hoi kwebbel, ik stel mijn vragen maar even hier sinds deze week doet daimy een beetje raar na de fles... ze drinkt hem gewoon goed en rustig leeg, nix aan de hand, maar daarna als ik haar rechtop zet voor een boertje komt die meestal meteen, maar ongeveer 2 minuten na de fles begint ze echt helemaal in paniek te raken en te krijsen.ook overstrekt ze zich dan heel de tijd. het zijn geen krampjes want dan doet ze anders, en het is echt na ieder flesje. meestal heb ik dan een kwartier nodig om haar rustig te krijgen...maar wat het nou kan zijn? heb jij misschien enig idee? en de laatste dagen ligt ze ook af en toe te hoesten/kuchen, niet heel erg ofzo , net of ze een droge keel heeft. kan dit kwaad? en dan nog even een voedingsvraagje...ik gaf nutrilon hypo allergeen, maar omdat ze zoveel krampjes had raadde het cb me aan om te gaan vermengen met nutrilon omneo. dus we doen nu altijd 2 schepjes hypo allergeen en 2 schepjes omneo. alleen heeft daimy nu wat rode pukkeltjes enzo in der gezichtje, kan dit niet komen omdat ik nu niet volledig hypo allergeen geef? bij het cb zeggen dat het nog van de hormonen is, maar vroeg me toch af of het niet aan de voeding kan liggen? ze had dit namelijk in het begin niet.(ik geef hypo allergeen ivm astma/ecxeem in mijn familie) nu zeiden ze van het cb ook, dat we de hypo allergeen moeten afbouwen en dan ze dan helemaal omneo krijgt. maar is dit wel zo verstandig? want ik geef toch niet voor niets hypo allergeen? tis weer een heel verhaal geworden, maarja ben ook zo onzeker af en toe... alvast bedankt!
Hoi Sab, Ik las je verhaal al in ons topic. Vervelend hoor. Je zegt zelf dat het geen krampjes zijn. Overstrekken, trappen met de beentjes, gillen en onrust zijn vaak de krampjes. Hoelang ben je nu met de omneo bezig? Heb je het idee dat ze tijdens / na de voeding melk terug moet slikken? Spuugt ze veel? Doet ze zo na elke fles of op bepaalde momenten van de dag? Even wat vragen voor jou, maar zo krijg ik een meer volledig beeld. Hoesten /kuchen heb ik zo niet echt een verklaring voor. Het enige wat ik zo kan bedenken is dat er wat melk terug stroomt in haar mondje waardoor je een soort kuchje kan krijgen. Bij twijfel even met een deskundige overleggen. Wat betreft de pukkeltjes ik denk zelf dat het niet met de omneo te maken heeft, maar kan het vanaf hier moeilijk beoordelen. Afhankelijk van Daimy's klachten blijf je gemengd geven of ga je indien nodig meer omneo geven. maar zoals jezelf ook zegt je geeft niet voor niets hypo-allergeen. Ilja
hoi kwebbel, bedankt voor je snelle reactie! de omneo ben ik nu zon 2 weken mee bezig en dat ging eigenlijk heel goed, ze heeft weer iedere dag een poepluier en krampjes waren echt verdwenen. volgens mij slikt ze tijdens de voeding geen melk terug, ze drinkt echt heel netjes de fles leeg. gebruik tegenwoordig de dr brown flessen en dat leek ook echt te helpen. ze spuugt echt nooit, alleen gisteren dan, maar dat was volgens mij omdat ze zo overstuur was. dat in paniek raken doet ze echt alleen na de fles, gisteravond was even een ander verhaal , voor de rest is ze heel rustig en huilt eigenlijk nooit. alleen dan steeds na iedere voeding. zou het dan toch kunnen dat ze zo snel na de voeding krampen krijgt? ik geef trouwens ook sab simplex druppels tegen de krampjes. dus die pukkeltjes zijn toch van de hormonen denk je? wanneer zou dat ongeveer weg moeten trekken? oh dus ik mag ook gewoon gemengd blijven geven? want de omneo was eigenlijk meer omdat ze moeilijke ontlasting had, en dat gaat nu weer helemaal goed. daarom snapte ik ook niet zo goed dat ik nu van het cb helemaal op omneo moet overstappen. die vrouw zei dat als ze hypo allergeen nodig had gehad, dat we dan nu al hadden gemerkt dat ze uitslag zou krijgen over haar hele lijfje. (van de omneo) maar ik dacht dat je hypo allergeen gewoon moest blijven geven, een eventuele allergie kan zich toch ook op latere leeftijd nog ontwikkelen? dat kunnen ze nu toch niet uitsluiten? pff weer een hoop vragen sorry hoor
Moeilijk om nu te zeggen ja het zijn krampen. Krampen kunnen wel snel ontstaan zelfs al tijdens het drinken omdat de darmpjes dan al beginnen te werken. Maar als jij zegt dat het geen krampjes zijn denk ik ook niet dat het dat is. Misschien toch dat er zuur omhoog ik gekomen na de voeding wat pijnlijkkan zijn. Ook wel verborgen reflux genoemd omdat ze niet spuugd. Dit in combinatie met het kuchen. Maar nogmaals..moeilijk om zo te beoordelen. Mocht dit nu vaker gaan voorkomen zou ik het eens bespreken met het Cb of de Ha. Pukkeltjes van moeders hormonen kunnen pas na een paar weekjes ontstaan en kunnen ook weken aanhouden. Verschilt per kind. Ook als je flesvoeding geeft. Je ziet deze vooral in het gezicht. Vanwege astma in de familie zou ik zeker hypo-allergeen blijven geven. En als het poepen goed gaat en de krampen minimaal zijn kan je zelfs proberen om de omneo af te bouwen en kijken hoe Daimy het dan doet. Hypo-allergeen verkleint de kans op allergieen...dus lekker blijven geven. Ilja