Pfff, ik vind het zo lastig. Vorige week met onze kleine man naar het CB geweest voor controle en tweede vaccinatie. Onze kleine ligt vanaf 6 weken ingebakerd in Pacco. De puckababy hadden we eerst geprobeerd, maar dat was nog veel te los. Zelfs daarin wist hij zich nog overdwars in zijn ledikantje te draaien. Dus in de Pacco en dat ging en gaat goed. De arts bij het cb stelde voor om het te gaan afbouwen. Ik heb daar uiteraard zelf ook over nagedacht, maar het lijkt me nog zo vroeg, hij is nog zo onrustig en heeft er nu dus anderhalve maand van "geprofiteerd". Pacco afbouwen kan met een armpje los...nou dat was al geen succes. Dat armpje bleef maar waaien en wapperen, ondanks strak instoppen. Dus toch maar weer volledig ingebakerd. Een slaapzak hebben we ook al geprobeerd. Volgende week gaat onze kleine vent wennen op het kdv, twee aaneengesloten dagen per week. Lijkt me ook niet een lekker moment om te gaan afbouwen. Ze bakeren daar ook in, dus dat is het probleem niet. Maar ik zie er tegenop om het lang uit te stellen, volgens mij wordt het dan alleen maar moeilijker...en als hij straks zo sterk wordt, moeten we er misschien in één keer mee stoppen. Weet niet hoe dat dan gaat uitpakken. Ik heb al gedacht aan die sleepy wings. Veel losser, maar wapperen wordt moeilijker. maar als hij dan draait, dan heeft hij wel zijn armpjes "vrij". Ik denk namelijk dat dat wapperen er altijd in gaat blijven...vraag me niet waarom. Wat denken jullie? Nog even wachten tot hij gewend is op het kdv?
Ik herken je verhaal. Ook vanaf 6 wk in de pacco. Na de vaccinatie bij 4 mnd zijn wij gaan afbouwen. Hij sliep die nacht wel wat onrustig, maar niet meer zo als de eerste 6 weken. Ik heb ook afgebouwd met de vervolgdoek van pacco. Vooral gericht op de slaapjes van overdag. In de nachten deed ik hem nog helemaal in de doek. Na 2 weken sliep hij overdag met 1 en later 2 armpjes los en toen zijn we snachts overgegaan naar een dikke slaapzak met mouwen. Ik denk dat je het gewoon eens moet proberen, rond de 4 maanden. Dan schijnt het fladderen ook minder te worden. Dus nog even volhouden met de doek. Zodat het slaappatroon er goed inzit. En En dan er gewoon vertrouwen in hebben, op tijd in bed leggen en rustig weggaan. Ik ben er van overtuigt dat ze jou stemming aanvoelen. En lukt het vandaag niet, dan morgen nog eens proberen. En ik zou me richten op een slaapje, bv in de ochtend of middag. En dan vanuit de succeservaringen de andere slaapjes langzaam afbouwen. Succes!
Hier met 2 maanden moesten we afbouwen. Maar ligt nu nog wel veel te wapperen wat we nu oplossen met een dekentje. Bij de ene gaat afbouwen in één keer goed en bij de andere niet. Uitproberen denk ik.
Ik denk persoonlijk dat 3 maanden nog te vroeg is, helemaal omdat je al aangeeft dat het wapperen nog niet minder is geworden. Waarschijnlijk is hij er gewoon nog niet aan toe. Over een tijdje weer proberen en kijken wat er dan gebeurd. Wij zijn inmiddels sinds een maandje overgestapt van de pacco naar de ergo cocoon. Dit is een strakkere variant van de puckababy en bij ons gaat dit nu erg goed. Ook hier kan je de armpjes straks 1 voor 1 los doen maar ik ga dit pas doen rond de 5 maanden omdat mijn ervaring is dat de armpjes dan nog minder wapperen. Mocht het dan niet lukken dan ligt ze in ieder geval niet meer in de strakke pacco en kijken we wel wanneer het dan lukt. Komt vanzelf goed! Laat je niet overdonderen door het cb, je kindje is eraan toe wanneer hij eraan toe is en niet wanneer het cb dit zegt.
Ik zou ook nog even wachten. Als ze iets ouder zijn krijgen ze wat meer controle over hun armpjes. Wij zijn abrupt met 6 maanden gestopt toen zoonlief echt actief ging draaien. Het was even een paar dagen mopperen, maar nu weet hij niet beter en slaapt hij nog rustiger ook! Het is gewoon even wennen voor je babytje.
Ik zou ook nog even wachten. Wij zijn ergens tussen de 4 en 5 maanden "cold turky" gestopt met de Pacco. Hij begon wat tekenen te vertonen van rollen en ik wilde niet de hele nacht met het hart in de keel wakker liggen Hij rolt inmiddels al wel, maar nog niet in bed, dus op tijd gestopt. We hebben toen de overstap gemaakt naar een slaapzak van de Hema (donkerblauw met witte sterren) die door de dikte erg stug is. Dit beviel goed en we hebben weinig last gehad van de overgang.
Bedankt voor jullie adviezen. Voelde zelf ook al aan dat het "te vroeg" is. Ik laat het nog even zo, er komen voor hem en ons nu ook spannende weken aan