juni topic (ik heb dit bij lange na niet gehaald ;)) Jesper was 3 weken te vroeg daarom was het ook zo erg dat zijn gehalte zooooo hoog was. Er werd meteen met woorden als mogelijke hersenbeschadiging gepraat :(

In principe hebben we het traject bij de kinderarts nu afgesloten maar wel met de afspraak dat ik meteen een afspraak mag maken indien nodig.

Hij is verder een mega vrolijke vent hoor (zie foto ;)) hij slaapt goed maar niet suf ofzo

Hij ziet niet altijd zo geel als op de foto dat is het vreemde

2. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Zeker door de opmerking zoals mogelijke hersenbeschadiging maakt ons heel erg onzeker. Hij is nu 8,5 maanden en hij zit bijvoorbeeld nog niet.

Misschien stel ik me aan hoor maar toch spookt het door mijn hoofd:(

3. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Babylove, mijn zoontje is ruim 3 wkn te vroeg geboren en dus ook met een torenhoog bilirubinegehalte opgenomen. De artsen hebben niks over hersenbeschadiging gezegd, wel dat hij ernstig ziek was. Ik heb me ook geen zorgen gemaakt of hij er iets aan over zou houden, misschien ook omdat ik zelf ook snel na mijn geboorte met precies hetzelfde verhaal ben opgenomen. Ik heb er niks aan over gehouden. Mijn zoontje ook niet, hij ontwikkelt zich enorm goed. Hij rolde met 4 mnd, kroop met 6,5 mnd, stond met 8,5 mnd, liep vanaf 9,5 mnd overal langsaf en een maandje later achter een loopwagentje. Zelf zitten doet hij echter pas sinds een goede 11 mnd. Hij had het gewoon te druk met andere dingen.

Als jouw ventje lekker in zijn vel zit en zich goed ontwikkelt, dan hoef je jezelf geen zorgen te maken. Hij doet de dingen in zijn tempo. Mijn zoontje is motorisch sterk en snel, maar zegt bijvoorbeeld geen woord. We weten dat hij het kan, maar hij neemt op dit moment geen tijd voor het praten. No worries, alles komt op zijn tijd.

Heeft iemand (kinderarts, cb) na zijn opname en bij controles ooit nog een vermoeden van een hersenbeschadiging uitgesproken?

4. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ja inderdaad volgens mij ben jij toen als eerste van de hele club bevallen! Ik heb juni ook niet gehaald, Joƫlle was 2.5 wk. te vroeg. Zat je ook nog bij de fb- groep juni 2014?
    Als jullie je echt zorgen maken zou ik het toch verderop zoeken, is ook begrijpelijk hoor. Wat zegt het cb er van? Je kun zo wel zien dat het een vrolijk mannetje is;) Hebben ze toen nog een hersenscan gemaakt? Daar hebben ze het toen bij m'n dochtertje wel over gehad om te kijken voor een evt. hersenbeschadiging maar is uiteindelijk niet gebeurd, weet niet waarom. Wat betreft zitten, mijn dochtertje zit ook nog niet, ze rolt eigenlijk pas sinds een paar weken goed om. En m'n nichtje is nu bijna 1 en zat een paar weken geleden voor het eerst, 11mnd. (uit zichzelf dan). Dus wat dat betreft denk ik dat je je niet zo'n zorgen hoef te maken, elk kind neemt zijn eigen tempo.

Deel Deze Pagina