Zoveel negatieve verhalen lees ik helaas over het CB. Maar het kan ook anders! Bij mijn CB geven ze advies zonder dwingend te zijn, luisteren naar je en begeleiden ze je super wanneer het even minder gaat. De verpleegkundige is tof en de arts superlief!!! Ben zeer tevreden en ga er graag heen. Wie nog meer POSITIEVE verhalen over het CB?
hier zijn ze naar ons toe ook aardig en niet dwingend (hoor het ook af en toe anders) hier zeggen ze bijna altijd: ze mag meer eten. maar niet van: wat eet ze, ze moet meer eten. etc. toen ik mijn ma had, moest ik de week na de curretage ook naar het cb. de verpleegkundige vroeg hoe het was? want ik zag zo wit. mijn verhaal vertelt en ze leefde erg mee. mocht ook bellen als ik erover wilde praten. de keer erop vroeg zelfs de arts hoe het nu was? want ze had het gehoord (of gelezen in het dossier) en vond het zo erg etc. voor de rest vind ik ze ook meelevend en aardig.
Hier ook advies zonder dwingend. Moet wel zeggen dat het scheelt wie je hebt. Zo is het bij mij zo als ik bij mijn vaste verpleegkundige kom, dat ze weet wie ik ben en ik dus niet echt alles hoef te herhalen. (dochtertje mist een nier en heeft iriscoloboom). Zo ook kwam ze vlak na de geboorte bij mij thuis (andere woning als de eerste) herkende me meteen en wist ook nog dat ik toen bij schoonmoeders woonde en zei oh leuk nu lekker je eigen plekkie. Ook herrinerde ze zich nog dat Quinton als baby zo alert was en gaf aan dat het bij Chloe net zo was, als toen bij Quinton enz. Dat geeft me een goed gevoel, het idee en het gevoel wat je krijgt doordat ze aangeven je te kennen en herrineren. Vraagt bij bezoek ook altijd naar mijn vriend zijn studie of het goed verloopt. De arts daarintegen, voel ik me meer een nummertje bij, maar wel een aardig vrouw. Je ziet haar ook minder dat scheelt. Nu had ik van de week in inval verpleegkundige. En die vroeg of mijn zoontje (3 jaar) melk dronk, dus ik gaf aan nou hij lust het niet, probeer het te geven, maar hij neemt een nipje en thats it. Nou die blik, pff, ik had het gevoel alsof ze me een slechte moeder vond. Ik kan het hem niet dwingen of er in proppen:S. Vond haar dus wat minder. Maar mijn eigenste, toppie! Die geeft ook aan dat ze een advies geeft en dat ik het bv kan proberen (als er iets is wat niet lekker verloopt ofzo) maar dat het niet hoeft.
Ik ben ook erg tevreden over het CB. Ik leg ze uit wat ik doe en waarom (ook al tegen advies van CB in) en krijg vaak complimenten met hoe we het doen. Ook vind ik ze erg meelevend naar ouders toe. Ik voel me serieus genomen en krijg goede adviezen!
Ja hoor, prima CB hier. We hebben nooit vragen, maar als we ze hebben dan weten ze daar nooit een antwoord op. Maar dat is niet erg. Ze geven heel voorzichtig adviezen en inderdaad helemaal niet dwingend. Ik ben daar nooit teleurgesteld de deur uitgestapt. Het gaat er heel gemoedelijk en we gaan er nooit tegen ons zin heen.
fijn topic. ik lees het vaak ook anders. ik was daarom ook bang om heen te gaan. maar hier valt het ook mee. Ze zeuren niet of dwingen je niks op. Heel fijn dus
Hier ook een fijn CB, waar overigens heel veel verschillende artsen en verpleegkundigen werken. Maar ze plannen me tot nu toe zoveel mogelijk bij dezelfde, al heb ik denk nu 4 verschillende mensen gehad. Ze waren allemaal heel voorzichtig met het verstrekken van informatie. Ze vertellen me eigenlijk weinig ongevraagd, behalve de zaken als dat er druppels D moet worden gegeven bij minder dan 500cc flesvoeding etc. Ze wegen, meten, bekijken en vragen of ik vragen heb. Dat heb ik meestal niet dus dan gaan ze gewoon verder met de rest. Ze laten zijn groeicurve zien, die altijd in orde is en stellen wat kleine vraagjes over hoe hij eet. Mijn zoontje had in het begin erg veel last van krampjes, kwam ontzettend vaak voor een voeding en was erg onrustig. Toen ik een keer huilend aan de telefoon heb gezeten bij het CB, kwam er direct een verpleegkundige langs. Zij gaf mij adviezen en een dag later belde ze op hoe het ging. Toen ze vervolgens weer 2 dagen later terug belde en hoorde dat het nog steeds niet goed ging, heeft ze direct voor mij een afspraak gemaakt bij een arts en kon ik diezelfde dag terecht. Die luisterde geduldig naar me en gaf me wat tips en uiteindelijk heeft 1 van hun tips gewerkt en waren de krampen zo goed als over. Ook toen mijn zoontje met 2 maanden oud steeds slechter ging slapen, gaf ze me (nadat ik er om vroeg) een goede tip (namelijk die van het laten huilen, die ze overigens ook wetenschappelijk onderbouwde wat ik persoonlijk erg fijn vond). Ze belde een week later op en toen sliep mijn zoontje inmiddels weer als vanouds (dankzij wederom de tip). Naja, ik heb dus alleen maar prima ervaringen Ik heb wel eens tips gehad waar ik niet echt achter stond (zoals het geven van een extra fles tussen de middag omdat mijn zoontje zo hongerig is, terwijl hij juist al een tijdje met 2 flessen doet en ik daar blij mee ben). Maar dat is prima. Niet ieder kind is hetzelfde en niet iedere ouder is hetzelfde. Logisch dat er adviezen tussen zitten waar ik wat minder mee heb. Dat vinden ze overigens ook niet erg, ze verwachten niet dat ik alles precies doe zoals zij het zeggen. Zolang mijn zoontje het goed doet en ik een tevreden ouder ben, zijn zij ook tevreden.
Leuk inderdaad, om ook eens positieve verhalen te lezen. Ook ik ben erg tevreden over zowel de verpleegkundige als de arts. Mijn dochter zit vanaf drie maanden in een spreidbroek (en een pavlik en daarna weer een spreidbroek..), en ze leven erg mee. Dat geeft me dan echt even een opsteker. Ik krijg ook inderdaad wel tips, maar er wordt niets opgelegd en krijg ook geen rare blikken. Ik kijk er elke keer weer naaruit om er naartoe te gaan.
ik heb ook alleen maar goeie ervaringen met ons cb! ik ga er graag heen, en vind het er super gezellig. ons zoontje heeft de eerste maanden erg veel gehuild, en ze hebben me onwijs gesteund. de wijkverpleegkundige is ook lactatiekundige en daar heb ik heel veel aan gehad. de arts is heel nuchter en heeft een apart soort humor waar ik wel van hou.
Dat is zo jammer he... Terwijl het dus helemaal niet zo negatief hoeft te zijn. Ik vind het ook altijd wel leuk om er naartoe te gaan, om even weer te zien en te horen hoe m'n dochter er voor staat (qua lengte en gewicht en qua ontwikkeling) . M'n dochter vind het nu trouwens ook leuk hihi.. al dat leuke speelgoed daar! Ik krijg haar bijna niet mee naar huis . Maar ook hier goede ervaringen.
Hier ook prima ervaringen maar ik heb dan ook eigenlijk nooit vragen dus we zijn nooit lang binnen. We 'mogen' niet eens op de 18 maanden controle komen omdat we altijd aangeven dat alles goed is Prima, ik hoef er niet heen. Ik denk dat je ervaringen met het CB ook sterk afhangen hoe je als ouder luistert en hoe je er zelf in staat.
heb eigenlijk nooit echt problemen met mijn cb gehad ja ze zijn wel erg nieuwsgierig naar het feit dat jayla haar vader en ik uit elkaar zijn dus wilden ook graag het fijne ervan weten maar toen ik ze gezegd had dat het ze gewoon nix aanging en dat ik het ook prettig zou vinden als er NIET meer naar gevraagd werd hebben ze dat ook niet meer gedaan maarrrr maandag met jayla naar het bureau geweest en daar hebben ze haar 4 keer misgeprikt!! waarvan 2 keer per ongeluk in haar elleboog!! en ja daar was ik dan niet erg blij mee! kind was compleet over de zeik..
Ik ben ook superblij met de verpleegkundige en de arts. Ze zijn ook altijd heel positief en geven ons compilmenten. Is ook wel erg leuk om te horen. Vorige week zeiden ze dat de manier waarop Isa ontwikkeld ook ter verdienste van ons is. Ze is namelijk nogal rap en lijkt op een kindje wat veel met andere kindjes is. (kopieergedrag zeg maar) Toen ik vertelde dat ze niet zo heel vaak met andere kindjes is zei de arts dat dat dan komt door hoe wij met haar omgaan. Erg leuk!
Hier ook goede ervaringen met het cb. De arts is echt een lieverd. Ik heb het met haar over gehad dat onze meid een buikslaper is (vanaf de geboorte). En haar (relaxte) antwoord was; 'ach, vroeger moesten we allemaal op de buik liggen'. Ze had meteen door dat we onze dochter toch op de buik legde, dus ging ze er verder niet op in en zei dat we het zelf als ouders wel zouden weten. Van de verpleegkundigen hebben we er tot nu toe 3 gehad. Ik weet niet hoeveel ze er hebben. Eentje is iig erg prettig. Zegt altijd dat onze dochter het geweldig doet en er goed uitziet. Ondanks dat ze erg licht is voor haar lengte. Zeurt er ook niet over dat we er geen fruit inkrijgen ('zal wel in de genen zitten..'). De andere 2 zijn wel aardig, haha.. Ik ga er iig altijd graag naar toe..
Hey wat leuk om te zien dat er zoveel positieve reacties zijn zeg! Net als Ellen ging ik ook echt met een reserve er naar toe de eerste keren, vandaar dat ik het nodig vond eens positieve verhalen openbaar te maken Ga vooral door!
We moeten morgen toevallig naar ons "nieuwe" CB. Ik was erg tevreden over ons "oude". Ze luisterde altijd naar mij en kreeg alleen maar positieve feedback. Vooral de wijkverpleegkundige was altijd erg geinteresseerd in hoe het nu met mij ging en zei altijd hoe goed ik het deed. (mijn zoontje was erg ongepland) Ik denk eigenlijk dat het hier ook wel goed is, de wijkverpleegkundige is vorige week op huisbezoek geweest en dat was een heel aardige vrouw, ook helemaal niet betuttelend ofzo. Dus ik denk dat het hier ook wel goed zal zijn.
bij mijn zoontje had ik het cb n rotterdam,daar werd ik helemaal gek van dat gezeur,overal hadden ze commentaar op. nu ik in spijkenisse zit (voor met dochtertje) krijg ik alleen maar goede adviezen,en mag ik zelfs het woord danoontje laten vallen zonder dat ze gelijk gaan steigeren!